מצמצמים את חשבון הגז למינימום וחוסכים 200 ₪ בשנה

אירנה נוזה5 דקות קריאה
חשבון גז
שתף:

אחת לחודשיים אנו שולפים מתוך תא הדואר את חשבון הגז התקופתי. בדרך כלל, בניגוד לחשבונות החשמל והארנונה, אין מדובר בהוצאה גבוהה מאוד (חשבון הגז הדו חודשי הממוצע למשק בית עומד היום על 120 ₪, כלומר, 720 ₪ בשנה). עם זאת, גם את הסכום הנוכחי ניתן למזער למינימום. חיסכון בחשבון גז – כך תקטינו את החשבון החודשי ותשלמו פחות.

 

חיסכון בחשבון גז – האם זה ריאלי?

הגז משמש אותנו למטרות בישול, חימום, הסקה ומאור. בניגוד למים או לחשמל, קשה יותר להביא לחיסכון בחשבון הגז על ידי צמצום בצריכתו (הרי לא תוכלו להפחית באורח ניכר את משך זמן הבישול ולא תתחילו להתקלח עם מים קרים על מנת למזער את צריכת הגז לצורך חימום המים). לפיכך, השאלה הנשאלת היא: מה עלינו לעשות על מנת בכל זאת להביא לחיסכון בחשבון גז הדו חודשי? 

 

התשובה טמונה בתחרות המתקיימת בימים אלו בין ספקי הגז המורשים. בשנת 2008 נכנסה לתוקף רפורמה (רפורמת משק גז), אשר נועדה לעודד ניידות של הצרכן הביתי בין ספקי הגז השונים ובכך להגביר את התחרות במשק הגז ולהוביל להפחתה בתעריפים. כתוצאה מכך, פועלים היום במשק הגז כ-40 ספקים מורשים, ואתם כצרכנים רשאים לבחור את הספק הזול והמשתלם ביותר. המעבר בין החברות פשוט למדי ואינו כרוך בקנס. כל שעליכם לעשות הוא לפנות אל ספק הגז הנוכחי ולהודיע לו על רצונכם לעזוב. למתגוררים בבית משותף עם אספקת גז מרכזית: יש לאסוף חתימות של למעלה מ-51% מדיירי הבניין ולהעביר אותה אל הספק.

 

באתר של משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים תמצאו רשימה מלאה של ספקים מורשים, תוכלו לבחון תעריפים ולאתר את חברת הגז המשתלמת ביותר ע"פ אזור מגוריכם.

 

חיסכון בחשבון גז בתשלום הקבוע

כידוע, תשלום הגז מורכב מתשלום קבוע ותשלום בגין שימוש בפועל. התשלום הקבוע נגבה על ידי חברת הגז ברמה דו חודשית ומוקצה לטובת בדיקות תקופתיות ותחזוקה שוטפת של מערכת אספקת הגז, מכלים (בלונים), ברזים וכו', שירותי חירום, הובלת מכלים לבית הצרכן וחיבורם, גביית חשבונות ועמלות בנק ועוד. בבדיקה שערכנו נמצא כי טווח המחירים של התשלום הקבוע בחברות השונות נע בין 18.14 ₪ ל-34.67 ₪ לחודשיים (כולל מע"מ), כלומר הפרש של 16.53 ₪ (חיסכון שנתי של 99.18 ₪ – כמעט 100 ₪ בשנה).

 

עיינו בחשבונית הגז שלכם – מהו גובה התשלום הקבוע? אולי כדאי שתחפשו חברה שמציעה תעריפים נמוכים יותר?

 

מצמצמים תשלום בגין שימוש

מאחר וחלק ממשקי הבית משתמשים במערכת גז מרכזית, בעוד היתר מחוברים למכלי גז נפרדים (בלונים), הבה נראה מהו החיסכון הצפוי בעקבות מעבר מספק לספק בשני המקרים שלעיל:

 

מערכת גז מרכזית: עבור משקי בית המחוברים לצובר (מיכל יחיד הטמון בקרקע סמוך לבניין) או המשתמשים במרכזיית מכלים משותפת גובה התשלום בגין שימוש נקבע על סמך קריאת מונה דו חודשית. בבדיקה שערכנו נמצא כי קיים הפרש של 15.59 ₪ (כולל מע"מ) בין ספקית הגז היקרה ביותר הגובה 31.27 ₪ למ"ק לבין הספקית הזולה ביותר המחייבת את לקוחותיה על פי תעריף של 15.68 ₪ למ"ק בלבד. זאת אומרת, חיסכון של 93.54 ₪ לשנה.

 

מיכל נפרד למשק בית (12 ק"ג):  במקרה הנוכחי התשלום הוא עבור מיכל בודד. בדיקה שביצענו הראתה כי התעריף היקר ביותר עבור מיכל גז במשקל 12 ק"ג עומד על 167.38 ₪ לבלון, בעוד המחיר הנמוך ביותר שמציעה חברה אחרת עומד על 129.01 ₪ – הפרש של 38.37 ₪. היות ובמקרה זה מדובר במיכל גז, שקצב השימוש בתכולתו משתנה מצרכן לצרכן, קשה לבצע אומדן של החיסכון השנתי הצפוי, אך בהנחה כי משק בית ממוצע משתמש ב-3 מיכלים בשנה, גובה החיסכון השנתי יגיע ל-115 ₪.

 

כפי שניתן לראות, חיסכון בחשבון גז אכן אפשרי. שכלול בין חיסכון בתשלום הקבוע לתשלום בגין שימוש מבטיח חיסכון של כ-200 ₪ בשנה עבור צרכן העוזב ספקית גז הגובה תעריפים גבוהים לטובת ספקית הגז הזולה ביותר. מן הראוי לציין, כי התעריפים מתעדכנים באופן שוטף, משתנים מאזור לאזור ואף נתונים למשא ומתן במקרה של פניה ישירה על ספקית הגז. מה שחשוב זה להיות מעודכנים ולבדוק מה ניתן לעשות על מנת להוזיל עלויות. חבל לשלם סתם!

 

טיפ: רוצים להגדיל את החיסכון בחשבון גז הדו חודשי? ישנן חברות גז המציעות הנחות למשלמים בהוראת קבע. שימו לב, עדיף לשלם בהוראת קבע דרך כרטיס האשראי ולא באמצעות הבנק, אשר גובה עמלות על השירות.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme