כך תחסכו 360 שקלים בחודש בהזמנת מוצרי מזון באינטרנט

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

'כיצד מצמצמים את סך ההוצאה החודשית על קניות מזון?' – זוהי אחת השאלות שעומדות על סדר יומו של כל אחד מאתנו. לאמיתו של דבר, אין סיבה שלא נחסוך: קודם כול, בואו לא נשכח שהתחרות בין רשתות המזון הגדולות נמצאת בעיצומה ומשפיעה באופן ישיר על הוזלת המחירים, מה שכמובן משחק לטובתו של הצרכן. שנית, בעקבות חוק שקיפות המזון, שנכנס לתוקף עוד בשנת 2015, רשתות המזון הגדולות מעדכנות ברשת את כלל המחירים עבור מוצריהם. ומכאן המסקנה: דבר אינו מונע מאתנו, הצרכנים, להיכנס לאינטרנט, לבצע השוואת מחירים, לרכוש את המוצרים הזולים ביותר ולחסוך בהוצאות שלנו על הקניות החודשיות.

 

אם כך, מה צריך לעשות כדי לחסוך עשרות שקלים בכל קנייה?

 

מייסופרמרקט השוואת סל קניות באינטרנט

האתר של מייסופרמרקט (MySupermarket) נמנה בין הפלטפורמות הפופולאריות המשמשות את הציבור הישראלי לביצוע של קניות ברשת (למתעניינים, יש גם אפליקציה לסלולר). האתר מציע השוואת מחירים בין שלל המוצרים הנמכרים בחמשת רשתות המזון הגדולות בישראל: שופרסל, מגה, ביתן, ויקטורי ורמי לוי. מדובר בפלטפורמה נוחה וידידותית למשתמש המאפשרת להרכיב סל קניות, להשוות בין עלויות המוצרים בחנויות השונות, להמיר את המוצרים שברשימה במוצרים כדאיים יותר, ולבסוף, לבצע הזמנה מרשת המזון לבחירתכם (כמובן, עם עדיפות לזאת המציעה את המחיר הכולל הנמוך ביותר).

 

mysupermarket

 

במטרה לראות במה מדובר וכמה כסף ניתן לחסוך בקניית מוצרי מזון בזירה המקוונת של הקניות ברשת, ערכנו מיני-מחקר. לצורך הבדיקה נבחרו 10 מוצרים אקראיים: חלב, ביצים, חומוס, מים מינרלים, גבינה צהובה, מלפפונים, נייר טואלט, טונה, אורז ותפוחים (ראו טבלה). עבור כל מוצר נבדקו מחירים בכל חמשת רשתות המזון, ולסיכום בוצע חישוב של מחיר סופי עבור סל הקניות בכל אחת מהן.

 

מייסופרמרקט

 

כפי שניתן לראות, 'ויקטורי' מציעה את המחיר הנמוך ביותר – 106.75 ₪. לעומת זאת, סל הקניות ברשת 'ביתן' הסתכם בעלות של 124.2 ₪ – העלות הגבוהה ביותר. כלומר, מדובר בהפרש של 17.45 ₪.

 

יש שיגידו כי, לכאורה, לא מדובר בהפרש משמעותי. עם זאת, שימו לב – הפרש זה התקבל לאחר ניתוח מחירים עבור 10 מוצרים בלבד. היות ומספר המוצרים בקנייה ממוצעת עומד בדרך כלל על 50 מוצרים לפחות (פי 5), ניתן לסכם ולומר, כי בקנייה בודדת באינטרנט דרך מייסופרמרקט ניתן לחסוך כ-90 ₪ (87.25 ₪). בהנחה כי מתבצעת הזמנת קניות כזאת מדי שבוע אפשר להגיד כי סך החיסכון החודשי יעמוד על כ-360 ₪.

 

לסך החיסכון החודשי של מאות שקלים בביצוע קניות באתר מייסופרמרקט, הוסיפו את החיסכון בזמן שמתבזבז לשווא במהלך ביצוע של קניות פיזיות, זמן חיפוש חנייה, זמן העמסה והעלאת המוצרים לבית, וכמובן גם עלות הדלק שתשלמו עבור הנסיעה לשם ובחזור.

 

השלמת קנייה חכמה ברשת

חיסכון בביצוע קניות ברשת זה מצוין. עם זאת, על מנת למקסם את החיסכון שלכם וליהנות מאספקת מוצרים נוחה, חשוב לשים לב למספר דברים נוספים. ראשית כל, שימו לב לתנאיי המשלוחים המעודכנים באתר מייסופרמרקט עבור כל אחת מרשתות המזון. למרות שטווח דמי המשלוח אינו משמעותי ונע בין 28 ל-30 ₪, יש לשים לב להערות הקטנות שיכולות להפוך סל קניות ברשת מזון ספציפית לכדאי יותר או כדאי פחות. כך למשל, רוכשים מעל 750 ₪ ברשת 'שופרסל' נהנים מדמי משלוח מוזלים של 10 ₪ בלבד. שורה תחתונה, מומלץ לשכלל את עלות סל הקניות עם מחיר המשלוח הצפוי ולבחור באפשרות המשתלמת ביותר מבין החמש.

 

כמו כן, שימו לב כי שעות האספקה שמציעה רשת המזון שבחרתם מתאימות ללו"ז שלכם.

 

עוד דבר שלא כדאי לפספס זוהי קטגוריית ה'מבצעים' (בצד הימני של סרגל הכלים העליון באתר). בקטגוריה זו מתעדכנים באורח קבע מבצעים, הנחות ומוצרים מומלצים לרכישה בכל אחת מחמשת הרשתות.

 

ללא צל של ספק, קניות באמצעות רשת האינטרנט בכלל ופלטפורמת מייסופרמרקט בפרט חסכוניות יותר לעומת קניה פיזית באחת מרשתות המזון הסמוכה לביתכם. אז קדימה, התחילו לחסוך כבר בקנייה הבאה שלכם!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme