ניהול השקעות חכם – שלוש אפשרויות לניהול השקעות בישראל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
ניהול השקעות
שתף:

יש לכם סכום כסף שאתם מעוניינים להשקיע? לפניכם – סקירה מלאה של האפשרויות המובילות להשקעה, על היתרונות והחסרונות שלהם. ניהול השקעות חכם למתחילים – מה האפשרויות שלכם?

 

תכניות חיסכון ופק"מים בבנק לא ייסקרו במאמר זה

 אנחנו בכוונה מדלגים מראש על האפשרויות הסולידיות בתכניות חיסכון ופק"מים בבנק, מן הטעם הפשוט שלא ברור שמדובר בחיסכון. כלומר, אם גובה הריבית בתכנית החיסכון הוא נמוך מגובה המדד במשק – הרי מדובר בתכנית בזבוז, שהיחיד שמרוויח ממנה הוא הבנק. לכן, בתכניות חיסכון המציעות ריביות נמוכות במיוחד (כדאי לבדוק) – ממש לא מדובר על האפיק הבא שלכם להכנסה פסיבית.

 

ניהול השקעות עצמאי דרך מסחר בשוק ההון

 אחת הדרכים הרווחיות להשקיע כסף, דרך שיש בה הרבה יתרונות וניתן לעקוף את החסרונות – היא ניהול השקעות באמצעות תיקי השקעות ובהם מוצרים משוק ההון.

מוצרים משוק ההון הם, למשל:

 

  • מניות (של חברות בארץ או בחו"ל)
  • אופציות
  • אג"ח (איגרות חוב, פרטיות או ממשלתיות)
  • מט"ח
  • סחורות
  • ועוד

 

באופן עצמאי, אתם יכולים לנהל תיק השקעות בעצמכם, תוך שאם קונים ומוכרים מוצרי השקעה על פי דעתכם. על מנת לנהל תיק השקעות באופן עצמאי, אתם נדרשים לפתוח חשבון להשקעות ומסחר בבורסה, אפשר לעשות כן ישירות דרך הבנק שלכם (בדרך כלל מדובר בחשבון עצמאי, נפרד מחשבון העו"ש הפעיל שלכם).

 

מעניין לציין, כי אם גם אתם חסרי ניסיון בתחום ההשקעות ולא תכננתם לבלות בלימודי שוק ההון את שעות הערב של השנים הבאות בחייכם – תוכלו להיעזר ביועצי השקעות – שירות ייעוץ השקעות ניתן ללא עלות במרבית הבנקים, וכן ניתן לקבל שירות ייעוץ השקעות בתשלום בבתי ההשקעות ומחברות ועוסקים פרטיים. יועצי השקעות חייבים על פי חוק להיות בעלי הכשרה מתאימה לנושא, ותפקידם לשמור על רמת עדכון גבוהה בתחום מוצרי ההשקעה בשוק ההון, ולהמליץ ללקוחותיהם על דרכי השקעה מתאימות לאסטרטגיית ההשקעה שלכם. אתם יכולים גם לוותר על ייעוץ בניהול ההשקעות שלכם – ולבחור "גורו" או אנליסט אחד מיני רבים המעדכנים באופן יומיומי ברשת ניתוחים, חוות דעת, ותובנות שלהם בנוגע לאטרקטיביות של השקעה זו או אחרת בניהול השקעות.

 

למידע נוסף אודות הכלים והאפשרויות למסחר עצמאי בשוק ההון – היכנסו למאמר ההשוואה של ריאלי אודות פתרונות למסחר עצמאי בבורסה

 

השורה התחתונה

ניהול השקעות עצמאי

היתרונות: אתה אחראי לניהול ההשקעות שלך, ההשקעות בתיק שלך הן בדיוק אלה שבחרת, אתה חופשי לרכוש, למכור, ולפעול בתיק ככל העולה על רוחך.

החסרונות: מדובר בתחביב יקר מבחינת זמן ההשקעה, הלימוד ואיסוף הנתונים.

 

ניהול השקעות בנדל"ן
ניהול עצמאי של תיק השקעות הוא אפשרות גמישה מאוד, המאפשרת רכישה ומכירה של מוצרים שונים בשוק ההון, תוך שמירה על נזילות גבוהה של ההשקעה ואפשרות לתשואות יפות. רק הקפידו למצוא לכם אנליסטים שטוב לעקוב אחר המלצותיהם, ושמרו על עצמכם מעודכנים ועל התיק מנוהל באופן אקטיבי ושוטף

 

ניהול תיק השקעות בבית השקעות

ניהול תיק השקעות באמצעות מנהל תיקי השקעות מקצועי, מטעם אחד מבין בתי ההשקעות הרבים הפועלים בארץ, הוא דרך נהדרת לנהל את אותו תיק השקעות, רק באופן מקצועי ומבלי לבזבז זמן על ביצוע פעולות ומעקב אחר ביצועי התיק. מנהלי תיקי השקעות מנוסים ומקצועיים מנהלים תיקים רבים של לקוחות – כל תיק השקעות מנוהל על פי העדפות בעליו (בעיקר בתחום פרופורציות ההשקעות בין השקעות סולידיות להשקעות ספקולטיביות – בהן ישנה גם אפשרות להפסיד כסף). ניהול מקצועי של תיק ההשקעות הוא בבחינת "ללכת עם, להרגיש בלי", כאשר תיק ההשקעות שלכם מנוהל על בסיס יומיומי – אבל ראו זה פלא, אתם עצמם לא צריכים להשקיע זמן ותשומת לב בנוגע לפעולות בתיק.

 

למידע נוסף אודות ניהול תיק השקעות – קבלו את ההשוואה המקיפה של בתי השקעות לשנת 2017 מבית זירת ההשוואות של ריאלי.

 

ניהול השקעות בית השקעות
ניהול תיק השקעות מקצועי מאפשר ביצוע פעולות בתיק ההשקעות שלכם הנובעות מתוך מחקר והיכרות מעמיקה עם שוק ההון. והבונוס הגדול – אתם לא צריכים לבזבז על זה זמן!

 

השורה התחתונה

ניהול תיק השקעות בבית השקעות מקצועי

היתרונות: יעילות ומקצועיות בביצוע הפעולות בתיק, חיסכון עצום של זמן, אין צורך ללמוד, לעקוב, ולהבין במוצרי שוק ההון השונים – לימוד שאינו נגמר.

החסרונות: ניהול תיק השקעות בבית השקעות כרוך בתשלום דמי ניהול, כל בתי ההשקעות מנהלים תיקים מסכום השקעה מינימאלי, החל ב – 200,000 ש"ח – אם יש לכם פחות מזה, לא בטוח שתצליחו למצוא בית השקעות שיסכים לנהל את תיק ההשקעות שלכם

 

ניהול השקעות בנדל"ן

 אפשרות נוספת להשקעה היא השקעה בנדל"ן. יופי של אפשרות ואם "נפלתם" על נכס איכותי במחיר טוב ובסביבה שנמצאת בתנופת פיתוח (בארץ או בחו"ל) – אתם עשויים לגזור תשואות נאות. רק אל תשכחו, כשאתם מחשבים את התשואה על ההשקעה, להוסיף לעלות הנכס בערך 50% מגובה הלוואת המשכנתא שלקחת כי בממוצע, זו התוספת הנומינאלית למחיר בתשלומי הריבית על ההלוואה. ואם בחרתם להשקיע בחו"ל – לא יהיה פשוט להגיע אל הנכס, בכל פעם שצריך למצוא שוכר חדש / לתקן כל קלקול, וכדומה.

 

השורה התחתונה

השקעה בנדל"ן

היתרונות: בבעלותכם נכס שערכו עולה (אם רכשתם נכס איכותי), התשואה בגין השכירות, השכירות עשויה לשלם את הלוואת המשכנתא.

החסרונות: הלוואת המשכנתא מייקרת את עלות העסקה, נדרשת השקעה התחלתית גבוהה, נדרשת תחזוקה לנכס, הקרן אינה שומרת על נזילות.

 

ניהול השקעות נדל"ן
השקעה בנדל"ן היא מההשקעות החביבות על ישראלים, מעניין לציין שמשקיעים אחרים בעולם פחות מאדירים את נושא רכישת נכסי הנדל"ן. מדובר בהשקעה יקרה יחסית, עם אפשרות לתשואה יציבה וגבוהה לאורך שנים

 

מה כדאי לכם?

מבין האפשרויות שהצגנו במאמר – ניהול השקעות עצמאי, ניהול תיק השקעות מקצועי, והשקעה בנדל"ן, לכל אפיק השקעות היתרונות והחסרונות שלו. כנראה שאם הסכום שלכם להשקעה קטן מ – 200,000 ש"ח, האפשרות היחידה שתעמוד לרשותכם היא ניהול השקעות עצמאי. מעבר לזה – תוכלו לבחור בדרך כלל בין השלושה, כאשר חשוב לזכור כי באפשרות של תיק השקעות מנוהל – כספי ההשקעה זמינים לכם במקרה הצורך.

 

 

בדוק עכשיו אם אתה מתאים למועדון השקעות אקסלוסיבי, ללא שום התחייבות

כבר 15,313 בדקו התאמה לניהול תיק השקעות

בדוק התאמה

פרטיותך חשובה לנו

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme