עולם הפורקס – על הקסם, הרווחים, והזהירות הנדרשת למסחר רווחי

מערכת5 דקות קריאה
פורקס - כל מה שצריך לדעת
שתף:

פורקס (או באנגלית ForEx) הוא "שם חיבה" לעולם המסחר במט"ח (Foreign Exchange). מדובר בשוק ההשקעות הגדול ביותר בעולם, והיקפי המסחר היומיים בפורקס מגיעים ל – 3,000 מיליארדי דולרים (אמריקאיים). זה פי 50 יותר מהיקפי המסחר היומיים בכל הבורסות בארה"ב – ביחד. מהו הקסם של המסחר בפורקס, ומהם הסימנים לכך שדווקא כדאי להימנע בהשקעה במט"ח? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

פורקס - שוק המסחר במט"ח
פורקס הוא עולם ההשקעות בשוק המט"ח, בו אנחנו רוכשים מטבע שאנחנו מניחים שערכו עומד לעלות – ומשלמים תמורתו במטבע אחר, שאנחנו מכינים שערכו עומד לרדת. כך – אנחנו מרוויחים פעמיים מהשקעה אחת בפורקס

 

 

פורקס – השקעות 24/7, רווחים מהירים

עולם ההשקעות בפורקס, בניגוד לכלי השקעה אחרים, אינו דורש הרבה ידע על מנת להתחיל לסחור. אתם צריכים להכיר צמדי מטבעות, להניח מה יקרה לשערם של שני המטבעות – ולרכוש את זה שהולך לעלות תוך שאתם משלמים במטבע שלדעתכם הולך לרדת (כלומר – רוכשים את זה שהולך לעלות ומוכרים את זה שהולך לרדת). כך – אתם מרוויחים פעמיים – פעם אחת, אתם רוכשים מוצר שמחירו הולך לעלות ותוכלו למכור אותו ברווח בקרוב; ובפעם השנייה – אתם מוכרים (או מבצעים השקעה בפוזיציה של PUT) על מטבע שאתם מאמינים שערכו הולך לרדת. אם אתם צודקים – הרווחתם, בגדול. השינויים בפורקס הם שינויים קטנים (הם בדרך כלל נמדדים בפיפסים – במרווחים של שינויים בערך בסיפרה הרביעית אחרי הנקודה – באלפיות) ולכן נדרשות עיסקאות גדולות (או מינוף נדיב) על מנת לגרוף רווחים משמעותיים. עסקאות פורקס הן לא פעם עסקאות בתחום המסחר היומי, כמו למשל עסקאות ארביטראז' בתחום הפורקס – רכישה של מט"ח בשער מסויים בשוק אחד, ומכירתו בשער גבוה יותר בשוק אחר – בטווחי זמנים קצרים.

 

השקעות פורקס הן לרוב השקעות יומיות
השקעות בפורקס הן בדרך כלל השקעות בתחום המסחר היומי, עם רווחים בפיפסים (אלפית המטבע) אשר הופכים לרווחים משמעותיים בהשקעות גדולות יחסית – או בעסקאות ממונפות

 

 

היזהרו מחברות פורקס המציעות רווחים גדולים במהירות

בעוד השקעות בשוק הפורקס הן השקעות פופולאריות והן אהובות על משקיעים רבים, חלקם לעיתים בכלל לא מגוונים את תיק ההשקעות שלהם עם מוצרים מחוץ לשוק המט"ח – חברות המציעות מסחר בפורקס צצות בישראל כמו פטריות אחר הגשם. חלק מן החברות המציעות מסחר בפורקס עושות שימוש בטכניקות שיווק, מכירות, וניהול של תיק ההשקעות של הלקוח, אשר למעשה גורמות לאחוזי הפסדים גבוהים ללקוח – ואחוזי רווחים גבוהים לחברות, על חשבון הלקוח. על כן, השקעות בפורקס נכון לנהל באופן עצמאי, גם במקרים בהם אתם נעזרים בשירותיהם של מנהלי השקעות מקצועיים.

 

בשנת 2014 פרסמה כתבה החושפת את שיטות ההונאה של כשלושים חברות פורקס שפעלו אז בישראל – עסקאות רווחיות בתחילה, הגדלת שווי ההשקעה במסחר לאחר ההצלחה, ואז – מידור הלקוח מתיק ההשקעות שלו והפסדים של עד 95% משווי תיק ההשקעות. חברות אלה גורפות רווחים מביצוע עיסקאות כנגד הלקוחות.

 

פורקס יכול להיות רווחי אם תנהלו אותו נכון
השקעות בפורקס עשויות להיות רווחיות, אולם חשוב לנהל אותן באופן עצמאי, ולשמור את השליטה על תיק ההשקעות שלך – לעצמך. הימנעו מהשקעה בפורקס אצל משקיעים שאינם מאפשרים לכם מעקב ושליטה על תיק ההשקעות בכל עת

 

 

השקעות בפורקס – כך תעשו זאת נכון

השקעות בתחום הפורקס עשויות להיות רווחיות מאוד – הנה כמה טיפים למשקיע המתחיל בפורקס

 

  • לעולם אל תוותרו על שליטה בחשבון ההשקעות שלכם. במיוחד בתחום ההשקעות באופציות בינאריות או בפורקס היום – ההמלצה היא לשמור על שליטה על החשבון המנוהל שלכם, כך שתוכלו להסיר את הזכות לבצע שינויים בחשבון ממנהלי ההשקעות שלכם בכל עת. ניהול אקטיבי של חשבון ההשקעות שלכם וההשקעות בפורקס – יסייע להגדיל את הסיכויים לרווחים.

 

  • השקעות בפורקס (במט"ח), במיוחד כאשר אלה נעשות שלא במסגרת ניהול תיק השקעות מרובה מוצרים ומתוכנן – נכון שתעשו בעצמכם. ייעוץ בעניין ההשקעות בפורקס הוא רעיון נפלא – אבל בשל הצורך במעקב אקטיבי ואופי העסקאות הנערכות בטווחי זמן קצרים בדרך כלל – אין שום סיבה שאתם לא תנהלו את המסחר של עצמכם בפורקס, תעקבו אחר שערי המטבעות ותחליטו בעצמכם על הרגע הנכון לפעול בהשקעות הפורקס שלכם.

 

  • אל תמנפו ביתר – מינוף הוא מתן האפשרות מטעם הברוקר שלכם להכפיל את כספי הרווחים (או את כספי ההפסדים) במסחר בפורקס. אם אתם לא בטוחים בבחירות שלכם – העדיפו עסקאות פורקס לא ממונפות או ממונפות מעט. השקיעו כספים שאתם מוכנים להפסיד.

 

עסקאות פורקס הן עסקאות של רכישה ומכירה של מט"ח. שוק ההשקעות בתחום הפורקס הוא שוק ההשקעות האטרקטיבי ביותר בעולם, עם היקפי מסחר יומי עצומים. חשוב לנהל את כל פעולות המסחר שלכם בשוק הפורקס באופן אקטיבי, ובמיוחד בשוק פרוץ זה של מסחר במט"ח בישראל – לא להשאיר את תיק ההשקעות שלכם לניהול על ידי גורמים שהמקצועיות שלהם מוטלת בספק.

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme