הבהלה לזהב – חוסר הביטחון של משקיעים בשוק ההון מוביל אל קניית זהב

עידו שיטרית5 דקות קריאה
קניית זהב
שתף:

לאחרונה אנו שומעים יותר ויותר כלכלנים מדברים בהתלהבות על השקעה בזהב. האם זהב הוא התשובה לחוסר הביטחון של הציבור בשוק ההון? והאם קניית זהב היא השקעה טובה עבורך כרגע?

 

התנהגות השווקים בשנים האחרונות מטרידה מומחים לכלכלה בכל העולם. מאז משבר הסאב פריים האמריקאי בשנת 2008 נדמה ששוקי ההון יצאו לדרך חדשה ואינם מגיבים עוד להתנהלות שהייתה מקובלת לפני כן. הסיבות לכך רבות והבסיס שלהן היא מדיניות הריבית האפסית הנהוגה בעולם וכן צמיחה נמוכה במדינות המפותחות. בכתבה זו נפרט למה זהב הוא אחד מאפיקי ההשקעה הבטוחים הקיימים כיום.

 

קבל הצעה להשקעה בזהב, ללא התחייבות

כבר 5,957 אנשים קיבלו הצעה להשקעה בזהב

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שלא כמו מניות, זהב שומר על ערכו מזה 3000 שנה

בשונה מכסף המייצג את האמון במדינה או בגוש כלכלי כמו היורו או הדולר, הרי זהב נחשב לנכס בפני עצמו ומשמש כעוגן המעניק ביטחון לבודדים, חברות ומדינות. למעשה הזהב משמש כבטוחות, או כערבון לחוסנה הכלכלי של מדינה ומדינות רבות כמו, סין והודו אוספות את הזהב במרץ רב. נהוג לרכוש זהב כשהביטחון הכלכלי יורד או כתכנית חיסכון עקבית. זהב משחק תפקיד חשוב בכל תיק השקעות לאור נטייתו לזנק בערכו בתקופות משבר, אשר מאיימות על ערך המטבע המקומי. בעידן בו ממשלות העולם ממשיכות לבזבז כסף שאין להן ומערערות את יציבות הכלכלה, קניית זהב מהווה גידור הכרחי מפני אי-יציבות.

 

ככלל, מומלץ לשמור על כמה שפחות ניירת, אנשים ומוסדות בין המשקיע לבין הזהב שבבעלותו. הדרך האידאלית לקנות זהב היא באמצעות קניית מטבעות זהב להשקעה המאוחסנים לטווח ארוך במקום בטוח ונגיש. נסקור להלן את 3 האפשרויות הנפוצות ביותר להשקעה בזהב.

 

 קניית זהב מבנק

בשונה ממדינות רבות בעולם, החוק בישראל אוסר על הבנקים במדינה להציע מטבעות ומטילי זהב למכירה. בנוסף, אסר המחוקק על הבנקים הישראלים להחזיק את עתודות ההון שלהם בזהב. בשל כך, משקיע ישראלי המעוניין להשקיע בזהב באמצעות בנק נדרש לעשות זאת באמצעות גיחה לחו"ל ופתיחת חשבון בבנק זר. חשוב להדגיש כי פתיחת חשבון מתכות יקרות בבנק בחו"ל חושפת את המשקיע לסיכון של פשיטת רגל של הבנק. בתרחיש זה יהיה קשה לאחוז בנכס, ולכן מומלץ לוודא מבעוד מועד כי הנכסים המופקדים לא יימסרו לנושי הבנק בשום צורה.

 

קניית זהב באמצעות קרנות ותעודות סל

הרעיון בבסיס מכשירי השקעה אלה הוא פשוט: במקום שתחזיקו בעצמכם בזהב פיזי, חברת קרנות נאמנות קונה את הזהב הפיזי במקומכם, ואילו אתם רוכשים יחידות בקרן הנאמנות. כך תוכלו להשיג חשיפה למחיר הזהב תוך שמירה על נזילות אשר אופיינית למסחר בניירות ערך. ואכן, לידתן של קרנות הזהב אפשרה למשקיעים רבים להיכנס ולצאת מפוזיציות בזהב כאילו היה מדובר במניות הנסחרות בבורסה.  אך בדומה לדברים רבים אחרים בחיים, נוחות כרוכה בפגיעה מסוימת בביטחון ההשקעה:

  • כאשר רוכשים קרן זהב נוצר חיץ מסוים – המתבטא במסמכים, באנשים ובמוסדות – בין המשקיע לבין הזהב הפיזי.
  • ככל נייר ערך, יש לזכור שכל רווחי הון שתפיקו מהשקעה בקרנות ובתעודות הללו חייבים בדיווח לרשויות המס.
  • מנהלי הקרן עלולים לפעול מאחורי הקלעים באופן שיסכן את ביטחון נכס הבסיס.

 

קניית זהב מסוחר

קניית זהב מסוחר זהב מקומי היא עניין פשוט יחסית. בישראל פועלים סוחרי זהב רבים המציעים מטבעות זהב למכירה. כל שיש לעשות הוא לבחור את הנכס המבוקש מבין המלאי הקיים, ולשלם תמורתו, בדרך כלל במזומן. יש לוודא כי מדובר בסוחר ותיק ובעל מוניטין.

 

מחיר השוק של זהב נקבע לפי שערו היציג בבורסת הזהב בלונדון, אך מאחר ובארץ הוא נחשב כטובין תידרשו לשלם עבורו מע"מ בגובה 17% בנוסף לעמלה בגובה 10% בממוצע שאותה יגבה הסוחר, מה שמעלה את ערך העסקה משמעותית. קיימות חברות הבעות לפתור את בעיית העלויות הנוספות על רכישת זהב להשקעה ומאפשרת ללקוחותיהן לרכוש זהב במחיר נמוך משמעותית ומוכרות זהב בשערו היציג + 10% עמלה וללא מע"מ כלל ללקוחות העומדים בתנאים (מינימום 50,000 ש"ח). 

 

 

לסיכום, השקעה בזהב היא אפיק השקעה בטוח וכדאי המהווה הגנה הכרחית מפני אי היציבות ההולכת וגוברת בשווקי העולם, והיא בהחלט מתאימה למשקיע קטן ובינוני. האופן הטוב ביותר להיחשף להשקעה בזהב היא רכישה של זהב פיזי מסוחר מקצועי ואמין הנותן מענה לכל הלוגיסטיקה הכרוכה בסוג השקעה זה.

 

קבל הצעה להשקעה בזהב, ללא התחייבות

כבר 5,957 אנשים קיבלו הצעה להשקעה בזהב

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme