Dropbox לא לבד: 11 פתרונות אחסון חלופיים ללא עלות

מערכת5 דקות קריאה
11 חלופות של Dropbox שכדאי להכיר
שתף:

הטכנולוגיה ללא ספק מתקדמת מהר, וגם אם נדמה לנו שאחסון על גבי הענן היה כאן מאז ומעולם, בפועל מדובר בחידוש של השנים האחרונות. אלא שהיום נפתחים שטחי אחסון רבים אחרים שמספקים פתרון מצוין למי שרוצה להעביר קבצים גדולים או לשמור את התיקיות שלו אי שם ברשת. Dropbox הוא אחד החלוצים בתחום, ויש לו לא מעט יתרונות, אבל יש לו גם חיסרון אחד מרכזי: שטח האחסון שלו מוגבל ל-2 ג'יגה בייט בלבד, לפחות אם אין לכם כוונה לשלם יותר כדי לקבל יותר. הבשורה הטובה היא שיש גם כמה חלופות טובות שלא יעלו לכם כסף ויציעו לכם שטחי אחסון גדולים יותר.

 

1 – One Drive: נפח גדול, שיתוף פחות נוח

בעוד Dropbox מציע לכם 2 ג'יגה-בייט בלבד, One Drive מציע 15 ג'יגה-בייט. המשמעות היא שיש לכם הרבה יותר מקום לשמור מסמכים, תמונות, סרטונים וכל קובץ אחר שתרצו לאחסן על גבי הענן. הוא גם מציע גמישות רבה למדי, שכן ניתן ליצור קבצים ולשתף אותם מכל מכשיר ומכל מקום. החיסרון המרכזי שלו הוא שמלאכת שיתוף הקבצים נעשית קצת יותר מורכבת, לפחות בהשוואה לחלופות אחרות.

 

2 – Google Drive: היריב המרכזי של Dropbox

בדומה ל One Drive גם הענן של גוגל מספק לנו 15 ג'יגה-בייט ללא עלות, אבל הנפח הזה לא בלעדי רק לשמירת קבצים. למעשה עומדים לרשותכם 15 ג'יגה-בייט לשימוש כולל על גבי Google Drive, שרת המייל (Gmail) ותמונות הנשמרות דרך Google+. כדי להגדיל את שטח האחסון תצטרכו לשלם קצת יותר, אבל לא בטוח שיש לכם צורך בכך, גם אם תיבת המייל שלכם פעילה מזה כמה שנים.

 

במקום Dropbox - גוגל דרייב?
שטח האחסון של Google Drive גדול יותר מזה של Dropbox אבל תחלקו אותו עם שרת הדואר של גוגל.

 

3 – Box.com: הגבלת גודל הקובץ

בעוד שרתי אחסון בענן כמו Dropbox אינם מגבילים את גודל הקבצים שתרצו לשמור, Box.com דווקא כן. אז נכון, יש לכם אמנם 10 ג'יגה-בייט לנצל, פי חמש ממה שתקבלו אצל Dropbox, אבל אם יש לכם קבצים הגדולים יותר מ-250 מגה-בייט אתם קצת בבעיה. העברת סרטים, למשל, תהיה מאוד מאתגרת.

 

4 – Team Drive: אבטחה טובה

10 ג'יגה-בייט תקבלו גם דרך Team Drive, וזו דרך נהדרת להעביר קבצים בין משתמשים ובין מחשבים. בין אם אתם מעבירים קבצי מוזיקה, מסמכים, תמונות או תיקיות שלמות, השיתוף מאוד פשוט כאן. היתרון המשמעותי של Team Drive נעוץ ברמת האבטחה הגבוהה, שכוללת גם קידוד של נתוני המשתמשים. בנוסף תוכלו לקבוע בעצמכם מי רשאי או לא רשאי לראות כל קובץ שאתם מאחסנים על גבי הענן.

 

5 – Amazon Cloud Drive: שטח אחסון מוגבל

בעוד Dropbox מציעים לנו 2 ג'יגה-בייט ללא עלות, ובעוד המתחרים הגדולים מציעים פי 5 ואף יותר, הענן של אמזון קצת יותר צנוע. כאן תקבלו שטח אחסון שלא יעלה על 5 ג'יגה-בייט ללא עלות, אבל תהיה לכם אפשרות לעלות קבצים ותמונות גם מהטלפון או מהטאבלט. הענן של אמזון מאפשר לכם גם לצלם תמונות דרך הנייד, לשמור אותן באופן אוטומטי על הענן, ולהמשיך ליהנות מהן גם אם מחקתם אותן מהמכשיר עצמו. רכיב נוסף של אמזון הוא הגיבוי האוטומטי, והוא ללא ספק חשוב.

 

אמזון במקום Dropbox
בעוד Dropbox מציע לנו 2 ג'יגה-בייט, אמזון נותן 5 ג'יגה-בייט, וגם אבטחה מצוינת וגיבוי אוטומטי.

 

6 – Wuala: שטח קטן עם אבטחה טובה

5 ג'יגה-בייט זה מה שתקבלו גם על גבי הענן של Wuala. זה לא הרבה, אבל בהשוואה ל Dropbox מדובר בנפח אחסון לא רע, כמובן. גם כאן האבטחה טובה מאוד, ונתוני המשתמש מוצפנים לפני שהקבצים מועלים לענן. גיבוי אוטומטי הוא רכיב שקיים גם אצל Wuala ויש לו עוד יתרון אחד קריטי למי שמכיר את הטרגדיה הנלווית למחיקת קובץ או לסגירתו ללא שמירת השינויים. היכולת לצפות בגרסאות קודמות של הקובץ היא בהחלט משמעותית.

 

7 – Cloudme.com: שטח אחסון גדול מאוד

בהשוואה לעננים אחרים שהוצעו במאמר הזה, cloudme.com מנצח בכל הקשור לנפח האחסון: 19 ג'יגה-בייט הם מרשימים מאוד. מצד שני, לא תוכלו להעלות קבצים שגודלם עולה על 150 מגה-בייט. בנוסף אפשר להגדיר תיקיות נפרדות שיסונכרנו באופן אוטומטי עם תכני המכשירים השונים שלכם, כך שלעולם לא תתבלבלו בין התכנים שעלו דרך הטלפון, המחשב או הטאבלט.

 

cloudme או dropbox?
שטח האחסון של cloudme עצום בהשוואה לזה של Dropbox אבל הוא לא תוכלו להעלות קבצים גדולים יותר מ-150 MB.

 

8 – Cx.com: גישה נוחה וסנכרון קל

הענן של Cx.com מעמיד לרשותכם 10 גי'גה-בייט חופשיים לשימוש, פי חמש בהשוואה לשטח האחסון של Dropbox. אפשר לגשת לקבצים מכל מקום ומכל מכשיר, וגם לסנכרן קבצים ונתונים בקלות. בנוסף יש לכם את האפשרות לבצע שיתוף קבוצתי ולערוך נתונים במקביל, וגם לעשות את זה די בקלות.

 

9 – Sugar Sync: שטח קטן יחסית

כאמור, 5 ג'יגה-בייט עשויים להישמע לא מספיקים, בטח לאור העובדה שהוצגו כאן עננים גדולים יותר. עם זאת, Sugar Sync מציע לנו שמירת קבצים נוחה ומהירה דרך כל מכשיר באשר הוא, וגם שיתוף בטוח של קבצים. המשמעות היא שניהול הקבצים שלכם נעשה יותר פשוט גם דרך הטלפון או מחשב הלוח. אולי זה נכון גם בענן של Dropbox, אבל שטח האחסון גדול פי 2.

 

10 – Copy.com: כל היתרונות במקום אחד

החלופות שהוצגו כאן מציעות יתרונות שונים בהשוואה לענן של Dropbox, אבל נדמה שהפתרון של Copy.com מאגד כמה יתרונות גם יחד. לפני הכל הוא מציע 15 ג'יגה-בייט, נפח אחסון מרשים מאוד ללא עלות. אתם גם לא מוגבלים בכל הקשור לגודל או סוג הקבצים, ובדומה לחלופות אחרות תוכלו לשתף תכנים בקלות וליהנות מפרטיות ואבטחה גבוהים מאוד. המאפיין המדליק ביותר של הענן הזה הוא היכולת שלכם לשתף לא רק קבצים – אלא גם נפחי אחסון. כלומר, אם שיתפתם קובץ שמשקלו 10 ג'יגה-בייט עם אדם אחר, אתם חולקים בנטל יחד. כך נחשב כאילו ניצלתם 5 ג'יגה-בייט בלבד, מה שמשאיר לכם שפע של מקום פנוי.

 

copy.com עם כל היתרונות של Dropbox
בהשוואה לענן של Dropbox נראה כי Copy.com הוא גם גדול יותר, גם מאובטח, גם נוח וגם חינמי.

 

11 – SpideOak: מזכיר את Dropbox

החלופה האחרונה של Dropbox די דומה לה, שכן גם SpideOak מציע לכם 2 ג'יגה-בייט בלבד, ואפשרות להגדלת שטח האחסון תמורת תשלום חודשי. גם כאן האבטחה טובה, שיתוף הקבצים נוח והגישה שלכם לקבצים אפשרית מכל מכשיר באשר הוא. האם הוא עדיף על Dropbox? לא בטוח, אבל הבחירה בידכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme