Wix נגד WordPress – איזו פלטפורמה לבניית אתרים טובה יותר?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
איך בוחרים בין Wix ל-Wordpress?
שתף:

הבחירה בין Wix לבין WordPress היא בחירה מאתגרת למדי, והיא קשה עוד יותר אם אתם עומדים לבנות את אתר האינטרנט הראשון שלכם. אם יש משהו שאנחנו חוששים ממנו, זה כנראה מפני התחייבות ובזבוז זמן ומשאבים על בניית אתר שלא נאהב, וגרוע מכך – שלא נדע איך לתפעל בהמשך. שני הממשקים המרכזיים הללו הם ממשקים נוחים למדי לבניות אתרים, וההבדלים ביניהם משמעותיים מאוד. מצד שני, יש לכל אחד גם יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר לפני שתקבלו החלטה שתשפיע על הנוחות שלכם, וגם על העבודה השוטפת בכל הקשור לקידום המוצרים והשירותים שלכם. חמישה נושאים מרכזיים מופיעים לפניכם.

 

1 – מי יותר גמיש?

חשוב להבין ש-Wordpress היא פלטפורמה של קוד פתוח, וחשוב גם להבין מה זה אומר. בפשטות, הקודים של המערכת פתוחים לכולם, וכל אחד יכול לערוך אותם. מתכנתים יכולים להשתמש במערכת כדי ליצור אתרים משלהם או להתקין תוספים שאחרים יוכלו להוריד לשימושם האישי. הנתון מסביר איך הפכה מערכת WordPress למערכת נפוצה כל כך, ורק בשנת 2012 היו על גבי הרשת לא פחות מ-60 מיליון אתרים המבוססים עליה. באופן טבעי הנקודה הזו היא חשובה מאוד, אבל הגמישות הזו הובילה את המערכת לגודלה הנוכחי, ויש לגודל הזה גם פוטנציאל בעייתי שכדאי להתייחס אליו. הבעיה היא שכל מי שמבין בכתיבת קודים יכול ליצור תוסף או קונספט משלו, והכלים האלה יכולים להיות נפלאים אבל גם הרסניים למדי. במקרים רבים האופציה השנייה היא הנכונה.

 

Wordpress מאפשר קוד פתוח - Wix לא
היתרון של WordPress הא בגמישות הרבה לעומת Wix אבל זהו יתרון אם יש לכם רקע כלשהו בכתיבת קודים.

 

רק לצורך ההשוואה, Wix איננה מערכת של קוד פתוח, והקודים אינם זמינים לכל מי שרוצה לערוך אותה. המשמעות היא שרק צוות הפיתוח של החברה יכול לבנות אתר ייחודי וכלים חדשים. הגמישות אולי נמוכה יותר אבל מנקודת מבט פרקטית זה אומר שכל תוסף וכלי מתאים במדויק למידותיה של Wix ולאתר שלכם. דרך אגב, החברה מציעה יותר ויותר אפליקציות ותוספים שתוכלו לשלב באתר, ובמקרה הזה ההתקנה תמיד בטוחה משום שהיא מגיעה ישירות מהחברה.

 

2 – נוחות השימוש של Wix לעומת WordPress

בכל הקשור לנוחות השימוש ולפשטות המערכת נראה שהיכולת ללמוד את WordPress פשוטה ומהירה יותר. הגמישות כבר צוינה כנקודה שאפשר לזקוף לטובת המערכת הפופולרית הזו, ובהקשר הזה יש לה בהחלט במה להתגאות. מצד שני, היא מאפשרת גמישות גבוהה יותר למי שמבין דבר או שניים בכתיבת קודם. אם אתם לא מפתחים מקצועיים ואין לכם מושג קלוש בשפות תכנות וקודים, Wix מתאימה לכם קצת יותר. אפשר ללמוד אותה בקלות רבה יחסית, ומה שאתם רואים זה באמת מה שאתם מקבלים. בנוסף, מה שתראו בזמן העריכה של האתר זה את המראה הסופי של הדף, וזאת בהשוואה ל-Wordpress שם תצטרכו לעצב את העמוד בלי לראות אותו קודם, ואת התוצאה ה"חיה" תראו בתצוגה המקדימה בלבד (או לאחר הפרסום).

 

3 – תמיכה טכנית

דרך טובה לתאר את התמיכה הטכנית של WordPress היא ככל הנראה באמצעות המילים "עומס מידע". קהילת המשתמשים שלה גדולה מאוד וכמות המידע שזורמת שם אדירה. זה אומר שיש לכם תמיד את מי לשאול וגם התשובות לשאלות תמיד יהיו שם, אתם רק צריכים לחפש אותם. היטב. במערכת Wix יש צוות תמיכה שמסייע למשתמשים באופן ישיר, ולצדם יש גם לא מעט סרטוני הדרכה וחוברות מידע שמספקים מידע ותשובות לשאלות נפוצות.

 

4 – תחזוקה שוטפת

יש לציין לזכותה של WordPress שהיא מעדכנת את הפלטפורמה לעתים קרובות כדי לשפר את האבטחה ולטפל בבאגים שונים. זה קורה כמה פעמים בשנה ולאחר מכן מומלץ שתעדכנו גם את האתר שלכם. הבעיה נוצרת כאשר אנחנו משתמשים בתוספים שונים ובפיתוחים מיוחדים. אם המפתח שלהם מעדכן את המערכת אין כל אתגר, כמובן, אבל במקרים רבים זה לא באמת קורה. בנוסף, האחריות על אבטחת המידע בידכם, והאתר רגיש להתקפה אם לא תשגיחו עליו מקרוב. במקרה של Wix העדכונים מתבצעים על ידי הצוות הטכני והם מוטמעים אוטומטית גם באתר שלכם בלי שתרגישו וגם בלי שתעשו דבר.

 

התחזוקה של WordPress לעומת Wix
WordPress מבצעת עדכונים שוטפים אבל גם אתם תצטרכו לעדכן את האחר לאחר מכן. עם Wix לא תרגישו שמשהו קרה.

 

5 – תמחור ומשך ההתחייבות

נושא בעל משמעות אדירה הוא, כמובן, הנושא הכלכלי. ההצטרפות למערכת Wix תעלה לכם בהתאם לתכנית שאליה תצטרפו, ויש חמש כאלו. ככל שהמחיר גבוה יותר גם האפשרויות שלכם רבות יותר, באופן טבעי. המחירים מבוססים על תכניות של שנה אחת והם מתחילים מ-7 דולר לחודש. המחירים הגבוהים ביותר מגיעים ל-30 דולר לחודש, בעיקר אם אתם לא מתחייבים ומשלמים מדי חודש בחודשו.

 

במקרה של WordPress האחריות על שרת האחסון בידו של המשתמש והיא תעלה 7 דולר לחודש (84 דולר לשנה). בנוסף תצטרכו לקנות חבילת עיצוב שעולה בין 30 ל-80 דולר בתלות בחבילה. פונקציות נוספות כדוגמת ווידג'טים יעלו לכם 15 עד 50 דולר נוספים בתלות בזהותו של המתכנת ובמידת המהימנות שלו. הדומיין יעלה 10 עד 12 דולר בשנה. בחישוב מהיר עלות האתר נעה בטווח שבין 140 ל-200 דולר בתלות בתוספים ובאיכותם.

 

בשורה התחתונה

הבחירה בין Wix לבין WordPress היא בחירה אינדיבידואלית, ולכל אחד תתאים אופציה אחרת. אין ספק שהפלטפורמה של WordPress היא גמישה ועוצמתית מאוד, גם אם ייקח לכם זמן ללמוד אותה לעומק ולמצוא את הדרך בין שלל המדריכים הווירטואליים והתוספים האפשריים. החיסרון שלה הוא המחיר הגבוה (יחסית) וכן העובדה שאתם עשויים להזדקק לשירותיו של מתכנת חיצוני כדי להשתלט על המערכת. לעומת זאת, Wix תטפל עבורכם בכל העדכונים וגם תספק תמיכה טובה, לצד עלות נמוכה יותר מהמתחרה שלה. בפשטות, אם יש לכם רקע בתכנות יכול להיות שוורדפרס תהיה לכם טובה. אם לא, אולי עדיף לכם לבחור בוויקס.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme