אתר הנדל"ן הממשלתי – הכתובת של כל אזרח לפרטים על עיסקאות נדל"ן בישראל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
אתר הנדל"ן
שתף:

 לא יודעים כמה הבית שלכם שווה? חושבים על רכישה או מכירה של נכס נדל"ן? קבלו את היוזמה החדשה מטעם משרד האוצר והמרכז למיפוי ישראל – אתר הנדל"ן של המדינה.

 

באתר הנדל"ן הממשלתי מידע נוח לשימוש אודות עסקאות נדל"ן, על פי שמות רחובות, שכונות וערים ברחבי הארץ – עם גישה לנתונים בצורה ברורה ובדיוק מירבי, כולל הצגה נוחה לשימוש של השינויים במחירי הנדל"ן וטבלה להשוואה נוחה של שינויים אלה בכתובות שונות באזור המיועד. איך משתמשים באתר הנדל"ן הממשלתי? ומדוע חשוב לכל רוכש או מוכר נדל"ן להכיר את אתר הנדל"ן של המדינה? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

אתר הנדל"ן הממשלתי
אתר הנדל"ן הממשלתי מאפשר לכם לדעת בכמה נמכרו נכסי נדל"ן בקרבת מקום לנכס שהוא רלוונטי עבורכם, כמו גם את היסטוריית הרכישה של הנכס הספציפי על פני עד מעל עשר השנים האחרונות

 

אתר הנדל"ן הממשלתי – כמה באמת שווה הבית שלכם?

אתר הנדל"ן הממשלתי, אותו ניתן למצוא בקישור הזה, הינו יוזמה של משרד האוצר והמרכז למיפוי בישראל. איסוף רחב היקף של נתוני עסקאות נדל"ן בישראל מגורמים שונים, מאפשר מסד נתונים רחב היקף, בנוגע לעסקאות נדל"ן "אמיתיות" שהתרחשו בשטח, ומשקף את מחירי הדירות באזורים שונים בישראל.

 

אתר הנדל"ן החדש של המדינה עושה יותר מאשר רק להציג בפניכם את מחירי נכסי נדל"ן על פי אזורים שביקשתם, הנה עוד כמה מאפיינים בנוגע לאתר הנדל"ן הממשלתי, שחשוב שתכירו:

 

  • הוא יודע לזהות עסקאות נדל"ן בקרבת מקום, על פי זיהו מיקום המחשב שלכם במהלך החיפוש (בתנאי שתפעילו אפשרות זו, הנדרשת לאישורכם מפאת פרטיות הנתון)

 

  • הוא מאפשר קבלת היסטוריית עסקאות בנכס עצמו או בקרבת מקום, כולל התייחסות לשינויים במחירים לאורך השנים

 

  • הוא מאפשר נתונים רחבי היקף בנוגע לנכס הרלוונטי, כולל אפשרויות נוספות לנכסי נדל"ן על פי סכום הרכישה ופרטים טכניים אודות הנכס הספציפי.

 

אתר הנדל"ן של המדינה
אתר הנדל"ן של המדינה מרכז נתונים ממספר מקורות מהימנים ושונים, להצגת עסקאות נדל"ן במחירים מפורטים מכל שכונה בארץ, על פני שנים אחורה, כולל היסטוריית הנכס, פרטים אודותיו ואפילו שנת הבנייה של הנכס

 

חיפוש ותוצאות באתר הנדל"ן הממשלתי

ניראה כי אתר הנדל"ן של המדינה פועל באופן מיטבי מעל דפדפן "אקספלורר", ופחות טוב על דפדפנים אחרים. האתר נתמך בגלישה במחשבים, בטאבלטים ובסמארטפונים. חיפוש אחר עיסקאות נדל"ן ייעשה או מעל מפת ארץ ישראל המוצגת באתר, או על פי הקשת אזור חיפוש במנוע החיפוש המופיע במרכז האתר – זה יכול להיות עיר, מושב או אזור, שכונה, רחוב, וגם גוש / חלקה (כפי שמופיע בתלוש תשלומי הארנונה של הנכס, למשל).

 

לאחר הקשת אזור החיפוש, תתקבל טבלת תוצאות חיפוש, ובה הפרטים הבאים:

 

  • מעל הטבלה תמצאו מאיזו שנה מוצגים הנתונים (בדרך כלל הטבלה מציגה נתונים החל מ – 2008, אם מדובר בשכונה חדשה וכדומה – הנתונים באופן טבעי חדשים יותר)
  • בטבלה תמצאו את הפרטים הבאים:
    יום ביצוע עסקת הנדל"ן – הכתובת המדויקת של הנכס – גוש / חלקה של הנכס – סוג הנכס – מספר החדרים בנכס – קומה – מ"ר – סכום המכירה – מגמת שינוי
  • את הטבלה ניתן למיין לפי כל נתון – כולל לפי תאריך העסקה, לפי מחיר העסקה, או לפי מגמות השינוי באזור
  • ניתן לסנן את המידע לפי מספר חדרים בלבד כרגע

 

הפירוט על כל נכס באתר הנדל"ן של המדינה

 לחיצה על נכס רלוונטי תוביל לקבלת מידע נוסף רב ערך אודותיו, כמו למשל:

 

  • עסקאות נוספות באזור, באותו הפורמט הנוח לעבודה של הטבלה מעמוד התוצאות הראשי
  • פרטים אודות הנכס, כמו שנת הבנייה שלו, ומספר הקומות במקרים של בית משותף
  • מספר עסקאות נדל"ן באזור בששת החודשים האחרונים, כולל הפרדה בין דירות שנמכרו ליד ראשונה (מקבלן) ודירות שנמכרו בשוק הנכסים מיד שניה)
  • היסטוריית המכירות מאז תחילת איסוף הנתונים לאותו הנכס, כולל מחירים
  • נכסי נדל"ן נוספים באזורים אחרים בארץ, בסכומים דומים

 

קונים בית? חשוב שתכירו את אתר הנדל"ן של המדינה

 אתר הנדל"ן הממשלתי מאפשר תמונה אמיתית, "מהשטח", של מכירי נכסי נדל"ן בישראל, על פי מאפיינים שונים. אם אתם רוכשים או מוכרים דירה, תוכלו לברר בנוגע לעסקאות נדל"ן בקרבת מקום עד יותר מעשר שנים אחורה, על מנת לבדוק, למשל, את עליית הערך של האזור בשנים האחרונות ואת האטרקטיביות שלו בעיני הרוכשים, כמו גם את המחירים הממוצעים לנכסי נדל"ן דומים לזה שעל הפרק, המצויים בקרבת מקום.

 

אתר הנדל"ן הממשלתי מאפשר גישה לכל אזרח למסד נתונים רחב היקף בנוגע לעסקאות נדל"ן ממופות בכל שכונה, רחוב, או עיר, ברחבי ישראל. האתר מאפשר שימוש מהיר ונוח, תוצאות ממויינות ורלוונטיות, ומידע שיסייע הן למוכרים והן לרוכשים לאסוף נתונים אמיתיים בנוגע לעסקאות באזור ולאפשר לעצמם עסקה טובה במחיר מתאים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme