בניית אתרים – השוואה בין פלטפורמות לבניית אתרים לעסקים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
בניית אתרים
שתף:

פעם, אתרי אינטרנט היו בונים מן המסד לטפחות. לא היה דבר כזה "ממשק ניהול", וכל שינוי בטקסטים היה מחייב שינוי קבצי הקוד (עוד טרם ימי הפיתוח בצד השרת – קבצי HTML, לכל היותר עם קצת פונקציות של JAVASCRIPT שהיו משנות את צבע הרקע או מברכות את הגולש בבוקר, צהריים, או ערב טובים) הישר מהשרת. הימים ההם עברו מזמן, וכיום, בניית אתרי אינטרנט היא תהליך המבוצע במרבית המקרים מעל פלטפורמה המספקת יכולות רחבות היקף לאתר, כמו גם ניהול נוח של תכניו ולעיתים אף המראה שלו. שינויים באתר – החל משינויים בטקסט וכלה בשינוי מיקום הכפתורים בתבנית, מבוצעים בקלות, או ישירות מממשק הניהול של האתר או על ידי שינויים קלים בקוד שאינם מתערבים בתוכן או בפיתוח (אלא מבוצעים מעל קבצי התבנית בלבד). אתרים עסקיים, אשר נדרשים לשמור על עדכניות במראה ובטקסטים – משקיעים משאבים רבים לבחירת פלטפורמה לאתר החברה, אשר תאפשר ניהול נוח, ותחזוקה לא יקרה או תובענית. לפניכם – ההשוואה האולטימטיבית בין פלטפורמות עבור בניית אתרים.

 

בניית אתרים עם פלטפורמות של חברות

פלטפורמה הנמכרת על ידי חברות אינטרנט לבניית אתרים בדרך כלל מוצעת ללקוחות ב"דמי שכירות" המקבילים לתשלום החודשי על האחסון, אולם חשוב לדעת, כי על אף שאת התשלום החודשי לחברה אפשר להשוות לתשלום החודשי על האחסון ולחשב את העלות של בניית האתרים בפלטפורמה זו, שאינה חינמית – אבל הבעיה הגדולה בשיטה זו היא שהאתר אינו עצמאי ולא תוכלו להעביר אותו משרת לשרת או מחברה לחברה. אם אין אפשרות לגבות את הנתונים – ברגע שתבחרו להעביר את האתר שלכם מהפלטפורמה הנבחרת – תצטרכו להעביר ידנית את הנתונים וכל חומרי האתר יאבדו ביחד עם הממשק.

 

בניגוד לבניית אתרים באמצעות וורדפרס, ג'ומלה, או פלטפורמות ניהול תוכן אחרות המבוססות קוד פתוח – בהן בסיום תהליך הפיתוח האתר הוא שלכם, ואתם חופשיים לאחסן אותו על כל שרת וכדומה – כאן, אתם תלויים בחברת הפיתוח. עם זאת, לא פעם מדובר בפתרון טוב לארגונים שלא מעוניינים "להתעסק" עם פיתוח האתר, אלא להוציא החוצה את כל מלאכת הבנייה, התחזוקה והקידום של אתר האינטרנט העסקי. לא פעם, החברות המציעות בניית אתרים מעל פלטפורמה שלהם מציעות פלטפורמה איכותית, ובניגוד לפלטפורמות הקוד הפתוח, אשר לא מגיעות עם תמיכה – כאן מקבל הלקוח שירות, תמיכה, סיוע בשימוש, והדרכה לביצוע עדכונים באתר.

 

ממשק ניהול
בניגוד לפלטפורמות החינמיות לבניית אתרים, הפלטפורמות העסקיות מאפשרות ממשק ניהול שמגיע ביחד עם צוות תמיכה ושירות

 

בארץ, קיימות שתי חברות גדולות המספקות פלטפורמה לניהול אתרים, אלו הן ממשק הניהול של חברת דרונט, וממשק הניהול של חברת קונימבו. חברת דרונט מספקת ממשק ניהול שפותח בחברה ומשאבים רבים מושקעים בתחזוקה ועדכונים של אותו הממשק. הממשק כתוב מעל שפת ASP.NET, ומספק יכולות קידום איכותיות. הממשק מספק פתרונות להקמת חנות, אתר עסקי, או אתר אישי, וצוות מעצבים יתאימו את התבנית והמראה של בניית האתר לצרכי הלקוח.

 

קונימבו היא חברה המתמחה בממשקי אינטרנט המיועדים עבור חנויות מקוונות. פלטפורמת בניית האתרים של קונימבו מבוססת על מחקרים מרובים של השוק הישראלי ומאפשרת בקלות רבה להוסיף מאפיינים כמו "מוצרים דומים" "Upcells", והצעות מיוחדות הישר מעגלת הקניות של הלקוח, על מנת להגדיל את נפח הקניות באתר שלכם.

 

עוד שלוש אפשרות בשוק הבינלאומי לבניית אתרים מבוססת פלטפורמה עסקית היא בניית אתרים מעל פלטפורמת הניהול של WIX, או בניית אתרים באמצעות השירות של SiteBuilder.com, או באמצעות השירות של SquareSpace.com. שלושת האפשרויות להלן מספקות פלטפורמה איכותית לבניית אתרים, ובשלושת האפשרויות ניתן לבנות אתר אינטרנט בחינם (אולם אז אתר האינטרנט שלכם יכלול הפנייה לאתר הפלטפורמה) או בתשלום.

 

בניית אתרים עם פלטפורמת WIX

WIX

פלטפורמה קלה במיוחד לשימוש, בעלת מעל 300 תבניות לעיצוב רספונסיבי, מודרני ותואם תחום עיסוק של אתר אינטרנט. הפלטפורמה ידידותית לשימוש ונוחה להפעלה, עם אפשרות לתכנון מיקוים באתר בשיטת Drag and Drop והכנסת תכנים ויזואלית בקליק על תצוגת האתר מתוך הממשק. עלות בניית אתר בפלטפורמת וויקס – חינם אם לא אכפת לכם להציג גם פרסומות, או 9.25$ לחודש, ללא פרסומות. לא לשכוח שהעלות כוללת גם אחסון. ניתן להשתמש בדומיין שלכם או בסאב- דומיין שיוקצה לכם מטעם וויקס.

 

בניית אתרים עם פלטפורמת SiteBuilder

sitebuilder

הפלטפורמה מספקת למשתמשים בתשלום דומיין וכתובת מייל של הדומיין ללא עלות נוספת, ו מאפשרת סביבה אמינה ויציבה (Up Time  של 99.9%) במחיר החודשי הנמוך ביותר שמצאנו – 4.99$ לחודש.

 

מעל 1,000 תבניות מעוצבות, ממשק נוח לשימוש והיסטוריית גיבויים שמאפשרת הצלה מהירה בכל מקרה של פעולה פזיזה מדי (זה קורה לכולנו) – חבילה משתלמת במיוחד.

 

בניית אתרים עם פלטפורמת SquareSpace

squarespace

העיצוב המושקע של התבניות בפלטפורמה זו בולט לעין – כארבעים תבניות מוצעות ללקוח, כולן רספונסיביות ובעלות מראה שיווקי ומזמין. בממשק זה, תוכלו להפוך כל אתר אינטרנט לבלוג או לחנות מקוונת ללא תוספת תשלום. עלות השירות – 18$ לחודש, ותשלמו עוד 5$ לחודש על כל כתובת מייל של הדומיין שלכם, אותו תקבלו ללא תשלום עם ההרשמה.

  

העבודה מול כל אחד מן הפלטפורמות העסקיות לבניית אתרים הינה עבודה אשר לא דורשת ניסיון בעיצוב או פיתוח. מלאכת הקמת האתר היא ידידותית ומתאימה לאנשי עסקים שאין להם הרבה זמן פנוי. הבחירה מתבצעת בפשטות מבין מגוון נרחב של עיצובים קיימים והוספת הטקסטים מתבצעת בקליק פשוט מעל האיזור אליו תרצו להוסיף מלל. יתרון חשוב נוסף בבניית אתרים מעל פלטפורמה עסקית הוא התמיכה והשירות שתוכלו לקבל – בניגוד לעבודה מול פלטפורמות קוד פתוח לבניית אתרים, כאן בפלטפורמות העסקיות לבניית אתרים, יעמוד לרשותכם צוות תמיכה במייל או בטלפון, שיסייע לכם להתמודד עם תהליך ההקמה והפרסונליזציה (ההתאמה האישית) של אתר האינטרנט והתבנית שלכם, ויעוד לרשותכם בכל שאלה.

 

בניית אתרים? התקנת הפלטפורמה, התבנית – ויש לכם אתר

 ככלל, ניתן לחלק את תהליכי בניית אתרים לשתי קטגוריות כלליות:

 

האחת, כרוכה בהיקשרות עם חברה לבניית אתרים, המספקת פלטפורמות פרי פיתוחה ופתרון מהודק לבניית אתר האינטרנט של החברה. חברות המספקות פלטפורמה משלהן, מציעות שירות הכולל עיצוב, פיתוח, התאמה מלאה של האתר לצרכי הלקוח, בדרך כלל גם שירות אחסון חודשי, ולעיתים גם שירותי תחזוקה, קידום, ועוד.

 

השנייה, היא בניית אתרים מעל פלטפורמת קוד פתוח, כשהמובילה במשפחת הפלטפורמות של קוד פתוח לבניית אתרים היא ללא ספק וורדפרס. כל פלטפורמת קוד פתוח לבניית אתרים ניתנת להורדה (לוורדפרס יש גם גירסת ממשק ניהול בעברית) ללא עלות. לאחר הורדת הפלטפורמה יש להתקינה על השרת, לחבר אליה מסד נתונים, לבחור תבנית מעוצבת (בחינם או בתשלום, מתוך מגוון של אלפי תבניות, במחיר ממוצע של כ – 300 ש"ח לתבנית), להעלות את התכנים לאתר – ולקבוע תאריך למסיבת ההשקה עבור אתר אינטרנט עסקי חדש ומודרני.

 

לא ניתן לבנות אתר אינטרנט בשימוש בקוד פתוח, מבלי להשתמש בכישורי פיתוח או בידע בתחום של עבודה מול שרתים ומסדי נתונים. ניתן, עם זאת, לשכור שירותים נקודתיים של מפתח, שיתקין את הפלטפורמה בקלות.

 

בניית אתרים
בשוק יש עשרות פלטפורמות לבניית אתרים, מהן חינמיות המבוססות על קוד פתוח, וכאלה המשווקות מטעם חברה שפיתחה אותן בעצמה. כל פלטפורמה כזו לבניית אתרים מספקת סט של יכולות ויתרונות (כמו גם חסרונות). בחירה נכונה ומתאימה של הפלטפורמה לקראת בניית האתר העסקי שלכם – תאפשר תהליך מדוייק של הקמת האתר, תחזוקה נוחה, ותשלומים חודשיים מתאימים על אתר האינטרנט של החברה או הארגון

 

מהם היתרונות הבולטים של בניית אתרים לעסקים מעל פלטפורמה – או – איך בוחרים את הפלטפורמה המנצחת לבניית אתרי אינטרנט?

 כל פלטפורמה לבניית אתרים פרטיים או לעסקים, מאפשרת סביבת עבודה לניהול תכני האתר שלכם. הנה כמה נושאים שחשוב לבחון, בטרם תבחרו מי תהיה הפלטפורמה שמעליה תבנו את אתר האינטרנט העסקי הבא שלכם

 

  • עד כמה הפלטפורמה לבניית אתרים עבור העסק שלכם היא אמינה ויציבה? פלטפורמה יציבה היא פלטפורמה שלא "מתרסקת", שהתוספים שלה לא משנים את מראה האתר, היא פלטפורמה שהאתרים הבנויים מעליה נראים טוב (אם אפשר אז בכל רזולוציה ומעל כל מסך – אבל זה כבר תלוי רבות גם ברספונסיביות של התבנית שתבחרו), ופועלים באופן צפוי.
    חשוב לדעת עד כמה תוכלו לסמוך על הפלטפורמה שתבחרו לבניית האתרים שלכם. זאת, תוכלו לדעת על ידי בחינת ההיסטוריה של הפלטפורמה – כמה משתמשים יש לה בארץ או בעולם? כמה שנים היא בשוק וכמה תוספים או מפתחים מעורבים בפיתוחה?

 

  • עד כמה הפלטפורמה מתאימה לצרכים שלכם מאתר האינטרנט החדש שלכם?
    אם הפלטפורמה היא פלטפורמה שמתאימה לבניית חנויות מקוונות, כמו למשל הפלטפורמה הישראלית החזקה מבית "קונימבו" – זה לא יתאים לכם אם אתם לא בונים חנות. אם חשוב לכם לקדם את האתר אורגאנית מפני שהעסק שלכם פועל בשוק תחרותי מאוד ואתם בונים על תנועה נוספת של לקוחות פוטנציאליים מהאינטרנט – חשוב שתעבדו עם פלטפורמה לבניית אתרים שהיא חזקה ביכולות הקידום שלה (וכאן, מי שחושב על בניית אתר מעל פלטפורמת WIX – מוזמן לבחון היטב את התבנית והיכולות המוצעות מטעם החברה, מפני שיש האומרים שאתרים מעל פלטפורמה זו קשה לקדם אורגאנית)

 

  • עד כמה הפלטפורמה שאתם בוחרים היא גמישה? פלטפורמות שונות לבניית אתרים מציעות יכולות שונות – החל מעדכון מקומי ונקודתי של תכנים בעמודים מסויימים, וכלה בביצוע כמעט כל עדכון, כולל בעיצוב. אם לא אתם בונים את האתר – חשוב שתדעו שגם ליצירת המשתמש שלכם השפעה משמעותית על יכולתכם להשפיע על האתר. ניתן להגדיר משתמשים בממשק הניהול שהם מוגבלים בגישה. אם אתם מעוניינים בגישת ADMIN שתאפשר לבצע כל שינוי – חשוב לשים לב שתקבלו משתמש לפלטפורמת הניהול שלכם שיאפשר גישה פתוחה לכל אפשרויות העדכון והשינויים של האתר

 

  • עד כמה הפלטפורמה שאתם בוחרים לבניית אתרים היא מגוונת? קהילה גדולה של מפתחים ומשתמשים בפלטפורמת הניהול שאתם בוחרים, בדרך כלל אומרת שתמצאו פלטפורמה לבניית אתרים שהיא עשירה באפשרויות ובפיתוחים שיאפשרו לכם לקבל אתר אינטרנט מדוייק. במערכות קוד פתוח לבניית אתרים תמצאו תבניות עיצוב, תוספים (המאפשרים התקנה של פונקציונאליות לאתר – כמו ניהול דיוור, הוספת טפסים ליצירת קשר, הוספת באנרים מתחלפים, ואפילו הוספה של חנות מקוונת לאתר שלכם) ומה שנקרא "ווידג'טים" (Widgets) שהם תוספים המופיעים בקוביות באזורים קבועים באתר (כמו "אירועים קרובים", "מוצרים פופולאריים", "הפוסטים הכי נקראים", וכדומה). ככל שהמבחר גדול יותר משלושת אלה – כך הגמישות בפיתוח והסיכוי לבחור תוסף או עיצוב שיתאים בדיוק לאתר שלכם, כמו גם תהליך הפיתוח להתאמה מושלמת של כל תוסף או תבנית עיצוב – יהיו פשוטים ונוחים יותר.

 

  • מהן העלויות בבניית האתר ובהחזקתו מעל הפלטפורמה שאתם נוטים לבחור? אם אתם בוחרים פלטפורמת קוד פתוח לבניית האתר שלכם, כמו למשל וורדפרס, מג'נטו, ג'ומלה, או אחרות, אתם יכולים תיאורטית להתחדש באתר מושלם מבלי לבזבז כסף. כל מה שאתם צריכים הוא שרת מתאים שיש לכם גישה אליו, ידע בקוד ויכולות עיצוב מינימאליות. אם אין לכם את אלה – בניית אתרים על בסיס פלטפורמות ניהול של קוד פתוח עשויה להיות האלטרנטיבה הזולה ביותר שתעמוד לנגד עיניכם, אם תעשו את זה נכון. אם חשובה לכם איכות העבודה ופרוייקט בניית האתר מתנהלת אל מול תקציב פחות מוגבל – גם בניית האתר מעל פלטפורמת קוד פתוח עשויה להיות בחירה יקרה, עם הרבה התאמות, תוספים, עיצובים, ושעות פיתוח

 

 

 

קידום אתרים
הבחירה בפלטפורמה לבניית אתרים לעסקים צריכה לגלם לא רק את צרכי העסק מבחינת ביצועי הפלטפורמה הנבחרת וגמישותה, אלא גם את חשיבות השירות והתמיכה, והכוונה של העסק להיעזר בצוות מקצועי להתקנה, עדכונים, תחזוקה, וקידום האתר, מייד לאחר הקמתו ובעתיד

בניית אתרים עם פלטפורמות קוד פתוח

 פלטפורמות קוד פתוח לבניית אתרים הן פלטפורמות אשר ניתנות להורדה חינם, ללא תשלום, מאתרי האינטרנט הרשמיים שלהן (ולעיתים, גם אלה הרשמיים פחות). פלטפורמות קוד פתוח לבניית אתרים הן פלטפורמות המפותחות על ידי קהילה של מפתחים ובעלי עניין ללא הגבלה, והדרך שלנו, המשתמשים, לדעת אם "חתיכות" פיתוח הן יעילות אם לאו – היא דרך ההמלצות הניתנות על כל תוסף, תבנית או גירסה, מטעם קהילה שוקקת של משתמשים. פלטפורמות קוד פתוח לבניית אתרים מאפשרות בסיס נרחב, גמיש, יציב ויעיל לעיתים לבניית אתרי אינטרנט אישיים, עסקיים, קטנים, גדולים, תדמיתיים, מכירתיים, אינפורמטיביים – או אחרים, באופן כמעט חופשי ממגבלות. מי שמכיר את הפלטפורמות שהוא עובד איתן ויודע כיצד לשנות אותן – יכול ליצור בקלות ובמהירות כל אתר אינטרנט בצורה יעילה במהירות, ובעלויות נמוכות. הנה כמה מהפלטפורמות הבולטות לבניית אתרים עסקיים המבוססות על קוד פתוח:

 

וורדפרס

וורדפרס

הפלטפורמה המבוססת קוד פתוח הנפוצה בעולם, ואחת משלוש הפלטפורמות הגדולות (ביחד עם ג'ומלה ודרופל – עליהן נדבר בהמשך) המופצות ללא עלות לבניית אתרים. וורדפרס (באנגלית: WordPress) הוקמה לראשונה בשנת 2003, כמערכת שהחוזקה שלה היא פיתוח אתרי בלוג שאז היו נפוצים ולא זכו למענה הולם מהפלטפורמות הקיימות בקוד תוח לבניית אתרים. וורדפרס היא פלטפורמה מהירה, חזקה, יציבה, ואיכותית לבניית אתרים, וכיום ניתן לבנות על בסיס וורדפרס כל סוג של אתר, כולל אתרי מכירה (בדרך כלל בשימוש בתוסף – שגם הוא חינמי – Woocommerce) ואתרים עסקיים. כיום, מוערך שכ – 25% מהאתרים בעולם וכ – 22% מ – 100,000 האתרים הגדולים ביותר בעולם, בנויים מעל וורדפרס.
וורדפרס היא פלטפורמת קוד פתוח בעלת קהילה של מפתחים ומשתמשים מסביב לעולם. כיום מעל 44,000 תוספים לפלטפורמה עם יותר מ – 1.5 מיליון הורדות של אותם התוספים. פלטפורמות וורדפרס ניתנת להורדה כאמור, ללא עלות, והיא קיימת ב – 40 שפות, כולל עברית. המשמעות של הורדת פלטפורמת וורדפרס בעברית היא ששפת ממשק הניהול תהיה בעברית. זה לא אומר כלום על שפת האתר או הכיוון שלו (אשר לנהל אתר בעברית אבל שהטקסטים שלו יהיו באנגלית ולהיפך), אבל כמובן שיותר טבעית היא בניית אתרים בהם שפת האתר עצמו ושפת הממשק זהות.

 

וורדפרס היא פלטפורמת בניית אתרים הכתובה בשפת צד השרת PHP והיא משתמשת במסד נתונים מסוג MySql. על מנת להתחיל תהליך של בניית אתר באמצעות וורדפרס, יש לרכוש שטח אחסון על שרת מתאים, שיודע לספק מסד נתונים מתאים ולהריץ אתרים על פלטפורמת ניהול זו

 

ג'ומלה

joomla

ג'ומלה היא פלטפורמה חינמית המבוססת קוד פתוח לבניית אתרים, אשר הוצגה לשוק שנתיים לאחר וורדפרס, בשנת 2005. עם זאת, בארץ היא היתה הראשונה שהפכה פופולארית, ואתרים רבים נבנו מעל מערכת ניהול זו. מאוחר יותר, לאחר שוורדפרס הפכה פופולארית מאוד, נחנך התוסף VirtueMart לג'ומלה אשר איפשר בניית חנויות מקוונות מעל פלטפורמה חינמית. אפשרות זה היוותה מהפך בשוק, ועל אף מורכבות התוסף חנויות רבות נבנו מעך ג'ומלה בשימוש בתוסף, וחסכו עשרות אלפי שקלים של פיתוח חנויות באופן פרטי.

 

שנים לאחר מכן, הפך התוסף WooCommerce של וורדפרס פופולארי אף הוא, ואיפשר הקמת של חנויות מקוונות כולל קבלת תשלום באמצעות כרטיס אשראי או פייפאל – והקנה לוורדפרס את היתרון התחרותי מחדש. פלטפורמת ג'ומלה בנוייה גם היא מעל קוד צד שרת של PHP ומסד נתונים של MYSQL, אולם בניגוד לוורדפרס, ג'ומלה עושה שימוש בתכנות מונחה עצמים והיא נחשבת מורכבת יותר לפיתוח. המשמעות של פלטפורמת בניית אתרים שהיא מורכבת יותר היא שכיחות פחותה, מגוון פחות של תוספים ותבניות עיצוב, ועלות מפתח יקרה יותר (בעיקר מפני שיש פחות מפתחים המתמחים בג'ומלה). כיום, ג'ומלה הינה קהילה לא מבוטלת של מאות אלפי אתרים – כ 3.5% מכלל האתרים בעולם מבוססים ג'ומלה. מעל 10,000 תוספים ותבניות, מאפשרים מבחר מגוון לאתר שלכם.

 

דרופל

דרופל

דרופל היא פלטפורמת בניית האתרים השלישית הכי נפוצה בעולם, עם מעל מיליון משתמשים ואלפי תוספים ותבניות. בניגוד לוורדפרס וג'ומלה, דרופל מספקת פלטפורמה דמויית לגו לבניית אתרים תוך הגדרת החלקים השונים של האתר בנפרד. לפלטפורמת דרופל יתרונות רבים – היא נחשבת מהירה מקצועית – אבל היא מורכבת ודורשת ידע רב בפיתוח ובניית האתרים ברופל אינה אינטואיטיבית כמו זו בשאר ממשקי הקוד הפתוח עליהם דיברנו.

 

מג'נטו

magento

מג'נטו היא פלטפורמת קוד פתוח המיועדת לבניית חנויות מקוונות בלבד. קהילת פלטפורמה זו מיועדת לבעלי חנויות ועל כן מרבית התוספים והתבניות האיכותיים לא ניתנים להורדה ללא עלות – אלא ניתן לרכוש אותן בתשלום. מג'נטו נחשבת פלטפורמה מעולה לבניית אתרים המציעים מוצרים למכירה, אם כי עלות הבנייה בדרך כלל יקרה יותר מזו של וורדפרס עם תוסף החנות המקוונת Woocommerce. מג'נטו הינה פלטפורמה המתאימה לבניית אתרים שלא יכילו טקסטים כמעט בכלל – אלא בעיקר מוצרים (זהו חיסרון מבחינת יכולות הקידום האורגני של האתר העסקי).

 

בניית אתרים בקוד פתוח
פלטפורמות קוד פתוח לבניית אתרים מאפשרות הורדה פשוטה של ממשק הניהול, התקנתו בלחיצה, בחירת תבנית עיצובית והתקנתה בקלות – וקבלת אתר אינטרנט שהוא גמיש, יציב, ומודרני

 

אז, איך בוחרים ממשק ניהול לבניית האתר העסקי של החברה?

 מרבית האפשרויות אשר נסקרו כאן במאמר ההשוואה בין פלטפורמות נפוצות לבניית אתרים עסקיים וניהולם, יספקו לכל ארגון פתרון יציב, גמיש, יעיל ואיכותי לבניית אתר אינטרנט ולתחזוקתו. הבחירה בין הממשקים שהוצעו תיגזר מן התשובה למספר שאלות מפתח שחשוב לתת עליהן את הדעת, הנה הן:

 

  • מהי מטרת האתר שאתם רוצים לבנות? האם האתר יהיה תדמיתי, שיווקי, ותפקידו מיתוג העסק? האם תמכרו דרכו מוצרים? האם אתם מתכננים לנהל תכנים שיתעדכנו באופן רציף? האם חשוב שיהיו תמונות, סרטונים, או תכנים אחרים באתר?

 

  • עד כמה העיצוב והויזואליות חשובים בבניית האתר שלכם? אתרים בעלי נפחי תוכן גדולים בדרך כלל נוטים להסתפק בתבניות עיצוב מינימליסטיות אשר נותנות כבוד לתוכן. אתרי אינטרנט תדמיתיים, אשר המסר הויזואלי בהם הוא חשוב – הם אתרים שהתבנית שלהם חשוב שהיה מתאימה (וגם מותאמת אישית לעסק) ויש להשקיע באופן מקצועי בעיצובם – גם אם על בסיס תבנית קיימת.

 

  • מה הצרכים של העסק מבחינת קידום אורגני של האתר? הקידום האורגני של האתר הינו השקעה בתכני האתר על מנת להעלות את מיומי ההופעה שלו בתוצאות החיפוש בביטויי מפתח במנועי חיפוש, וכמובן שבראשן גוגל. אם אתם בונים על הופעה במיקומים גבוהים בתוצאות החיפוש – תמצאו את עצמכם משקיעים בקידום אורגני, בכתיבת תכנים לאתר והתאמתו לתכנים ולביטויי החיפוש הרלוונטיים לפעילות העסק. במקרים כאלה, חשוב לבחור הן פלטפורמת ניהול אתר והן תבנית עיצובית שיתאימו לקידום אורגני. הקוד צריך להיות קל ו"רזה", האתר צריך להיות מהיר, והטקסטים צריכים להיות עיקר העניין, לפחות בעמודים הפנימיים (גם אם העמוד הראשי שלכם מקושט במיוחד), עם עיצוב שלא מעכב את עליית האתר ולא "מנפח את הקוד"

 

  • מי יבנה את האתר? האם מישהו מתוך הארגון יבנה את האתר, או איש מקצוע מבחוץ? אם כבר בחרתם איש מקצוע שילווה את תהליך בניית האתרים של העסק – האם יש לו העדפה בעניין פלטפורמת התוכן של האתר, פלטפורמה שהוא שולט בה או אחת שיש לו יותר ניסיון איתה?

 

  • מהן התכניות להרחבת העסק בעתיד, וכיצד זה עשוי להשפיע על אתר האינטרנט שלכם? אם אתם מתכננים בקרוב להיכנס לשוק דובר שפה נוספת, להרחיב את הפעילות של העסק ולכלול גם מכירת מוצרים, וכדומה – חשוב לקחת בחשבון יכולות נוספות שיידרשו מהאתר – גם אם בעתיד הרחוק. חשוב לדעת, שכפי שזה ניראה כרגע, בניית אתר מעל פלטפורמה איכותית לניהול אתרים עשויה להיות בחירה טובה גם לשנים ארוכות, עם החלפת התבנית והתוספים ועיצוב מחדש של האתר על מנת להתאים אותו, לדוגמה, לדרישות חדשות בתחום הרזולוציה או ליכולות חדשות של צד הלקוח וגיליונות העיצוב – מבלי להחליף את פלטפורמת הניהול או להעלות מחדש את כל תכני האתר

 

בחירת פלטפורמה עבור בניית אתר עסקי – לסיכום

 במאמר זה הצגנו בפניכם את הפלטפורמות המרכזיות לבניית אתרי אינטרנט עסקיים, אלה המבוססות קוד פתוח ואלה העסקיות המוצעות על ידי חברות מקצועיות וכוללות גם שירות ותמיכה. הבחירה בפלטפורמה המנצחת עבורכם תאפשר בניית אתר אינטרנט שיתאים בדיוק לצרכים שלכם ויוכל לשרת אתכם למשך שנים ארוכות, תוך שאתם מתחזקים, מעדכנים את התכנים ומוסיפים לאתר שלכם מידע על פי פעילות העסק – ובמידת הצורך גם מחדשים את המראה שלו על ידי, למשל, החלפת תבנית עיצוב.

 

בחירת פלטפורמה מתאימה תאפשר בנייה ותחזוקה של אתר אינטרנט שיהווה תוספת יעילה למיתוג, לפרסום, לשיווק ולהגדלת המכירות של החברה, זרוע יעילה בשמירה על קשר עם הלקוחות ובמשיכה של לקוחות פוטנציאליים, ואפילו יחסוך זמנים וכוח אדם (למשל, בפרסום של סרטוני הסבר ומדריכים שיחסכו את הצורך בשיחות טלפון לצוות התמיכה שלכם, וכדומה). קחו את כל הזמן הנדרש לתכנון מוצלח טרם בניית אתר האינטרנט של העסק; בחרו פלטפורמה איכותית שתאפשר תחזוקה נוחה ועדכונים מקצועיים בקלות ובזמינות גבוהה על פי הצורך – ותיהנו מאתר אינטרנט שיגדיל את נפח הפעילות, ההכנסות, והקשר עם הלקוחות, במינימום צורך בתחזוקה ועדכונים מורכבים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme