פרויקטים מאסיביים שהולכים לשנות את העולם

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

מתחת לאף, בלי שאנחנו מודעים לכך, מתנהלים היום כמה וכמה פרויקטים גדולים סביבנו, רובם הרחק מעבר לגבולות ישראל. חלקם אולי לא באמת רלוונטיים אלינו, אבל יש כמה פרויקטים מאסיביים שיכולים להשפיע על העולם כולו. לפניכם כמה דוגמאות מעניינות במיוחד.

 

מנהרת בסיס הגוטהאד

נדרשו לא פחות מ-17 שנות עבודה כדי לבנות את המנהרה הזו, אחד הפרויקטים המאסיביים ביותר בשוויץ – ובעולם בכלל. כשהיא מתפרשת על פני כ-57 ק"מ, מנהרת גוטהאד היא גם המנהרה העמוקה ביותר בעולם המיועדת לנסיעת רכבות, והיא תהפוך את המסע אל הרי האלפים לחוויה פשוטה ויעילה הרבה יותר.

 

מנהרת גוטהרד

 

ערים חכמות בארה"ב

חברת האם של גוגל – אלפבית – עובדת על תכניות לפיתוח ערים חכמות ברחבי ארה"ב. על פי התכנון, ערים אלו יאפשרו לתושבים ליהנות מגישה בלתי מוגבלת לאינטרנט, אנרגיה שניתנת לשימוש חוזר וטכנולוגיה אוטומטית חדשנית. אגב, במקרים רבים מדובר באזורים שיעברו שינויים מאסיביים ויפותחו מחדש על פי תכנית החברה.

 

ערים חכמות

 

העיר החכמה של קוריאה הדרומית

סונגדו היא זו שזוכה לכינוי "העיר החכמה" בקוריאה הדרומית, והיא מתפרשת על פני שטח של כ-6,000 דונם. בניית העיר הושלמה בשנת 2015 והיא מציעה גישה מלאה לאינטרנט לכל 67,000 התושבים. זוהי כמובן רק דוגמה אחת ליתרונות הרבים של העיר החכמה, וטעימה קטנה מהאופן שבו צפויה להיראות החברה העתידנית.

 

סונגדו

 

מנהרה תת ימית בנורבגיה

בקיץ 2016 הכריזה ממשלת נורבגיה על פרויקט מאסיבי ושאפתני למדי. על פי התכניות, 25 מיליארד דולר יושקעו בפיתוח מנהרה בקרקעית סוגנה-פריוד, גוף מים בעומק של כ-1.2 ק"מ ורוחב של כקילומטר. בהנחה שהפרויקט העצום ייצא לפועל בהצלחה, הוא צפוי להיות הראשון מסוגו בעולם.

 

נורווגיה מנהרה תת ימית

 

פרויקט ההתחדשות העירונית בטורקיה

לא רחוק מאיתנו, בטורקיה, מתנהל פרויקט שהחל בשנת 2012 וצפוי להסתיים ככל הנראה רק ב-2022. שבעה מיליון מבנים ייהרסו וייבנו מחדש, והמבנים החדשים יהיו חזקים הרבה יותר, ועמידים בפני רעידות אדמה. 400 מיליארד דולר יושקעו במשך שני עשורים, ואפשר רק להשוות את הפרויקט הזה לפרויקטים בישראל (אלה שאנחנו מכירים כפרויקטים של תמ"א).

 

טורקיה חידוש

 

הקניון של העולם בדובאי

הישראלים כנראה יתקשו להגיע לדובאי בשנים הקרובות, וזו בשורה שיכולה לאכזב את חובבי הקניות. זאת משום שבשנת 2029 צפוי להיפתח "הקניון של העולם" (Mall of the World), מבנה עצום ומרהיב שאמור להיות גדול יותר מהקניון של אמריקה. אם תצליחו בכל זאת לקבל אשרת כניסה לדובאי תוכלו להזמין מקום באחד מאלפי חדרי האירוח במלון הפאר שייבנה בו.

 

קניון דובאי

 

פרויקט התחבורה הגדול של לונדון

אירופה עדיין לא ראתה פרויקט בהיקף כזה, ולונדון בהחלט תהיה הראשונה. במסגרת הפרויקט, שהשלמתו צפויה בשנת 2020, ייפתחו 10 קווי רכבת חדשים שיחברו בין 30 תחנות קיימות באמצעות מנהרות חדשות לחלוטין. זהו שדרוג עצום למערך התחבורה הציבורית הקיים היום בלונדון.

 

פרוייקט לונדון

 

סכר איטייפו בברזיל

בשנת 2015 ייצר סכר איטייפו בברזיל אנרגיה בכמות בלתי נתפסת – 89.5 טרה-וואט. זוהי כמות האנרגיה הגדולה ביותר שיוצרה בעולם, והיא מהווה כ-75% מצריכת האנרגיה הכללית בפרגוואי, בנוסף ל-20% מתוך סך הצריכה הכוללת בברזיל.

 

סכר איטאיפו

 

גורד השחקים החסכוני של עירק

בשנת 2026 תגיע בשורה מעניינת מכיוונה של עירק, בה מתוכננת בנייתו של גורד שחקים עם השם המחייב "הגשר". המבנה, שיגיע לגובה של כ-115 מטרים יכלול גם "שובל" של סוללת תאים סולאריים שיפיקו חשמל מאור השמש. לצד היותו מבנה חסכוני וידידותי לסביבה, הוא גם יכלול פארקים, משרדים ומסעדות. יש בהחלט למה לצפות בשנים הקרובות, כמעט בכל פינה על פני כדור הארץ.

 

עירק גורד שחקים

 

מאמר זה הופיע במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme