Viber או WhatsApp – איזו אפליקציות הודעות טובה יותר?

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
WhatsApp או Viber - מי עדיפה?
שתף:

עד לפני כמה שנים שלחנו הודעות SMS. הן היו פשוטות, נטולות אייקונים או תמונות, והן גם עלו לנו כסף. היום אנחנו כבר לא זוכרים את הימים האלה, ויש בוודאי דור שלם שלא הכיר אותם כלל. הסיבה לכך היא הופעתן של אפליקציות הודעות חינמיות כמו WhatsApp או Viber שיינו את כללי המשחק. היום הן מציעות לנו הרבה יותר מאשר הודעות טקסט, העברת התמונות פשוטה יותר וגם היכולת לתקשר עם כמה אנשים במקביל נראית מובנית מאיליה. כדי לגלות איזו מהחלופות טובה יותר ערכנו השוואה קצרה בין שתיהן.

 

עלות השימוש באפליקציות

אפליקציית Viber מאפשרת לנו שימוש חופשי בכל הקשור לשליחת הודעות טקסט והודעות קוליות. בהשוואה, אפליקציית WhatsApp אמורה לעלות לנו דולר אחד לשנה. זה אמנם סכום נמוך מאוד, כמעט בלתי מורגש, אבל בכל זאת מדובר בהבדל שראוי להתייחס אליו. מצד שני כדאי לזכור שאם תחייגו דרך Viber לאנשים שאין להם את האפליקציה תצטרכו לשלם סכום מסוים לכל דקת שיחה. זה יעלה לכם פחות משיחת טלפון רגילה, רק לידע כללי. המנצחת בקטגוריה הזו היא, אם כן, וייבר.

 

ממשק משתמש – WhatsApp לעומת Viber

הממשק של WhatsApp פשוט מאוד לשימוש, וגם Viber לא נופלת מהאפליקציה המתחרה בתחום הזה. עם זאת, הניסיון של וייבר להפגין יוקרה עולה לה לעיתים רבות בחוויית המשתמש, והאפליקציה נראית קצת יותר מבולגנת. זאת בהשוואה לווטסאפ, אפליקציה עם עיצוב פשוט יותר ונוח לתפעול. המנצח במקרה הזה היא WhatsApp.

 

חווית משתמש - Viber מול WhatsApp
בכל הקשור לחוויית המשתמש יש יתרון קל לאפליקציית WhatsApp שכן Viber מעט יותר מבולגנת

 

מספר המשתמשים

 זה אולי נשמע לכם קצת פחות קריטי אבל כשחושבים על זה, אנחנו מעדיפים להיעזר באפליקציה שבה משתמשים גם החברים ובני המשפחה שלנו. אם כן, חשוב לזכור שבין שתי החלופות שעל הפרק אפליקציית WhatsApp פופולארית הרבה יותר, ומספר המשתמשים בה רב. זה היה כך לפני הרכישה של פייסבוק, וזה נכון בוודאי גם היום. גם Viber מתקדמת יפה בכיוון הזה, אבל היא עדיין רחוקה מהמתחרה שלה, ווטסאפ – המנצחת הברורה בקטגוריה.

 

שיחות טלפון דרך האפליקציה

שתי האפליקציות מאפשרות למשתמשים להתקשר למשתמשים אחרים. השיחות הללו הן גם חינמיות. הבעיה מתחילה כשאנחנו רוצים להתקשר לחבר או מכר עם אפליקציה אחרת, וכאן ווטסאפ לוקה בחסר. אז נכון, וייבר גובה תשלום נוסף על שיחות אלו, אבל זה פתרון שגם WhatsApp עוד לא גילו. אם כן, המנצחת בסוגיה הזו היא Viber.

 

Viber עדיפה על WhatsApp בסוגיית השיחות
אפליקציית Viber תאפשר לכם לשוחח גם עם חברים שאין להם את האפליקציה, אופציה שלא קיימת אצל WhatsApp

 

איכות השמע בזמן שיחה

על אף שבמהותן שתי האפליקציות הן אפליקציות הודעות, משתמשים רבים מנצלים אותן גם לשיחות טלפון. למשתמשים אלה חשובה, אם כן, איכות השמע. אגב, שתי האפליקציות גם מאפשרות שיחות וידאו, והשירותים הללו קיימים אצל שתיהן בערך אותו הזמן. האיכות זהה למדי בין שתיהן, והיא תלויה בגורמים רבים שכלל אינם קשורים לאפליקציה עצמה, לרבות חבילת הגלישה או רוחב הפס. בפשטות יש לנו כאן תיקו.

 

גישה דרך לוח העבודה

אם עדיין לא גיליתם את היתרון האדיר של שתי האפליקציות, הגיע הזמן שתגלו שאפשר להתחבר אליהן דרך המחשב השולחני או דרך הלפטופ. זוהי נקודה חשובה משום שנוח לנו יותר להקליד מהמחשב ולא מהטלפון, ואם אנחנו ממילא מבלים שעות ארוכות מול המסך פשוט לנו יותר לנהל ממנו גם את התקשורת עם החברים ועם המשפחה. אם אתם מתחברים לגרסת הדסקטופ של WhatsApp אתם יכולים לשלוח הודעות כרגיל, אבל אם תעדיפו את Viber תוכלו גם לקיים שיחות וידאו וטלפון. אפשר להבין בקלות שהמנצחת כאן היא וייבר, לא?

 

שיחות וידאו

כאמור, שיחות וידאו קיימות אצל WhatsApp וגם אצל Viber פרק זמן דומה. איכות השיחות תלויה לרוב במהירות החיבור שלנו. עם זאת, באופן כללי אפשר להצביע על יתרון קל לכיוון וייבר, שאיכות השיחות שלה קצת יותר גבוהה. המנצחת בתחום היא Viber, גם אם בפער קטן.

 

שיחות וידאו עם Viber או WhatsApp
גם Viber וגם WhatsApp מציעות אפשרות לשיחות וידאו עם חברים, אבל בכל זאת יש יתרון קל לוייבר.

 

ניהול קבוצות

גם וייבר וגם ווטסאפ מספקות לנו את היכולת להקים קבוצות ולנהל אותן באופן די דומה. אין הבדלים בפונקציה הזו בין שתי האפליקציות, ולכן יש לנו תיקו.

 

בשורה התחתונה

אם בוחנים את מספר המשתמשים נדמה שאין עוררין. WhatsApp היא האפליקציה הפופולארית ביותר בתחומה. כגולשים נאמנים שמכירים אותה שנים אנחנו נוטים לתת לה עדיפות מסוימת על פני Viber למרות שבפועל דווקא המתחרה הפחות נוצצת היא זו שמצליחה להתעלות על היריבה הוותיקה שלה. הפונקציות שיש לה ואין אצל ווטסאפ בהחלט נותנים לה נקודות זכות, ולאור העובדה ששתיהן חינמיות אין למעשה סיבה שלא תתקינו את שתיהן.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme