תלמה לא לבד: שערוריות המזון הגדולות של ישראל

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

פרשת הסלמונלה בדגני הבוקר של תלמה נמצאת בכותרות כבר יותר משבוע, אבל תלמה היא לא החברה הראשונה בישראל שהסתבכה בשערוריית מזון. בשני העשורים האחרונים, חברות מזון מובילות במשק הישראלי הסתבכו בשערוריות חמורות, ולחלקן היו תוצאות טרגיות במיוחד. אם כבר הספקתם לשכוח, הנה רשימה חלקית של שערוריות המזון הגדולות של ישראל:

 

פרשת רמדיה- ללא ספק הפרשה החמורה ביותר בתלודות המדינה, שמשפיעה עד היום על חייהן של אלפי משפחות. הפרשה התפוצצה ב- 2003, בעקבות אישפוזם של תינוקות רבים בבתי חולים ברחבי הארץ. התסמינים מהם סבלו התינוקות היו דומים, ולאחר זמן התברר כי הגורם לפגיעה בתינוקות הוא חסרונו של ויטמין B1 בתרכובת צמחית של מזון לתינוקות, מתוצרת החברה הגרמנית "הומנה", ששווקה על ידי החברה הישראלית "רמדיה". שלושה תינוקות נפטרו ולפחות 23 נפגעו קשה. חברת רמדיה נסגרה ובעקבות הפרשה מזון לתינוקות בישראל עובר בדיקות קפדניות יותר.

 

פרשת זוגלובק- תחקיר של "ידיעות אחרונות" חשף ב- 1995 כי בחברת זוגלובק, שנחשבה אז לחברה המובילה במשק בתחום הנקניקים, ארזו מחדש טונות של בשר שפג תוקפו ושווקו מחדש לצרכנים. לפי התחקיר, בשעות הלילה היו עובדי המפעל אורזים מחדש מוצרים שתאריך השיווק שלהם עבר, ללא פיקוח וטרינרי בניגוד לתקנות. בזוגלובק הכחישו הכל, אבל הצרכנים הצביעו ברגלים ומכירות החברה צנחו.

 

סילקון בחלב- גם הפרשה הזו התפוצצה ב-1995, לאחר התברר כי תנובה הוסיפה כמויות סיליקון גבוהות לחלב עמיד דל שומן. גם כאן, החברה הכחישה בהתחלה את כל העניין, אבל בסופו של דבר תנובה ומנהליה הודו והורשעו. הסאגה הזו נגמרה רק 13 שנים מאוחר יותר, ונקבע כי תנובה תפצה את האזרחים בסכום של 38.5 מיליון שקל. אבל אם אתם מצפים לצ'ק שמן, תשכחו מזה כי הכסף הועבר  לתרומות והשקעה במחקרים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme