רוצים להוזיל את הוצאות הרכב? קונים רכב היברידי וחוסכים 1,800 ₪ בשנה

אירנה נוזה5 דקות קריאה
רכב היברידי
שתף:

הרכב – אחת ההוצאות החודשיות הגדולות של כל ישראלי ממוצע. לא די בתשלום דמי החזר ההלוואה החודשיים, שבמרבית המקרים מתקרבים ל-1000 ₪ בחודש: מחיר התחזוקה של הרכב כולל גם עלות שנתית של דמי ביטוח, טסט, טיפול ותחזוקה שוטפת, וכמובן, תשלום חודשי עבור הדלק. אמנם עלות הדלק החודשית יכולה להיות פחות מורגשת אם אתם נמנים בין הממעיטים לנסוע, אך במידה ובדומה לרוב הישראלים אתם מבלים בכבישים לפחות מספר שעות ביממה, מחיר הדלק החודשי עשוי לנוע עבורכם בין 1,000-1,500 ₪ ובמקרים מסוימים אף להגיע לסכומים גבוהים יותר. בקיצור, לא זול. אם כך, האם קיימת דרך אפקטיבית להוזיל את עלויות הדלק? התשובה לשאלה זו פשוטה – קונים רכב היברידי וחוסכים מאות שקלים מדי חודש.

 

מהו רכב היברידי?

למי שעדיין לא יצא להכיר – רכב היברידי משלב שני מנגנוני הנעה: הנעה בדלק לצד הנעה חשמלית. בניגוד לרכב רגיל שעיקרון פעולתו מתבסס על מנוע בעירה פנימית בלבד, לרכב היברידי ישנה יכולת לבצע מעבר בין שתי התכניות, בעוד התוצאה טומנת בחובה יתרון כפול: מחד חיסכון בדלק, ומאידך, הפחתה במידת זיהום האוויר.

 

כיום יצרני מכוניות רבים מייצרים לצד הדגמים הסטנדרטיים, המונעים באמצעות דלק בלבד, גם רכבים היברידיים אשר חלקם נמכרים גם בישראל. להלן מספר דוגמאות: טויוטה יאריס, הונדה CR-Z, הונדה ג'אז, רנו זואי, קיה נירו, טויוטה פריוס, טויוטה אוריס, יונדאי איוניק, הונדה אינסייט ועוד.

 

האם רכב היברידי אכן משתלם?

אם תבדקו במחירונים תיווכחו לדעת שרכבים היברידיים יקרים יותר לעומת רכבים רגילים. אם כך, האם בכל זאת משתלם לקנות רכב היברידי לאור החיסכון העתידי בדלק שרכב כזה מבטיח?

 

בואו ניקח דוגמא ונערוך חישוב. על פי מחירון רכבים לשנת 2017 רכב מסוג טויוטה יאריס אוטומט עם הנעה רגילה עולה 100,900 ₪. מחירו של רכב היברידי מסוג טויוטה יאריס יהיה גבוה ב-9,000 ₪, כלומר, 109,900.

 

נכון לאפריל 2017 מחיר דלק מסוג בנזין אוקטן 95 בתדלוק עצמי עומד על 5.96 ₪ לליטר. הבה נצא מנקודת הנחה כי הרכב עובר מדי שנה קילומטראז' כולל של 20,000 ק"מ. תצרוכת דלק משולבת של טויוטה יאריס רגילה עומדת על 19.6 ק"מ לליטר, לעומת 27.77 ק"מ לליטר עבור טויוטה יאריס היברידית. משמע, יאריס המונעת בדלק תזדקק ל- 1,020 ליטר דלק בשנה, בניגוד ל- 720 ליטר בלבד עבור הגרסה המשולבת. לסיכום, מדי שנה הפרש של 300 ליטר דלק בין רכב סטנדרטי לרכב היברידי – כלומר, 1,788 ₪ חיסכון שנתי בדלק (300 X 5.96) או 149 ₪ חיסכון חודשי. לנוכח ההפרש של 9,000 ₪ במחירי הרכבים ניתן לומר כי תוך 5 שנים יחזיר הרכב ההיברידי את הפער בהשקעה.

 

נוסעים יותר מ-20,000 ק"מ בשנה? ככל שהקילומטראז' השנתי שלכם יגדל, כך יגדל בהתאמה ההפרש בתצרוכת הדלק השנתית בין הרכב המנוע בדלק בלבד לבין רכב היברידי (בנסיעה של 30,000 ק"מ בשנה בטויוטה יאריס תוכלו לחסוך 2,664 ₪ בשנה ו- 222 ₪ בחודש).

 

מרבים לעמוד בפקקים או לנסוע בתוך העיר? רכבים היברידיים חסכוניים יותר במהירויות נמוכות, לפיכך, ככל שתרבו לבלות בפקקים או לבצע נסיעות עירוניות, כך החיסכון שלכם בדלק יגדל.

 

כמו כן, ברכישת רכב היברידי תוכלו ליהנות מהטבת מס רכישה מטעם המדינה (כ-30% מס רכישת רכב בלבד). ככל שהרכב ההיברידי שתבחרו מדורג בתור פחות מזהם, כך גובה המס שתשלמו יפחת.

 

יתרה מזאת, פרט לדלק גם עלות התחזוקה של רכב היברידי נמוכה יותר לעומת רכב סטנדרטי: רכבים היברידיים כוללים פחות חלקים נעים, צורכים פחות שמן, פולטים פחות גזים ומערכת הבלמים ומערכות נוספות שלהם נשחקים פחות. לפיכך רכבים היברידיים דורשים פחות טיפולים ותחזוקה שוטפת. באופן כללי, ככל שהרכב פועל יותר בתכנית החשמלית שלו, כך מנוע הבעירה הפנימית מופעל פחות ומתבלה במידה נמוכה יותר.

 

לקנות רכב היברידי או רכב רגיל זוהי החלטה שנתונה בידכם: ערכו סקר שוק, חשבו את עלויות הדלק משוערות והתאימו את סוג הרכב לדפוסי השימוש שלכם!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme