שיטה חכמה לחיסכון בדלק של 40 ₪ בחודש

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

דלק – אחת ההוצאות החודשיות המעצבנות. רק לחשוב אילו סכומים מטורפים אנו מוציאים בשנה על הנוזל שיאפשר לנו להשתמש ברכב! זאת, כמובן, בנוסף לתשלומים נוספים שרובנו משלמים כגון, החזר הלוואה, עלויות ביטוח, תחזוקה שוטפת… עם זאת, עלויות דלק, בניגוד להוצאות רכב אחרות, יכולות להשתנות. והחדשות הטובות הן שלנו בתור צרכנים יש השפעה על גובה ההוצאה והיכולת לחסוך בהוצאות דלק נתונה במידה מסוימת בידנו. בואו נראה כיצד ניתן לחסוך 40 ₪ בחודש על דלק.

 

הכירו את הכלי שיעזור לכם לחסוך בדלק: אתר פולטאנק

בדומה למצבים רבים נוספים, מי שיש בידיו את המידע הרלוונטי הוא גם מי שמצליח לחסוך הכי הרבה. במקרה שלנו, אתר פולטאנק ישרת אותנו ככלי העזר שיסייע לחסוך בהוצאות הדלק ברמה חודשית. האתר (יש גם אפליקציה חינמית לסמארטפון) קיים משנת 2012 ומספק מידע מפורט ועדכני אודות מחירי דלק בתחנות השונות בפרישה ארצית.

 

מה זה אומר מבחינתנו? פשוט מאוד: אנחנו יכולים לבחור את תחנת הדלק המשתלמת ביותר מבחינת מחיר הדלק והמרחק ממקום הימצאותנו ולחסוך לעצמנו את ההוצאה החודשית על הדלק.

 

לצורך המחשה בואו ניקח את בעלי. בעלי עובד בתל אביב ומדי בוקר, חמש פעמים בשבוע, עושה הלוך ושוב את המסלול אשקלון – תל-אביב. פרט לכך, מספר פעמים בחודש אנו נוהגים לצאת עם הרכב לטיול משפחתי בטבע. בסיכומו של דבר ההוצאה החודשית שלנו על דלק עומדת על ממוצע של 1,100 ₪ בחודש (תדלוק אחד בשבוע: כ-275 ₪ כל תדלוק).

 

נכנסנו לאתר פולטאנק, רשמנו 'אשקלון' בחלון החיפוש והמערכת איתרה 22 תחנות דלק באזור העיר. מאחר והמערכת מאפשרת סינון על פי מחיר, ניתן בקלות לראות כי תדלוק בשירות עצמי בתחנת הדלק היקרה ביותר עומד על 6.10 אג' לליטר, לעומת תדלוק בתחנה הזולה ביותר: 5.89 אג' לליטר כלומר 21 אגורות הפרש. 45 ליטרים לתדלוק מגיע להפרש של 9.45 ₪ לתדלוק אחד (כמעט 10 ₪). מסקנה: ניתן לחסוך בחודש 40 ₪ על תדלוק בשירות עצמי (עבור שירות מלא הפער יהיה ניכר יותר). אם לטווח הקצר סכום זה מרגיש לכם לא משמעותי, תחשבו שבשנה ניתן לחסוך בצורה כזאת 480 ₪ – כמעט 500 ₪. וכל זה באפס מאמץ – כל מה שתצטרכו לעשות זה רק לתדלק בתחנת הדלק הזולה והקרובה ביותר אליכם.

 

רגע לפני שתגלשו החוצה מתוך האתר של פולטאנק, כדאי שתשימו לב למספר יישומים נוספים שמציע האתר ויכולים להיות מועילים. סרגל הכלים של האתר מכיל מגוון אפשרויות לסינון תחנות הדלק שמופיעות בחיפוש: למשל, סינון על פי סוג השירותים הקיימים בתחנות (שטיפה, חנות נוחות, מסעדה, פתוח 24 שעות, שירותי מוסך ועוד). כמו כן, ניתן לבחור את סוג הדלק שברצונכם לתדלק (רלוונטי במיוחד לבעלי רכבי דיזל).

 

פרט לכך, מתעדכן האתר במאמרים וכתבות חדשותיות אודות תחום הדלק. שם תוכלו לקבל מידע אודות עלייה או ירידה צפויה במחירי הדלק, תחזיות שונות ושפע מידע אקטואלי ומסקרן.

 

רוצים להגדיל את החיסכון החודשי בדלק?

להלן מספר טיפים נוספים שיעזרו לכם לחסוך.

 

ראשית, אל תדחו את התדלוק לרגע האחרון. יודעים כי תחנת הדלק הסמוכה לביתכם מציעה את תעריפי הדלק הנמוכים ביותר? הקפידו לתדלק בזמן – כך לא תמצאו את עצמכם מתדלקים בתעריף גבוה יותר בתחנת דלק המזדמנת בדרך.

 

עקבו אחר תחזית של מחירי הדלק העתידיים. אם למשל, אתם יודעים כי ב-1 באפריל 2017 יעלו מחירי הדלק, כדאי שתתזמנו את התדלוק שלכם לסוף חודש מרץ.

 

הקפידו על נהיגה חסכונית: ללא האצות פתאומיות ובלימות חירום, עם שמירת מרחק וללא היצמדות לרכב שמלפנים. נהיגה עדינה חוסכת לא רק בדלק – היא גם בטיחותית ונעימה יותר.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme