לישראליות נמאס לשלם מחירים מופקעים על קוסמטיקה. יצאנו לבדוק איך ניתן לחסוך על מוצרי איפור וטיפוח

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
שתף:

תעשיית הקוסמטיקה בישראל מוערכת ביותר מארבעה מיליארד שקל בשנה, כאשר 50 אחוז מתוך זה מיועד ליצוא. אולם די בנתונים אלו כדי ללמד אותנו שאנו הישראלים, ובעיקר הישראליות, מוציאים הרבה מאוד כסף על מוצרי טיפוח, איפור וטואלטיקה. ובכל זאת משהו קורה בתחום הזה בשנים האחרונות, ונדמה שלישראליות נמאס לשלם מחירים מאוד גבוהים, אם לא מופקעים, על מוצרים שבחו”ל עולים הרבה פחות לעיתים בעשרות אחוזים. אז איך בכל זאת אפשר לחסוך מאות שקלים על מוצרי איפור וטיפוח שונים.

 

חלוקה לדרגות

לפני שנתחיל כדאי שנבין כי שוק הקוסמטיקה מתחלק למספר דרגות. הקוסמטיקה היוקרתית, שלרוב מורכבת ממותגים בינלאומיים, המיוצגים במסעות הפרסום שלהם על ידי שחקניות ודוגמניות מוכרות ונושאים שמות מותגים מבוססים. מוצרים אלו עולים לרוב בסכומים של כמה מאות שקלים, החל מ-300 שקלים לערך ומעלה.

 

אחריה ניצבת הקומסטיקה העממית. כלומר, חברות מקומיות מוכרות המוכרות מוצרים שיוצרו בארץ או יובאו מחו”ל. מדובר במוצרים שכבר רכשו את אמון הציבור, כמו קרליין וג’ייד. טווח המחירים כאן הוא בין 100 ל- 300 שקלים לערך. ויש את הקוסמטיקה הזולה שעולה בטווח של כמה שקלים בודדים עד עשרות שקלים.

 

איפה אפשר לחסוך בקומסטיקה יוקרתית?

הלכנו לבדוק את ההיצע שקיים באינטרנט למוצרי הקוסמטיקה השונים. מצאנו לא מעט אתרים פופולאריים למכירת קוסמטיקה. חלקם מוכרים יותר וחלקם מוכרים פחות. בחלק מהאתרים הללו מופיעים מוצרים שלא נמכרים בארץ לצידם של מוצרים הנמכרים תדיר ברשתות הפארם השונות.

 

קחו למשל את האתר האמריקאי בלוסקנדל המאפשר לכם לקנות כמה מהמותגים המוכרים בשוק כמו מייבלין ואחרים. ב- 20% פחות ממה שניתן להשיג אותם בישראל.

 

אתר אחר הוא האתר Strawberrynet  שגם עושה משלוחים בחינם ארצה בהזמנות שמעל 120 שקלים. המחירים מופיעים שם בשקלים והוא כולל מוצרי איפור, טיפוח ובישום של חברות קוסמטיקה מובילות כולל מותגי יוקרה.

 

בין שפע האתרים ניתן למצוא גם את האתר הישראלי גילטי כאן המשלוח הוא בחינם בהזמנה שמעל 100 שקלים. אבל גילטי גם מציעים שירות איסוף עצמי, או משלוח עד הבית עם שליח בהזמנה שמעל 150 שקלים.

 

עצה אחת קטנה למי שמעוניינת להזמין דרך האינטרנט. כדאי לוודא שמדובר באתר מוכר ומומלץ, מאחר והיו כבר מקרים בהם אתרים לא מוכרים הציעו מוצרי קוסמטיקה מזוייפים.

 

קוסמטיקה זולההאומנם?

לצידם של האתרים הללו החלו לצמוח חברות קוסמטיקה המציעות מוצרים במחיר של כ- 10% ממחירם של מותגי הקוסמטיקה העממיים והיוקרתיים, ולעיתים אף פחות. כך גם לגבי מוצרי אקססוריז זולים במיוחד.לדוגמא, אם קרם לחות בקוסמטיקה העממית יעלה 100 שקלים ובקוסמטיקה היוקרתית 300 עד 900 שקלים הרי שבחנויות אלו המחיר יהיה בן 17 ל- 20 שקלים בלבד. קחו למשל את חברת סקארה בבעלותו של משה גולברי, מי שהצהיר על עצמו בתחילת הדרך שהוא רוצה להיות רמי לוי של האופנה ואשר מוכרת מוצרי קוסמטיקה במחירים שווים לכל נפש, הן מתחום האיפור והן מתחום הטואלטיקה והטיפוח. “השתמשתי במשך שנים בפודרה של שייסיידו”, אמרה לנו ריקי ממודיעין, “ואז כשפתחו את החנות של סקארה כאן הבת שלי שיכנעה אותי לנסות את הפודרה שלהם וגיליתי שמדובר במוצר איכותי למדי”. החיסכון מבחינתה של ריקי התבטא ב- 140 שקלים.

 

מתחרים אחרים של סקארה בתחום הזה הם ביוטי קר, ליידי קר, wow ומיי קוסמטיקס, שאת חנויותיהן ניתן למצוא בקניונים ובמרכזי הקניות השונים.

 

את התמרוקים השונים מייצרות החברות בסין. אבל זה לא מה שמסביר את הפער הזה בעלויות במדרגים השונים. מסתבר כי עלות הקרם הכי יקר בשוק לעומת עלות הקרם הכי זול בשוק היא של שקלים בודדים. הבעיה העיקרית היא שבדרך יש יצרן, משווק, יבואן, אריזה וכמובן הוצאות פרסום ושיווק. בקיצור המיתוג הוא בעצם ההבדל כאן.

 

הלכנו לשאול אנשי מקצוע מה דעתם. חלי כהן, מאפרת מקצועית מעידה: “אני יכולה להבטיח לכן שהרכיבים של המוצרים, הם אותם הרכיבים שתמצאו בחברות הפארמים, עממיות ויוקרתיות. אתן יכולות להציץ ברשימת המרכיבים מאחורה ולהשוות אותה למוצר מהפארם שיש לכן בבית”, והיא מוסיפה: “עוד דבר שצריך להרגיע אתכן, זה שהכל ברישיון משרד הבריאות”.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme