מפעל הפיס – האם משתלם לשחק ובאילו משחקים?

מערכת5 דקות קריאה
מפעל הפיס
שתף:

מפעל הפיס הוא הארגון היחיד בישראל המורשה לייצר משחקי הימורים על פי חוק. מפעל הפיס הוקם כבר בשנת 1951 והיה אחראי על ייצור ושיווק הגרלות מטעם הרשויות המקומיות בארץ. הארגון מוגדר כחברה לתועלת הציבור, ומתוך הכנסותיו של מפעל הפיס מעל 40% מתועלים בחזרה לקהילה ולתועלת הציבור. מבין ההגרלות הרבות אשר תחת ניהול מפעל הפיס, שלוש ההגרלות הרווחיות, או האהובות ביותר על הקהל הישראלי הן הגרלת הלוטו, חיש – גד, וצ'אנס. מהם הסיכויים להרוויח בכל אחד מהגרלות מפעל הפיס? כמה מרוויחים? האם יש טיפים להגדיל את הסיכוי לרווחים בהגרלות השונות של מפעל הפיס? על כל זאת ועוד – במאמר שלפניכם.

 

מפעל הפיס פועל, למעשה, למען הציבור
מפעל הפיס מוגדר כחברה לתועלת הציבור, ומעל 40% מהכנסות הארגון מופנות בחזרה לרווחת הכלל, לבניית מרכזי חינוך, תרבות וספורט, ואחרים

 

ההגרלות של מפעל הפיס

מפעל הפיס יוזם ומנהל מספר רב של משחקי הגרלה, בהם החוקיות היא שעל המשתתפים במשחק לבחור מבעוד מועד במספרים או באלמנטים אשר יעלו בגורל. הנה כמה מהמשחקים וההגרלות המוכרות ביותר של מפעל הפיס:

 

פיס

הגרלת הפיס עצמה הינה הגרלה בין מנויים בלבד, והיא נערכת חמש פעמים בכל חודש. ההגרלה נערכת בין מספרי המנוי, כך שאין צורך לרכוש כרטיסים או לנחש מספרים. מספר המנוי הוא מספר בן שש ספרות אותו המנוי יכול לבחור או שהוא נבחר באופן אקראי בידי מחשב. הפרס המרבי לזכייה בהגרלות הפיס הוא 1.5 מיליוני שקלים, ושיטת ההגרלות היא שיטת "זכייה מובטחת" (Must Win) אשר מבטיחה כי בכל הגרלה יהיו זוכים בכל אחד משלושת הפרסים הראשונים. בסה"כ הגרלות הפיס של מפעל הפיס זוכים בכל חודש 52 מנויים מאושרים, בסכומים של בין 50,000 ש"ח ל – 1.5 מיליוני שקלים, עשרה מנויים זוכים ברכב חדש ו – 100 מנויים זוכים בחופשה זוגית בחו"ל.

 

מפעל הפיס מאפשר זכיות בסכומים משתנים
הגרלת הפיס מבית מפעל הפיס היא הגרלה למנויים בלבד, המאפשרת זכיות גבוהות יחסית בשיטת הגרלה המבטיחה כמאתיים זוכים בכל חודש בפרסים כספיים ואחרים בסכומים שונים

 

לוטו

הגרלת הלוטו של מפעל הפיס היא הגרלה בה מתבקשים המשתתפים לנחש שישה מספרים מתוך 37 ועוד "מספר חזק" אחד (המתפקד כמעין "ג'וקר") מתוך שבעה. טפסי הלוטו מחולקים לטורים, בכל טור ניחוש שונים ששבעת המספרים שיעלו בהגרלה. הסיכוי לנחש טור אחד של המספרים הזוכים הוא 1: 16,273,488, אבל הסיכוי לזכות בפרס כלשהוא (מ – 10 ש"ח ומעלה) הוא 1:24 (כלומר, כל טור 24 בממוצע זוכה בפרס). במהלך שנת 2017, זכו 10 שחקנים מאושרים בסכום של 10 מיליוני שקלים או יותר, ו – 37 שחקנים זכו בהגרלת הלוטו של מפעל הפיס בסכום של מיליון שקלים ומעלה.

 

הגרלות מפעל הפיס פופולאריות מאוד בישראל
הגרלת הלוטו היא מהפופולאריות בארץ, ובשנת 2014 הכניסה הגרלה זו בלבד למפעל הפיס מעל 1.3 מיליארדי שקלים. בכל שנה, זוכים עשרות אנשים בסכומים של מיליון שקלים ומעלה בהגרלת הלוטו

 

צ'אנס

צ'אנס היא הגרלה יומית המבוססת על משחקי קלפים. ההגרלה מתקיימת שבע פעמים בימי חול ופעמיים או שלוש בשישי ובמוצ"ש, וההגרלה נערכת בין הקלפים: 7, 8, 9, 10, נסיך, מלכה, מלך, ואס בארבעת הסדרות תלתן, יהלו, עלה, או לב – בכל הגרלה זוכה קלף אחד מכל סדרה. המשחקים יכולים לבחור צירופי קלפים באורכים שונים, החל מקלף אחד ועד לארבעה, ככל שהצירוף שנשלח ארוך יותר – סכומי הזכייה האפשריים הוא גבוהים יותר. סיכויי הזכייה בהגרלת הצ'אנס של מפעל הפיס משתנים, והסיכויים הנמוכים ביותר להגרלה בניחוש ארבעה קלפים הוא – 1:4,096. ככלל, סיכויי הזכייה בהגרלת הצ'אנס גבוהים משמעותית מאלה שבהגרלת הלוטו, ועומדים על 41% סיכויי זכייה בפרס כלשהוא ברב צ'אנס ובצ'אנס 4, 33% סיכויים בצ'אנס 3, 23% סיכויים בצ'אנס 2, ו – 12% סיכוי לזכייה בהגרלת הצ'אנס 1.

 

חיש גד

הגרלת החיש גד היא הגרלה בסגנון גירוד, שאת תוצאותיה יודעים מייד לאחר רכישת הכרטיס. בישראל, הפכה הגרלת החיש גד לתוספת כיפית במתנות – ליום הולדת, לחתונה, ולאירועים מיוחדים. גירוד כרטיסי חיש גד חושף באופן מיידי אם זכיתם או לא, כאשר הכרטיסים הזוכים מפוזרים בין כלל הכרטיסים שנמכרים ואי אפשר לדעת אם הכרטיסים הזוכים כבר נמכרו (כך שתיאורטית ניתן לשחק במשחק חיש גד כאשר למעשה אין סיכויים לנצח במשחק מפני שכל הכרטיסים הזוכים כבר נמכרו). הסיכוי לזכות בהגרלת החיש גד מבית מפעל הפיס דומה לסיכוי לזכות בפרס הראשון בהגרלת הלוטו – בערך 1:500,000. כרטיסי חיש גד מוצעים בשלל עיצובים המתאימים לשחקנים שונים וגם כמתנות. בין העיצובים שתמצאו בכרטיסי חיש גד: כרטיס "אוהב אותך", כרטיס "דמי חנוכה", כרטיס "חג שמח", וכרטיסים רבים נוספים. עלות הכרטיסים החל מחמישה שקלים ועד מעל 40 ש"ח, כאשר סכומי הזכייה גבוהים יותר בכרטיסים היקרים, ומגיעים עד מעל 100,000 ש"ח.

 

הגרלות מפעל הפיס – זה משתלם?

סטטיסטית, במרבית המקרים אצל שחקנים וותיקים של הגרלות מפעל הפיס, עלות הכרטיסים עולה על סכומי הזכייה – זה מקור הרווח של מפעל הפיס. עם זאת, חשוב לדעת כי כאשר עלות כרטיסי ההגרלה של מפעל הפיס אינה מפריעה לאיכות החיים של השחקן או משפחתו (כלומר, כאשר לא מדובר בהתמכרות או בהשקעת סכומים גבוהים בהגרלות), רבות מדובר על כך שההשתתפות בהגרלות אלה מספקת יותר מאשר רק סיכוי לזכות בפרס – היא מספקת גם את האפשרות לחלום על הזכייה, וזה הרבה. 

 

אין טיפים להגדלת הסיכויים לזכייה בניחוש כל טור או משחק בהגרלות השונות מבית מעל הפיס. הסיבה היא, שמדובר בהגרלה אקראית ואין חוקיות צפוייה בבחירת המספרים. עם זאת, הנה שלושה טיפים שאולי יעזרו:

 

  • ככל שתמלאו יותר טורים או תרכשו יותר כרטיסים להגרלה, תכפילו את סיכויי הזכייה שלכם
  • אל תלכו על תאריכים חשובים – ממלאים רבים של טפסי לוטו ממלאים באופן קבוע תאריכים חשובים כמספרים החזקים שלהם, מה שמשאיר את טווח המספרים מ – 31 ומעלה, כמעט ללא בחירות. מה שאומר, שבכל המספרים שמעל 31, אתם מגדילים את הסיכויים שלכם להיות זוכים יחידים אם תזכו
  • אל תשכחו – אין מניעה לבחור בתבניות, במספרים ראשוניים או באותו צירוף בכל פעם. מכיוון שמי שבוחר את הצירופים הזוכים בהגרלות של מפעל הפיס הוא מכונה, לכל המספרים סיכוי שווה לעלות בגורל. לכן. הסיכוי שיעלו בגורל המספרים "1, 2, 3, 4" זהה לסיכוי שיעלה בגורל רצף המספרים "3, 11, 17, 33". זה אמנם לא ניראה סביר, ומבירור קצר עולה כי זה גם אף פעם לא קרה – אבל מבחינה סטטיסטית, ההסתברות שווה לשני המקרים.

 

ההגרלות מאפשרות רכישה של כרטיס השתתפות במשחק בשקלים בודדים, בתמורה לאפשרות לזכות בסכומי כסף נכבדים, ברכבים חדשים או בחופשות. קשה להגדיל את סיכויי הזכייה אבל יש אומרים שהיצמדות למילוי צירופים קבועים מגדילה את הסיכויים לזכייה מהגרלה להגרלה. רבים מדווחים על הנאה רבה מהשתתפות בהגרלות מבית מפעל הפיס. ואנחנו אומרים – אם בעלות טופס השתתפות בהגרלה מבית מפעל הפיס אתם רוכשים לכם את היכולת לחלום – זה לא פחות מנפלא, עוד אפילו לפני שזכיתם בפרס הגדול… בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme