השקעה בזהב – האם זה אפיק כדאי?

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
שתף:

שוקי ההון מתעתעים אתכם ואתם לא יודעים היכן להשקיע? מחפשים אלטרנטיבה בטוחה לכסף שלכם? אתם לא לבד, למעשה התנהגות השווקים מטרידה גם את המומחים הגדולים בכל העולם. מאז משבר הסאב פריים האמריקאי בשנת 2009 נדמה ששוקי ההון יצאו לדרך חדשה ואינם מגיבים עוד להתנהלות שהייתה מקובלת לפני כן. הסיבות לכך הינן רבות והבסיס שלהן היא מדיניות הריבית האפסית הנהוגה בעולם וכן צמיחה נמוכה במדינות המפותחות. ובכן בכתבה הזו נפרט למה השקעה בזהב הינו אחד מאפיקי ההשקעה הסולידיים הקיימים כיום.

 

השקעה בזהב זה בונקר

בשונה מכסף המיצג את האמון במדינה או בגוש כלכלי כמו היורו או הדולר, הרי זהב נחשב לנכס בפני עצמו ומשמש כעוגן המעניק ביטחון לבודדים, חברות ומדינות. למעשה הזהב משמש כבטוחות, או כערבון לחוסנה הכלכלי של מדינה ומדינות רבות כמו, סין והודו אוספות את הזהב במרץ רב. נהוג לרכוש זהב כשהביטחון הכלכלי יורד או כתכנית חיסכון עקבית.

 

מתגוננים מחוסר וודאות מקומית – הזהב מהווה תעודת ביטוח טובה כנגד סיכונים פיננסיים שונים, כמו קריסת בועות הנדל"ן או שוק המניות הישראלי שמגלה עייפות בימים אלה. זאת, יחד עם האירועים הביטחוניים הפוקדים אותנו ועלולים להתגלגל להתקוממות עממית שתתורגם לחולשה בכלכלה המקומית.

 

סיבות גלובליות עבור השקעה בזהב – אחרי מרוץ של שבע שנים בשווקי ההון וכן התאוששות שוק הנדל"ן האמריקאי, עושה רושם שמתחילים להתעורר בקיעים משמעותיים בצמיחה העולמית ובמיוחד בסין. סימני האטה בסין ובועות הנדל"ן במדינות רבות מטילים צל על הפעילות הגלובלית. קיימת בהחלט אפשרות שמעגל הצמיחה הנוכחי הסתיים ואנו צועדים לקראת סבב של האטה ואף מיתון בכלכלות רבות. ערעור הביטחון הכלכלי בעולם יקפיץ את מחירי הזהב.

 

זהב יקר ולא רלוונטי

הזהב אינו יקר כל כך, לפחות ביחס לשיא שלו עם $1,900 לאונקיה בימי בשיא משבר הסאב פריים ב-2009. אך למרות זאת, עושה רושם שהזהב יקר וזאת ביחס לשנים שלפני המשבר, בהן עמד על $300 – 400 לאונקיה. אנליסטים רבים סבורים שהזהב היום יקר ונמצא במחזור יורד לשנים הקרובות. בימים אלה מגמת הירידות בנכס זה הינה ברורה ואין איתות לעליות בקרוב, רמת היעד הקרובה של הזהב עומדת כרגע על $1,000 לאונקיה וזאת על רקע של עליות סוף שנה המסורתית בשוקי ההון.

 

יש אלטרנטיבה לזהב – נראה שהביטחון שעורר הזהב לאורך אלפי שנים של מסחר התערער לאחרונה וכספים המחפשים ביטחון, זורמים לאפיקים נוספים. מטבע ה"ביטקוין" אינו בטוח כלל, אך לעומת זאת, אינו תלוי באף מדינה אלא בכושר הכרייה שלו, המבוסס על פתרון חידות מתמטיות באמצעות כוח מחשוב. לכן, מטבע זה ישמש כמגננה ראויה במשבר הפיננסי הבא.

 

זהב אינו צומח – זהב הינו סחורה שערכה האבסולוטי נשמר. בשונה מזהב, אנחנו יכולים לדעת די בוודאות שערך הנדל"ן עולה באופן תמידי וכן ערכן של החברות. זאת, מפני שהעולם נמצא בצמיחה מתמדת ויש יותר אנשים שמרוויחים יותר, במיוחד במדינות מתפתחות כמו אפריקה.

 

אז כדאי להשקיע בזהב?

כן, תמיד. השקעה בזהב כפי שציינו, הינו תעודת ביטוח או תכנית חיסכון. לכן תמיד נשקיע בזהב – קצת. בכל זמן קצוב שקבענו לעצמנו נוסיף עוד.

 

נשקיע משמעותית יותר בזהב כששוק הזהב יורד ושוקי ההון משתוללים, כמו עכשיו. לאחר שראלי סוף השנה בשווקים יסתיים, ממש ביום שבו כולם מתנשקים ומתחבקים אפשר לקנות זהב בכמות בינונית ולקוות לטוב.

 

קבל הצעה להשקעה בזהב, ללא התחייבות

כבר 5,957 אנשים קיבלו הצעה להשקעה בזהב

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme