אינתיפאדה שלישית – האם זה הזמן לרכוש ביטוח חיים?

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

אחת למספר שנים מתעורר קונפליקט בעל אופי בטחוני בארצנו. היה לנו כבר בערך הכול: אבנים, ירי, טילים, חגורות נפץ ועכשיו גם סכינים. עם מצוקה ביטחונית מתמשכת ופגיעה באזרחים נשאלת השאלה, האם הגיע הזמן לביטוח חיים?

 

כמה מילים על "המצב"

פיגועי הירי הנוכחיים הינם ספורדיים, זאת אומרת שמדובר על יוזמה אישית של בודדים. מקור המוטיבציה לפיגועים אלה, הינו תסכול אישי ולאומי של צעירים ערבים בעלי זהות פלסטינית וישראלית. לכן, לא ניתן למנוע באופן אפקטיבי את הפיגועים וקשה לעצור אותם לפני שמתחולל אירוע.

 

האם הפיגועים יסתיימו בקרוב? עושה רושם שלא. כל עוד לא נפתרות בעיות היסוד הגורמות לבודדים לפעול, תמשך המוטיבציה לפיגועים אלה. רק מהלך סמכותי פנימי בקרב האוכלוסייה הערבית בישראל וברשות הפלסטינית או מציאת פתרונות תעסוקה ואופק מדיני מצד ישראל, יכולים לעצור תופעה זאת.

 

האם תהיה הסלמה? כל עוד ארגון התנזים ביהודה בשומרון וכן החמאס ברצועת עזה יישארו לא מעורבים, המצב הנוכחי ישמר. לאבו מאזן אין אינטרס להסלמה שתוביל לסילוקו מכס השלטון והוא פועל להרגעת המצב. החמאס מתמודד עם ירידה בפופולריות וחדירת ארגון דעא"ש לרצועה. במצב רגיש בו נמצא ארגון טרור זה, אין אינטרס להסלמה שתוביל להרס נוסף ברצועת עזה המלקקת את פצעיה מאז מבצע צוק איתן. גם לישראל אין אינטרס להסלמה וכרגע ננקטת מדיניות החלה אפקטיבית.

 

סביר להניח שאם לא ימצא בקרוב פיתרון כלשהו, הסטטוס קוו הנוכחי לא יישאר לאורך זמן ותוצת האש. לכן, יש יותר סיכוי להסלמה מאשר לחזרה למצב של שקט יחסי שאפיין את ארצנו בשנים האחרונות.

 

ביטוח חיים נגד טרור

בעקבות נתונים עגומים אלה, מתבקשת השאלה, האם הגיע הזמן לביטוח חיים? כן, בוודאי, אך לא בגלל הטרור. ביטוח חיים הינו חיוני לכל אזרח בוגר בישראל ולמעשה מהווה ביטוח חובה בקרב נוטלי המשכנתאות. כל עוד אתם חיים, אנשים תלויים בכם: בני זוג, הורים מבוגרים וילדים. התלות הינה כלכלית ושירותית. זאת אומרת שאתם סועדים אנשים בכספכם ובמעשיכם. גם עקרת בית שאינה משתכרת כלל, זקוקה לביטוח חיים. הסעד בעבודת עקרת הבית הינו רב ומסתכם בערך של אלפי שקלים בחודש של שירות מתוך הקרבה.

 

ומה עם הטרור? ביטוחים עוסקים בהסתברות שיקרה לכם משהו, אז מה הסיכוי שתפגעו בפעולת טרור? בכל שנה נרצחים בישראל מפעולות טרור מספר אנשים בודדים, כך שמדובר בסיכון אפסי.

 

כל אזרח מדינת ישראל מבוטח נגד טרור

ביטוח לאומי דואג לרווחתם של נפגעי פעולות טרור ולבני משפחותיהם וכולל תגמולים כספיים, שיקום והטבות נוספות. בנוסף לכך, קיימת "קרן נפגעי פעולות איבה" של הסוכנות היהודית הדואגת לכל יהודי בעולם שלא זכה לתמיכה וכן מעניקה מענק משלים. קיימים מספר רב של ארגונים נוספים המהווים מטרית הגנה חזקה ביותר בנושא.

 

אז מה המסקנה?

מבטחים, בטח מבטחים! ויפה שעה אחת קודם. מן הראוי שכל בגיר במדינת ישראל יחזיק ברשותו ביטוח חיים. עלות ביטוח חיים הינה נמוכה ביותר ועומדת על מספר עשרות שקלים בחודש ואילו התועלת עבור יקיריכם, משמעותית מאד. הטרור, תפקידו להפחיד, כרגע הוא אינו מהווה איום קיומי משמעותי עבורנו ואינו מהווה סיבה להשקעה בביטוח נוסף ההופך לכפל ביטוח ונטל כלכלי מיותר.

 

להצטרפות לחץ כאן

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme