חוליו נגד דקה 90 – איזו אפליקציה לחופשה ברגע האחרון טובה יותר?

עומר גלעדי5 דקות קריאה
חוליו וחברת דקה 90 הן שתי המובילות היום
שתף:

עידן האינטרנט מאפשר הוצאת סוכן הטיולים מן התמונה והזמנה ישירה של טיסות כמו גם כל דבר אחר הקשור בתכנון החופשה, כגון חדר במלון, רכב להשכרה וביטוח נסיעות. המרחק מכאן ועד לפלטפורמות המאפשרות השוואת מחירי טיסות היא קצרה ובהמשך הדרך החלו להופיע אפליקציות ואתרי אינטרנט המציעים הזמנת טיסות וחופשות ברגע האחרון במחיר משתלם במיוחד. כיום למי שיוצאים מישראל ישנן כמה אפליקציות מוצלחות להזמנת טיסות ברגע האחרון, על המוכרות שבהן נמנות EasyGO, וואלה טורס, גוליבר, איסתא, טרווליסט, השטיח המעופף ועוד. נראה ששתי הפלטפורמות המובילות כיום בארץ בתחום זה הן "חוליו" ו"דקה 90", ערכנו סקירה של שתי פלטפורמות אלה כדי לסייע לכם להחליט איזו מהן עדיפה במקרה שלכם.

 

דקה 90 או חוליו, שני האתרים המובילים
חוליו או דקה 90? שני אתרי תיירות מהגדולים בארץ, המציעים חבילות נופש, טיסות, לילות במלונות בארץ ובחו"ל – והכל ברגע האחרון, ובמחירים נמוכים במיוחד

 

חוליו – אפליקציה ואתר

עד יולי 2016 ניתן היה להשתמש בחוליו רק דרך סמארטפון או טאבלט אולם אז השיקה החברה אתר אינטרנט חדש וכיום ניתן ליהנות מכל מה שיש לחוליו להציע, מבחינת הזמנת טיסות וחופשות ברגע האחרון, גם תוך שימוש במחשב. אפליקציית חוליו פותחה עוד בשנת 2012 עלי ידי גיורא מנדל ודדי רשתי, כבר בשנת 2013 נכנסה חברת התיירות הענקית גוליבר כשותפה באתר ומאז שירותי חוליו הפכו לשם דבר. למרות הפופולאריות חוליו המשיכו להציע טיסות וחופשות ברגע האחרון תוך שימוש באפליקציה בלבד ורק בשנת 2016 השיקו אתר אינטרנט המאפשר להשתמש בשירותיהם גם באמצעות מחשב. לאתר האינטרנט החדש תרומה להתרחבות פעילות החברה עד כי כ – 50,000 לקוחות פוטנציאליים נכנסים לחוליו מדי יום.

 

חוליו מציעים, באפליקציה כמו גם באתר האינטרנט, מושבים אחרונים בטיסות במחיר זול במיוחד, עוד ניתן להזמין שירותי תיירות נוספים במחירים משתלמים כגון מלונות, השכרת רכב וביטוח נסיעות. בין היתרונות הבולטים של חוליו הם תהליך פשוט של הזמנת הטיסה (ללא טפסים ארוכים) במספר שלבים קצר. השוואה שערכנו בין מחירי טיסות ליעד זהה ובתאריך ושעה זהים אצל חוליו ואצל מתחרים מראה שלחוליו יתרון מול רוב החברות האחרות אם כי ישנם מקרים בהם חברות אחרות מציעות דילים משתלמים במיוחד (כך למשל חופשות במחיר 99 דולר שניתן למצוא לעיתים כאשר נמכרים מקומות שנותרו פנויים במחיר מגוחך רק כדי להימנע מלא למכור בכלל).

 

לסיכום – באתר חוליו תמצאו מגוון מושבים פנויים בטיסות של הרגע האחרון, במחירים נמוכים מן המתחרים, ובתהליך הזמנה פשוט ונטול טפסים ארוכים ומורכבים.

 

חוליו - אתר ואפליקציה לטיסות זולות
אתר חולי מספק שירותי תיירות ונופש של הרגע האחרון במחירים נמוכים במיוחד לכ – 50,000 מבקרים באתר ובאפליקציה מדי יום. בדיקה שעשינו מראה כי המחירים המוצגים בחוליו נמוכים משמעותית מאלה המוצגים באתרים מתחרים

 

דקה 90, קונספט וותיק המתחדש דרך קבע

חברת דקה 90 הוקמה עוד בשנת 1998 (על ידי שני שותפים וקבוצת משקיעים מאירופה, בהמשך רכשה קבוצת  ידיעות אחרונות חלק ממניות החברה). מדובר בחברה גדולה לה כ – 300 עובדים, דקה 90 מציעים מגוון עצום של שירותי תיירות ואירועים, ביניהן שיווק חבילות נופש, טיסות, בתי מלון, צימרים, מני אטרקציות (בארץ ובחו"ל) ועוד. בין שאר המוצרים והשירותים המוצעים בדקה 90 – תמצאו גם טיסות של הרגע האחרון ומושבים פנויים בטיסות לימים הקרובים, במחירים נמוכים במיוחד.

 

ההשקעה במחשוב אפשרה לדקה 90 התממשקות לכל חברות התעופה כמו גם למערכת המידע אמדוקס המשרתת סוכני נסיעות ברחבי העולם. עוד מנהלת דקה 90 קשר מקוון רציף עם רשתות של בתי מלון, סיטונאים של חבילות נופש ועוד. כך יכולים לקוחות דקה 90 ליהנות ממבצעים משתלמים, במיוחד למהירי החלטה המזמינים ברגע האחרון. כיום ניתן לרכוש דרך דקה 90 טיסות וחופשה ברגע האחרון תוך שימוש באפליקציה (זמינה לiOS ולאנדרואיד) או מאתר האינטרנט (בגלישה אליו ממחשב). יש קטגוריה מיוחדת המכונה "48 שעות" שם מוצעים למכירה כרטיסי טיסות וחבילות נופש אליהם יוצאים במהלך 48 השעות הקרובות.

 

דקה 90 היו ללא ספק חלוצים בתחום הצעת טיסות וחופשות במחירים של הרגע האחרון ופרצו את הדרך לשיתוף פעולה בין חברות תעופה ותיירות, שנאלצו עד אז להשלים עם מקומות פנויים, לבין פלטפורמות המציעות מקומות כאלה במחירי רצפה למהירי החלטה. אתגר רציני עמד בפני מנהלי החברה בכל הקשור לשמירה על פער לטובתם בשוק בו קמו להם במהרה שלל מתחרים, חוליו ללא ספק אחד המובילים שבהם. נראה שחברת דקה 90 לא נחה על זרי דפנה והם משיקים חידושים שנועדו לשמור על יתרונם, כך למשל מיזם Superfly המנהל נקודות נוסע מתמיד תוך ניתוח התנהלות הלקוחות והצעת מידע ממוקד ומבצעים שעשויים לעניין אותם.

 

דקה 90 - שחקנית ותיקה
השימוש בחוליו הוא ללא ספק חוויה צעירה ומסעירה יותר אולם בדקה 90 ניתן למצוא מבחר עצום ושלל שירותים שבחוליו עוד לא קיימים. מבחינת מחיר למוצרים זהים אין יתרון ברור לאחת החברות

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme