פנגו נגד סלופארק – איזו אפליקציית חניה טובה יותר?

מורן בלסר5 דקות קריאה
פנגו נגד סלופארק - איזה כרטיס חניה טוב יותר?
שתף:

בישראל, ניתן לחנות בצמוד למדרכה ועל פי כללי התנועה. בחלק מן המדרכות, המסומנות בכחול לבן, יש צורך בתשלום לעירייה על חנייה לפי שעה, ומי שבוחר להשאיר את רכבו ללא תשלום על החנייה מוצא את עצמו חשוף לקבלת דו"ח על סך מאות שקלים בגין חנייה שלא על פי חוק מטעם העירייה או המועצה המקומית. התשלום עבור חנייה באזורי כחול לבן מתאפשר בדרך כלל או באמצעות מדחנים בפזורים במקום, בתשלום במטבעות – או באמצעות אפליקציות החניה, דוגמת פנגו וסלופארק.

 

השימוש באפליקציות פנגו וסלופארק אינו מצריך הרבה מן המשתמש – יש להוריד את האפליקציות אל הסמארטפון, לעדכן את פרטי הרכב, וכשאתם משאירים אותו חונה באזור הנדרש לתשלום – להפעיל את האפליקציה ולעדכן את אזור החניה שלכם. אבל איזו אפליקציה עדיפה – פנגו או סלופארק? יצאנו לבדוק, מי משתי האפליקציות החזקות מספקת שירותים עדיפים.

 

פנגו וסלופארק מספקות שירותי חניה בתשלום
פנגו וסלופארק מספקות שתיהן שירותי תשלום על חניה באזורי "כחול לבן" ובחניונים ברחבי הארץ. רק מפעילים את האפליקציה, בוחרים אזור חניה – והתשלום מתבצע באופן אוטומטי, הישר מכרטיס האשראי

פנגו או סלופארק? עיקרון הפעולה

גם אפליקציית פנגו וגם אפליקצית סלופארק מציעות שירותי תשלום בעד חניה באזורי כחול לבן, לעיתים גם חניה בחניונים בתשלום. שתי החברות מציעות עיקרון פעולה דומה הכולל הצטרפות לשירות באמצעות האפליקציה, הטלפון או אתר האינטרנט. לאחר קליטת פרטי רכבכם, הזנת כרטיס האשראי ומספר הסלולרי שלכם, נכנסתם למאגר. מדבקה מיוחדת אותה תצמידו לשמשה תגיע אליכם בדואר ותזהה אתכם כמנויים. מעתה בכל פעם שתחפצו לבצע תשלום על חניה, תוכלו לבצע זאת באמצעות האפליקציה – מפעילים את האפליקציה, בוחרים את אזור החניה (בדרך כלל העיר, לעיתים גם אזור בעיר) – וה"מונה" באפליקציה מתחיל לפעול. חשוב לזכור, עם תום השהות בחניה, לסיים את שעון הזמן המונה את הזמן לתשלום על החנייה באפליקציה. עם סיום השירות, תקבלו את הסך לתשלום על החנייה.

 

יתרון גדול של תשלום בסלופארק ובפנגו הוא תשלום  בדיוק על פי זמן החניה – בניגוד לתשלום במדחנים, בו אתם תמיד משלמים או בחסר (אז אתם חשופים לקבלת דו"ח בזמן בו החנייה שלכם אינה משולמת) או ביתר (אז אתם פשוט משלמים יותר מדי על החנייה) – באפליקציות החניה תשלמו בדיוק על הזמן בפועל בו חניתם באזור הנדרש לתשלום, כל זאת – אם תזכרו לכבות את שירות האפליקציה בזמן.

 

אפשר לבצע תשלום על חניה באמצעות אפליקציה, פנגו או סלופארק
תשלום על חניה באמצעות אפליקציה, פנגו או סלופארק, מאפשר תשלום בעד הזמן המדוייק בו השתמשתם בחניה, ללא תשלום בחסר או בעודף בשל הערכה לא מדוייקת של הזמנים. לא תצטרכו לרוץ למדחן להוסיף כסף, לא תצטערו על כך שמדחנים לא מחזירים עודף – ברגע היציאה מהחניה תחויבו בדיוק על זמן החניה שלכם, והתשלום יתבצע ישירות מכרטיס האשראי

 

פנגו מול סלופארק, מה עדיף?

הן בפנגו והן בסלופארק אין דמי הצטרפות, אין דמי איחור בתשלום ואין תשלום עבור הפעלת החניה. כמו כן, אין הגבלה על מספר כלי הרכב תחת חשבון אחד, כך שכל המשפחה יכולה להשתמש בשיטה עבור כל רכביה. שתי האפליקציות מאתרות חניות בחניונים אך אפליקציית סלופארק מוגבלת לחניוני אחוזת החוף באזור תל אביב בלבד ותמורת הפעלת שירות זה תשלמו 40 אגורות. לעומת זאת אפליקציית פנגו מאפשרת חניה בחניונים של אחוזת החוף וסנטרל פארק בכל רחבי הארץ וללא עלות הפעלה. הן בפנגו והן בסלופארק קיימים שירותים של תזכורת הארכת החניה ותזכורת לסיום החניה תמורת 4.5 שקלים. בניגוד לסלופארק, פנגו מציעה שירותים נוספים כמו שטיפת רכב, תיקון תקר בגלגל ושירותי תדלוק במחירים נוחים. סלופארק מציעה שירות ייחודי ובלעדי הכולל חניה בשיטת ה – Pre-Paid המתבצע באמצעות תשלום במזומן ובתהליך קצר ופשוט גם למי שאינו מנוי לשירות במספר דרכים כמו טעינה וירטואלית,  רכישת כרטיס "סלופארק קאש" המאפשר להטעין כסף מזומן ישירות לחשבון סלופארק ללא צורך בכרטיס אשראי, או הפקדת מזומן בסניפי בנקי הדואר.

 

היתרון הבולט של פנגו על סלופארק הוא בשירות הייחודי "צייד החניה" המתחייב לאתר בעבורכם בקלות, בזריזות וביעילות, מקום חניה קרוב ליעד הנסיעה  לפי מיקומכם ובכלל זה גם בחניונים בתשלום, חניות בכחול – לבן או אף חניות הפטורות מתשלום. שירות זה מסייע למשתמשים לבצע בחירה מושכלת של החניה המועדפת לפי השיקולים המתאימים לנהג כמו: עלות שעת חניה בחניון, מיקום החניה ביחס ליעד, זמן הנסיעה ממקומכם הנוכחי ועד למקום החניה ועוד.

 

יתרון נוסף לפנגו הוא בפריסת השירות הכלל ארצית – היא פועלת בכל אחת מ-49 הרשויות המקומיות שנמצאות במדינת ישראל, לעומת סלופארק ששרותיה פרוסים ב-43 רשויות מקומיות בלבד, כך שאם אתם מתכוונים להגיע לאחת מ-6 הרשויות שאינן נמנות עם אלה הכלולות בשירותי סלופארק או גרים בתחומיהן, עדיף להשתמש מראש בפנגו. את שתי האפליקציות ניתן להוריד בגרסת האנדרואיד והאייפון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme