6 מיומנויות חברתיות שיגרמו לכם להיות אהובים יותר

מערכת5 דקות קריאה
מיומנויות חברתיות
שתף:

לפעמים נדמה לנו שאין לנו שליטה על הדרך שבה אנשים אחרים תופסים אותנו או על המידה שבה הם מחבבים אותנו (או לחלופין – סולדים מאיתנו). אלא שיש כמה מיומנויות חברתיות שאנחנו יכולים לרכוש גם ממרומי גילנו, מיומנויות שיעזרו לנו להתחבר לאחרים הרבה יותר טוב. אם אתם רוצים לעשות שינוי ולהתחבב על הסביבה שלכם בקלות רבה יותר, לפניכם מדריך מקוצר שיעזור לכם לצאת לדרך.

 

1 – שמרו על קשר עין

כשאנחנו פוגשים אנשים חדשים יש לנו נטייה להיות מעט חשדנים והדבר הראשון שאנחנו רוצים לדעת הוא האם נוכל לבטוח באדם שמולנו. הבשורה הלא-מאוד-מפתיעה היא שגם מי שפוגש אתכם לראשונה מחפש את תחושת הביטחון הזו. אלא שיש דרך טובה למדי לנסוך תחושת ביטחון בסביבה שלנו והיא כוללת יצירת קשר עין. כשאתם מביטים היישר אל עיניו של בן שיחתכם אתם גורמים לו להרגיש שאתם מקשיבים לו ושאתם מסוגלים להכיל את הדברים שנאמרים.

 

קשר עין

 

2 – כוחו של חיוך

זה אולי ישמע לכם מצחיק, אבל הקלישאה לפיה לחיוך יש כוח אמיתי היא לא באמת קלישאה. כשאנחנו מחייכים אנחנו משדרים חום, וכשאנחנו צוחקים או מספרים בדיחות שונות אנחנו מעוררים גם באדם שלפנינו תחושה טובה. יתרה מכך, החיוך והצחוק מדבקים, וכשאנחנו מחייכים לאחרים הם נוטים לחייך אלינו בחזרה גם אם הם כלל לא מודעים לכך.

 

חיוך

 

3 – מיומנויות חברתיות ללא סמארטפון

תשומת לב ויחס אישי הם שני תנאים בסיסיים שיוצרים קשר טוב יותר ותחושה שאתם באמת מתרכזים במה שקורה סביבכם ובאנשים שנמצאים איתכם בחדר. לכן, כשאתם נכנסים לפגישה עם לקוח, יוצאים לדייט ראשון או מגיעים לאירוע משפחתי, השאירו את הטלפון בתיק. התרכזו באנשים, הביטו בהם ודברו איתם כאילו אין דבר חשוב יותר בעולם כרגע. נכון, היכולת להשאיר את הטלפון בכיס היא אולי לא ההגדרה למיומנויות חברתיות, אבל היא אחד הצעדים הקריטיים בדרך להשארת רושם חיובי.

 

בהייה בטלפון

 

4 – פנו לאנשים בשמם הפרטי

כשאתם משלבים את שמו של האדם שלפניכם בשיחה ופונים אליו באופן אישי וישיר, אתם גורמים לו להרגיש חשוב יותר. אם תנסו להיזכר איך אתם מרגישים כשבן או בת שיחתכם קוראים בשמכם אתם בוודאי מזהים את התחושה, זו שרצוי שתעוררו גם באנשים סביבכם. אין זה משנה אם אתם נמצאים בחברתו של לקוח חשוב, קולגה או אדם רחוק שפגשתם במקרה, העיקר שתתנו לו להרגיש שאתם זוכרים אותו, יודעים מי הוא ופונים אליו בלבד.

 

שם פרטי

 

5 – הקשבה פעילה

בין שלל מיומנויות חברתיות חיוניות, ההקשבה זוכה למקום של כבוד. עם זאת, הקשבה פעילה חשובה לא פחות ואפילו יותר. נכון, אתם בהחלט צריכים לתת לאדם שלפניכם לדבר, ומומלץ שלא תקטעו אותו לעיתים קרובות מדי. מצד שני, אם תשאלו שאלות ותבקשו להעמיק בנקודות שאליהן התייחס, תנסחו מחדש את דבריו ותוודאו שאתם מבינים במדויק את כוונתו, הוא ירגיש שהקשבתם לו באמת, ושהיה לכם מספיק חשוב להבין לעומק את המסרים שביקש להעביר לכם.

 

הקשבה

 

6 – דעו לקבל מחמאות

אנחנו אוהבים לקבל מחמאות, אבל אנחנו לא תמיד יודעים איך להגיב כשהמחמאה נזרקת לחלל האוויר למרות שזו אחת המיומנויות החברתיות החשובות ביותר. סביר להניח שאתם מעריכים את המילה הטובה ואת הפרגון, אבל אתם גם לא רוצים להישמע מנופחים מדי. למשל, כשהאדם שמולכם מחמיא לכם על המראה החיצוני שלכם, תשובה כמו "אתה נראה הרבה יותר טוב" מעידה על חוסר ביטחון לא פחות מהתגובה הקלאסית: "זה הכל בזכותך". מנגד, אם תודו בפשטות שהמחמאה מחזקת את התחושה האישית שלכם ("תודה, כיף לי לשמוע!") תתנו לאדם שמולכם מחמאה גדולה עוד יותר.

לקבל מחמאה

 

 כתבה זו הופיעה לראשונה באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme