מניית פרטנר – לקנות? למכור? כל הנתונים, סקירת שוק, המלצות וניתוחים

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
מניית פרטנר
שתף:

חברת פרטנר תקשורת, המספקת שירותי טלפוניה ואינטרנט בישראל מאז שנת 1998, הציגה זינוק מרשים ברווחי החברה במהלך הרבעון הראשון של שנת 2017. ביחד עם זאת, הכנסות החברה ירדו בכ – 18%, וברבעון הקודם לרבעון הזה, כלומר זה האחרון של שנת 2016, הציגה החברה הפסדים ניכרים (בסך של כשבעה מיליוני שקלים). התנודות ברווחי החברה משתקפות גם בשווי מניית פרטנר (המסומנת PTNR), אשר ערכה עולה ויורד בהסתכלות בגרפים לאורך זמן וגם בהתבוננות על מניית פרטנר בחצי השנה האחרונה. על ביצועי מניית פרטנר ועל התחזית לשווייה בעתיד הקרוב – במאמר שלפניכם.

 

 

()

מניית פרטנר
מניית פרטנר הינה מנייה חזקה בתיק ההשקעות של המשקיע הישראלי הממוצע – אולם מדובר במנייה שאינה נהנית מהמלצה גורפת לקנייה חזקה בקרב אנליסטים מקצועיים בישראל.

 

חברת פרטנר – חברת טלפוניה וותיקה

חברת פרטנר היתה החברה השלישית להיכנס לשוק התקשורת הסלולרית בישראל, אחרי חברת פלאפון וחברת סלקום. בינואר של שנת 1999 הושק המותג הסלולרי החדש "אורנג'" מבית פרטנר, ובשנת 2016 פסק השיווק של המותג אורנג', וחברת פרטנר החלה לשווק חבילות סלולר, אינטרנט וטלפוניה תחת המותג פרטנר.

 

החל מסוף שנת 2010 (אוקטובר) ועד לאמצע שנת 2012 (יולי) איבדה חברת פרטנר כ – 80% מערכה, ומניית פרטנר ירדה ממחיר של 6,348 אל מחיר של 1,217 נקודות למניה. מחירי היעד של אנליסטים עבור המניה נעים סביב 20 ל – 25 ש"ח, כלומר, יש המניחים ששווי המנייה עוד יעלה.

 

מניית פרטנר נכללת במדדים מקומיים רבים בישראל, ביניהם: מדד תל-אביב 35 (במשקל 0.89%); מדד מניות והמירים כללי; מדד מסחר ושירותים;  מדד תל-אביב AllShare, מדד תל-אביב רימון, ואחרים.

 

ישפיע על גובה מניית פרטנר – ההסכם שנחתם לאחרונה בין חברת פרטנר לחברת השידורים המקוונים נטפליקס

חברת התוכן המצליחה Netflix הודיעה במאי השנה (2017) על הסכמה לשיתוף פעולה בינה לבין חברת פרטנר, אשר מספקת גם שירותי תוכן עבור מנוייה. על פי ההסכם, תוכל חברת פרטנר להציע למנויים שלה את תכני ענקית התוכן נטפליקס באמצעות ממיר. זו תהיה הפעם הראשונה בה יוכלו צופי התכנים של נטפליקס בישראל לצפות בתכנים אלה ישירות מהטלוויזיה, עד לחתימת ההסכם שידורי נטפליקס התאפשרו לצפייה רק בתשלום לאתר ורק דרך האינטרנט.

 

ביום ההכרזה על חתימת ההסכם (29.5.17) דיווחה חברת פרטנר על מחזור מכירות גבוה במיוחד (12.3 מיליוני שקלים, כאשר מחזור מכירות יומי ממוצע של החברה בחודש מאי עמד על 8.7 מיליוני שקלים), ומניית פרטנר עלתה במעל 3.5%.

 

ההנחה היא, שביסוס מעמדה של חברת פרטנר גם בתחום התוכן, יאפשר עלייה נוספת בשווי מניית פרטנר, אם כי לא ברור שמדובר בשינוי מהפכני או בקפיצה משמעותית בשווי המנייה, שתהפוך אותה להמלצת קנייה חזקה.

 

פרטנר ונטפליקס
הסכם לשיתוף פעולה בין ענקית התוכן נטפליקס(Netflix) לבין פרטנר, עשוי להוביל לעליית ערך משמעותית כמו גם לקפיצה במחיר מניית פרטנר

 

מה אומרים האנליסטים?

בתחילת שנת 2017 פרסמו האנליסטים מטעם בנק לאומי המלצה לתשואת יתר, והעלו את מחיר היעד של מניית פרטנר ל 2500 נקודות (25 ש"ח) על רקע המשבר בחברת גולן טלקום וסממנים של התאוששות בשוק הסלולר באופן כללי. במהלך שנת 2017, פרסמו חברות ההשקעות רוסריו (האנליסט ערן יעקובי) ובנק הפועלים (האנליסט גלעד שריג) המלצות תשואת שוק, ואילו בנק לאומי (האנליסט גיל דנטר) פרסם המלצת קניה. המשמעות היא, שאנליסטים אינם מדרגים את מניית פרטנר כמנייה מבטיחה אשר צפויה לעלות בערכה באופן משמעותי בעתיד הנראה לעין, ועם זאת – מדובר בהשקעה בחברה ישראלית יציבה ומתפתחת, ולכן יש סיכוי שהמנייה תעלה את ערכה.

 

לקנות? למכור? להחזיק?

ניראה כי מניית פרטנר הינה מנייה לא יציבה, אשר בטווח הארוך אינה מייצרת רווחים ולא ניראה באופק שינוי בתחום הסלולר או בפעילות החברה (פרט לשיתוף הפעולה עם נטפליקס – ללא ספק שיתוף פעולה מעניין) שיצדיק זינוק בערך המניות. לכן, כנראה ששונאי הסיכון יעדיפו להתרחק מן המנייה, ואילו אלה המחפשים השקעה ספקולטיבית ומעדיפים השקעות בחברות בארץ, עשויים להשקיע במנייה אך לעקוב אחר המדדים שלה באופן רציף.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme