600 ₪ חיסכון בחשבון מים בשנה – כך תתנהלו בחוכמה

אירנה נוזה5 דקות קריאה
שתף:

מדי חודשיים הוא מחכה לנו בתיבת הדואר שבבניין – חשבון המים התקופתי. אנו סורקים אותו בזריזות עם העיניים עד שהמבט עוצר על הסכום לחיוב המופיע בתחתית הטופס. בואו נודה באמת, לרוב מדובר במספר לא מעודד שמנפץ בבת אחת את התקווה שטיפחנו כאשר קיווינו כי הפעם הצלחנו לחסוך במים ולהתנהל חכם יותר. אל תתייאשו – חיסכון בחשבון המים אכן אפשרי. הבה נראה כיצד משפחה בת 4 נפשות יכולה לחסוך יותר מ-100 ₪ בחודשיים ולהקטין את צריכת המים הביתית.

 

חשבון המים של משפחה ישראלית ממוצעת

נכון לשנת 2017 התעריף עבור צריכת כמות מים מוכרת (התעריף המוזל) עומד על 7.65 ₪ למ"ק (קוב מים – 1000 ליטר), זאת כאשר כמות המים המוכרת עבור משפחה ישראלית ממוצעת של 4 נפשות מותירה שימוש ב-28 מ"ק ע"פ תעריף מוזל זה. עבור חריגה מהכמות המוכרת תחויב המשפחה בתעריף רגיל של 12.327 ₪ עבור כל מ"ק נוסף. במילים אחרות, משפחה שעמדה במכסת המים המוקצבת של 28 מ"ק תשלם מדי חודשיים חשבון של 214.2 ₪ (250 ₪ כולל מע"מ).

 

עם זאת, הסטטיסטיקה מלמדת כי משפחה ממוצעת צורכת ביום 800 ליטר מים, כלומר 48 מ"ק בחודשיים – חריגה של ב-20 מ"ק ממכסת המים המוקצבת. כאמור, חריגה זו תחויב ע"פ תעריף רגיל של 12.327 ₪ ועלותה תסתכם ב-246.54 ₪ נוספים (288.5 ₪ כולל מע"מ). זאת אומרת, חשבון מים משפחתי דו חודשי יגיע לסכום כולל של 460.74 ₪ (539 ₪ כולל מע"מ).

 

התנהלות חסכונית ונבונה תאפשר להקטין את צריכת המים הביתית. אז מה עושים כדי שחיסכון בחשבון מים יהפוך משאיפה למציאות?

 

חשבון מים

 

שיטות לחיסכון בחשבון מים הביתי

את שתי נקודות התורפה המרכזיות מהוות צריכת המים בעת רחצה (35% מצריכת המים הכוללת) והביקור בחדר השירותים (35% מצריכת המים הכוללת). התקנה של מיכל הדחה דו כמותי בשירותים תאפשר לחסוך 18 ליטר לנפש מדי יום ביומו: 72 ליטר ליום למשפחה ו-4,320 ליטר לחודשיים – חיסכון של 33.048 ₪ בחשבון הכולל.

 

20% נוספים מצריכת המים הביתית מנוצלים לרוב לצורכי בישול, שתייה והדחת כלים, בעוד שרק 10% מהצריכה מנוצלת לטובת כביסה וניקיון. מכאן ש-55% מצריכת המים הביתית מקורה במי הברזים, המקלחות והאמבטיות. התקנת חסכמים וראשי מקלח במקלחות והאמבטיות יאפשרו להקטין את צריכת המים בשליש – וסתי זרימה אלו המאפשרים להקטין את עוצמת הזרם זולים ונוחים מאוד להתקנה, לכן פשוט חבל לוותר עליהם. אם נצא מנקודת הנחה כי סך הצריכה הביתית מסתכמת ב-48 מ"ק, 55% מהצריכה תעמוד על 26.4 מ"ק, אך תצטמצם ל-17.6 מ"ק בלבד לאחר התקנת החסכמים – 67.32 ₪ חיסכון בחשבון הכולל.

 

כך באמצעות התקנה של מיכל הדחה דו כמותי וחסכמים הגענו ל-100 ₪ חיסכון בחשבון מים הדו חודשי (חיסכון של כ-600 ₪ בשנה).

 

רוצים להגדיל את החיסכון? במידה ותקפידו להתנהל בחוכמה, תוכלו להקטין את חשבון המים במידה רבה אף יותר. אלף כול, הקפידו לסגור את הברז במהלך צחצוח שיניים או הדחת הכלים. שנית, בצעו מדי תקופה מוגדרת תחזוקה שוטפת של מערכות האינסטלציה בבית, תקנו נזילות וטפלו בברזים מטפטפים. מתכננים לשטוף את הרכב? העדיפו שימוש בדלי לרחיצת רכב על פני שימוש בצינור מים. כמו כן, בעודכם רוכשים מכשיר חשמל, דוגמת מכונת כביסה או מדיח כלים, בדקו מהו מדד צריכת המים של המכשיר הספציפי ובחרו את הדגמים היותר חסכוניים. ולבסוף, במידה וברשותכם גינה, העדיפו השקיה מבוקרת בצינור על פני מערכות השקיה וטפטפות. טיפ: במידה ובכל זאת בחרתם במערכת השקיה מתקדמת, התקנת קוצב מים תאפשר להגדיר מראש את כמות המים המוזרמים לגינה במהלך השקיה בודדת ולהימנע מבזבוז מים לשווא.

 

התחילו לחסוך במים עוד היום. כך גם תיהנו מחיסכון בחשבון מים התקופתי וגם תתרמו את חלקכם למאמץ הכללי המשותף בישראל לחיסכון במשאב כה יקר ערך – המים.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme