מניית פייסבוק והזינוק המטאורי בערכה מתחילת השנה – סקירה מקצועית למשקיעים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
מניית פייסבוק
שתף:

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, הנפיקה לראשונה מניות בשווי של פחות מ – 40$ למנייה, בשנת 2012. בניגוד לתחזיות ולמסרים הבטוחים שנשמעו מפי מייסד החברה מארק צוקרברג, שווי המנייה נחתך מייד עם הנפקתה ובמשך מספר שבועות בכמעט 50%, ורק לאחר מכן התחיל לעלות. מתחילת שנת 2017 שווי מניית פייסבוק נמצא במגמה ברורה של עליות ערך. האם זה הזמן להשקיע במניות פייסבוק? הכל על מניית הרשת החברתית – בסקירה המקצועית שלפניכם

 

()

 

מסחר במניית פייסבוק
רשת פייסבוק הנפיקה מניות לראשונה בשנת 2012 – ומשקיעים שמיהרו לברוח הפסידו כמחצית מכספי ההשקעה שלהם. היום, שווי מניית פייסבוק גבוה פי כמעט ארבעה ממחיר הפתיחה של יום ההנפקה

 

פייסבוק – מי את? קצת מספרים שיפתיעו אתכם

 הנה כמה מספרים על הרגלי השימוש ברשת החברתית פייסבוק, שאולי ידהימו אתכם:

 

  • בכל חודש, משתמשים בפייסבוק כמעט שני מיליארד אנשים. לשם השוואה – באינסטגרם פחות מחצי מיליון, ובמסנג'ר פחות ממיליון.
  • בכל יום מבקרים בפייסבוק מעל מיליארד אנשים מכל רחבי העולם
  • בכל יום, מעל מאה מיליונים של שעות וידאו מועלות על ידי משתמשים
  • בכל יום, נערכים מיליארד חיפושים בפייסבוק
  • בכל יום, מעל שבעה מיליארד לייקים ברשת
  • בישראל – מעל ארבעה מיליון איש משתמשים בפייסבוק בכל יום, לפחות פעם אחת ביום
  • 91% מהמשתמשים בפייסבוק בארץ, עושים זאת דרך המובייל

 

פייסבוק הונפקה בפברואר של שנת 2012. במאי של אותה השנה, הונפקו ניירות הערך של פייסבוק לפי שווי חברה של 104 מיליארדי דולרים. החברה גייסה באמצעות הנפקה זו מעל 16 מיליארדי דולרים, של משקיעים שהאמינו שעשו את עסקת חייהם. אולם, תחילת חיי המנייה של פייסבוק היתה דווקא בסימן ירידות ערך משמעותיות – מחיר מניית פייסבוק עם ההנפקה היה 38 דולרים, וביולי 2012 (רק כחודשיים לאחר ההנפקה) היה מחיר המנייה 21.7 דולרים. מי ש"ברח" הפסיד – לקראת סוף שנת 2013 היה מחיר מניית פייסבוק כמעט 50 דולרים, ומאז – מחיר מניית פייסבוק בסימן עליה.

 

פייסבוק מנייה
פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם מעל שני מיליארד משתמשים יומיים וכמות עצומה של סטטוסים, לייקים, סרטוני וידאו, תמונות, מעורבות, שיתופים ומידע הנחלק בין אנשים מעל דפי הרשת

 

נתונים טכניים של פייסבוק והמניות

כאמור, פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה בעולם. המתחרות של פייסבוק, כמו למשל אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין, ואחרות – מציגות נתוני תנועה ורווחים נמוכים משמעותיים מאלה של פייסבוק. חברת פייסבוק נסחרת כיום על פי שווי שוק של 438.9 מיליארדי דולרים. מחזור המכירות היומי הממוצע של החברה עומד על מעל 11 מיליוני דולרים. מניית פייסבוק נכללת במספר מדדים, ביניהם: מדד נאסד"ק, מדד S&P 500, מדד נאסד"ק 100, מדד ארצות הברית 50, ומדד דאו ג'ונס.

 

מניית פייסבוק – שלושת החודשים האחרונים

 ב – 13 לאפריל 2017, התעוררו המשקיעים לבוקר בו שווי מניית פייסבוק היה 139.39 דולרים. משקיעים שרכשו אז את המניה – שמחו בוודאי לגלות ביום השני למאי, ששווי המניה הוא 153 דולרים.

 

למעשה, בהתבוננות על תנועות המנייה במאקרו, אנחנו רואים עליות ערך כמעט רציפות מאז יוני 2013.  אז, היה שווי המניה 24 דולרים – והיום, שווי מניית פייסבוק לא פחות מ – 151.28 דולרים.

 

אמנם, המנייה ידעה גם ימים קשים – למשל בנובמבר 2016 איבדה המניה מעל 5% מערכה, לאחר פרסום תחזיות שקצב הגידול בהכנסות יקטן בעתיד הקרוב. מייד לאחר ירידת ערך זו, זינקה המנייה ביותר מ  30%.

 

מה אומרים האנליסטים?

בחודשים האחרונים, ניראה כי מניית פייסבוק מהווה קונצנזוס בקרב אנליסטים ומשקיעים אשר מפרסמים המלצותיהם ברשת – משקיעים רבים רוכשים את מניית פייסבוק. יש המתעניינים במניה בשל "קפיצות" ערך שהיא נוטה לבצע לאחר הודעות הנהלה ופרסום תחזיות – ויש המשקיעים בה לטווח ארוך. למשקיעים יציבים, אשר מחפשים השקעות לטווח הבינוני או הארוך, מניית פייסבוק מסתמנת כמנייה מומלצת העשויה להיות חלק מתיק השקעות מנוהל. מרבית האנליסטים מדרגים כיום את מניית פייסבוק כ"קנייה" או אף כ "קנייה חזקה". במהלך מאי של 2017, קיבלה מניית פייסבוק לא פחות מ – 26 המלצות רכישה מאנליסטים בכירים ברחבי העולם, ורק המלצת "החזק" אחת, אשר משמעותה היא לא לרכוש מניות חדשות אבל גם לא למכור את אלו שכבר ברשות המשקיעים. מחיר היעד הממוצע לתחזיות האנליסטים נע בין 173 ל – 185 דולרים למניה – כך שעוד יש למה לצפות.

 

מניית פייסבוק – לקנות? למכור? להחזיק?

 ניראה כי על פי מחיר מניית פייסבוק הסובב סביב 150 דולרים – מניית פייסבוק היא קנייה חזקה. מחיר היעד בו המנייה תמצה את יכולה ליצור רווחים ינוע עבור המשקיעים הבטוחים סביב 170 דולרים, ועבור משקיעים ספקולטיביים המנהלים את השקעותיהם באופן רציף – אפילו אחרי 180 דולרים. ניראה כי שיטת הפרסום החדשנית, כמות המשתמשים היומית והכללית, וכמות התנועה היומית ברשת החברתית הגדולה בעולם פייסבוק – הופכת את המניה להשקעה נהדרת עבור הנתח הספקולטיבי המושקע במניות בתיק ההשקעות שלכם.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme