קיבלתם תו שי מהעבודה? כך תוכלו לממש את התווים ברשתות השיווק בדרך הטובה ביותר

טליה פלד-נתנאל5 דקות קריאה
תו שי
שתף:

כמעט כל מקום עבודה דואג לצייד את עובדיו בשי לחג או תו שי לקניות. פעם באמת היתה להם צורה של תו, היום לרוב מדובר בכרטיס מגנטי דמוי כרטיס אשראי, ושוק כרטיסי השי מגלגל כ- 3 מיליארד שקלים בשנה. אבל לא חשובה כאן הנראות אלא המשמעות. בסופו של דבר קיבלתם סכום כסף שאיתו אפשר לעשות קניות. האומנם? נקודת התורפה של תווי השי היא לרוב חוסר היכולת לממש את התווים בשל התניות וכל מיני סייגים ומגבלות אשר לרוב הופכים אותם למתנה פחות אטרקטיבית, ולכזו שמתייבשת לנו בארנק עד שפג תוקפה.

 

אומנם לאחר התלונות הבלתי פוסקות של צרכנים נכנס לתוקפו תיקון לחוק הגנת הצרכן בעניין תווי השי. אולם למרות התקנות החדשות הללו, עדיין אנו נתקלים לא אחת בסייגים מסויימים בכל הנוגע לקנייה בתווים, ואשר את חלקם אנו מגלים לצערנו רק משהגענו לקופה. אז אילו תווי שי הם האטרקטיביים ביותר, ואיך נמנע ממצב לא נוח כשנבוא לשלם איתם.

 

מי מגביל ובכמה

לאומי קארד הוא כרטיס תו שי המכובד בעשרות רשתות. אולם ברובן אין אפשרות להשתמש בו עבור מוצרים המוצעים בהנחה או במסגרת מבצע, וגם לא בחנויות עודפים. קחו לדוגמא את רשת סטימצקי בה לא תוכלו לרכוש באמצעותו סיפרי לימוד או כתבי עת, וכן גם לא תוכלו לממש אותו בירידים או בנקודות מכירה זמניות. לעומת זאת באמריקן קומפורט תוכלו להשמיש את הכרטיס רק עד 500 שקלים מסכום העסקה. ואם רציתם לבלות במגוון אטרקציות שונות תגלו שעם הכרטיס הזה תוכלו לרכוש כרטיסים רק במחיר הקופה הגבוה. במסעדות אין אפשרות לשלם איתו עבור ארוחות עסקיות. ובמידה ותרצו לבלות חופשה בצימרים באמצעות התוים, הרי שניתן לשלם עבור השהייה רק החל מ- 545 ש”ח. וזוהי רק דוגמא לכמה מהסייגים שיש על הכרטיס והשימוש בו.

 

רשת רמי לוי מציעה לעומת זאת תו שי בשם התו המלא. כאן קיימות מגבלות ברשת גולף, אינטימה, בלו בירד, מאקס מורטי וכיתן על הנחות מועדון, ואם בכל זאת תרכשו באמצעות התו הזה הרי שלא יצברו לכם נקודות בכרטיס המועדון שלכם עבור רכישה זו. בטוי אר אס ניתן לרכוש באמצעותו רק משחקים וצעצועים, ואי אפשר להשתמש בו לרכישות באמצעות אתרי האינטרנט עבור הרשתות אמפוריום, רלף לורן, טימברלנד, נאוטיקה וסבן. ואלו הן רק חלק מהמגבלות הקיימות על הכרטיס.

 

רשתות ללא הגבלה

תו הזהב של חברת שופרסל הוא תו שי אשר יכובד ב-87 סניפי “שופרסל שלי” וב-48 סניפי “שופרסל אקספרס” ב-100% משוויו. אולם, ברשתות “שופרסל דיל” ו”שופרסל אקסטרא דיל” תקבלו רק 90% מערכו הנקוב וכאן מדובר על 114 סניפים. מגבלה אחרת הקיימת ברשתות “שופרסל Online” וברשתות “יש חסד/יש בשכונה”, “שופרסל דיל” ו”שופרסל דיל אקסטרא” היא שניתן להשמיש אותו עד 1000 שקלים לקניה. בזר פור יו לא תוכלו לשלם עימו עבור קניית פרחים באמצעות האינטרנט. הסכום לרכישה בריקושט עם התו מוגבל עד 500 שקלים, ורשת אופטיקנה תסכים לכבד את התו רק עבור 50% מסך הקנייה שלכם. אבל החדשות הטובות הן שעבור התו הזה ניתן להשתמש ברשימה מאוד ארוכה של חנויות ללא כל מגבלה. לדוגמא, “גלי”, “לי קופר”,  “סולוג”, “ניין ווסט”, “”נאוטיקה” ועוד.

 

איך למנוע מבוכה

אז איך בכל זאת נמנע מעצמנו את המבוכה בעת התשלום בקופה. ובכן, ראשית רצוי לקרוא את האותיות הקטנות שלרוב נמצאות בתחתית הכרטיס או בעלון מצורף. אם תקדישו לכך כמה דקות תגלו מהם ההגבלות והסייגים לשימוש בתווי השי. כמובן שמומלץ מאוד לתכנן את הקנייה כך שניתן לפצל את השימוש בתווים בין חנויות שונות ובכך להמנע מההגבלות השונות. מאוד רצוי שלא לשכוח או להתעלם מקיומם של תוי השי מאחר ומדובר בכסף שקיבלתם, ושעבורו גם שילמתם מס הכנסה. ותזכרו כי לתוי השי לרוב יש תוקף של עד חמש שנים. כדאי שתזכרו כי מגיע לכם לקבל עודף עבור תוי השי אם במזומן או בזיכוי, במיוחד אם לא מדובר בכרטיס נטען. בידקו בעת הקנייה אם יש אפשרות להחלפה והחזרה של המוצרים שנרכשו באמצעות התוים. והעיקר, שלא יעבדו עליכם – דעו כי אסור למשווקים לדרוש או להציג סייג שאינו מצויין על גבי התו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme