7 סימנים לכך שאתם לא מרוויחים מספיק

מערכת5 דקות קריאה
7 סימנים לזה שאתם לא מרוויחים מספיק
שתף:

אם אתם נלחמים קשה מאוד כדי לסגור את החודש סביר להניח שיש לכך לא מעט סיבות טובות. יכול להיות שאתם מבזבזים הרבה מעל ליכולת שלכם, או שאתם פשוט לא מרוויחים מספיק. אנשים רבים נוטים לחשוב שהם מרוויחים לא רע בכלל, והם בכל זאת מוצאים את עצמם נלחמים מדי חודש. דרך אגב, יכול בהחלט להיות שאתם מוציאים יותר מדי ביחס להכנסה שלכם, ובכל זאת ההכנסה היא פשוט נמוכה מדי, הרבה מתחת לצרכים הבסיסיים ביותר שלכם. זו ללא ספק בעיה שכדאי לטפל בה. שבעה הסימנים הבאים יאותתו לכם שאתם לא מרוויחים (או חוסכים) מספיק, ועם הטיפים שלפניכם תוכלו לשפר את המצב לאט – אבל בקצב בטוח.

 

1 – אתם מנצלים את כרטיס האשראי מדי חודש

אחת הבעיות הגדולות ביותר שלנו היא הכרטיס הקטן והתמים שנמצא בארנק, זה שלחלקנו יש גם שניים או שלושה שנראים בדיוק כמוהו. אם הגעתם לסוף החודש עם כרטיס אשראי ללא מסגרת פנויה, או אם אתם נתקעים כבר במהלך החודש בלי תקציב לתשלומי החשבונות שלכם, כנראה שיש לכם מצוקת הכנסה לא קטנה. בהתחלה נדמה לכם שהבעיה דווקא לא ממש חמורה, אבל ככל שאתם מחלקים את החיובים שלכם לתשלומים אתם מגלים שהחשבון הכללי גדל מדי חודש.

 

הפתרון: התרחקו מכרטיס האשראי. זה קשה, זה אפילו נראה בלתי אפשרי, אבל הפרידה מכרטיס האשראי היא חיונית כדי לצמצם הוצאות ולהשאיר הכנסה פנויה. אתם יכולים לקבוע תקציב ולהתנהל במזומן בלבד, או לשמור את הכרטיס רק כדי לשלם את חשבונות המים או החשמל. קניות ומותרות עדיף שיתבצעו ללא כרטיס אשראי, מה שיאפשר לכם שליטה טובה יותר.

 

מה עושים כשהאשראי תמיד מלא?
אם כרטיס האשראי שלכם עמוס כבר באמצע החודש, אתם מבזבזים יותר מדי – או לא מרוויחים מספיק. או גם וגם.

 

2 – נגמר לכם הכסף בתחילת החודש

אם זה קורה מפעם לפעם זה אולי לא מאוד מטריד, אבל כשאתם מתחילים כל חודש עם מצוקת תזרים אתם בבעיה חמורה. בחודש הראשון אפשר להבליג, בשני אתם כבר די מתרגלים, אבל משם והלאה כדאי שתבינו שאתם פשוט לא מתנהלים נכון, או חמור מכך – אתם פשוט לא מרוויחים מספיק. אתם בטח מבינים את זה היטב כשאתם מספרים לעצמכם בכל תחילת חודש שהמשכורת שלכם נגמרה עוד לפני שקיבלתם אותה.

 

הפתרון: עבודה חדשה או השלמת הכנסה. עבודה נוספת עשויה להיות אתגר לא קטן למי שעובד במשרה מלאה ותובענית ממילא, אבל גם אם תעשו את זה לתקופה קצובה זה יכול להקל עליכם משמעותית. עבודה מהבית או פרויקטים מוגדרים גם הם יכולים לעזור לכם מאוד. אתם יכולים גם לבקש העלאה במשכורת, רק כדאי שתוודאו שזו העלאה מספיק משמעותית כדי שתוכלו להפסיק לחיות בחרדות מהתזרים.

 

3 – אתם לא מצליחים לשלם חשבונות

ברגע שבו אתם מתחילים לבחור איזה חשבון תשלמו היום ואיזה בחודש הבא, אתם ללא ספק סובלים ממצוקת תזרים חמורה. חשבונות מים, חשמל, ביטוחים או שכר דירה, אלה הם צרכים בסיסיים שאנחנו חייבים לכסות מדי חודש. אם אנחנו מתקשים לעמוד בהם אנחנו צריכים לעשות אחד משני דברים: לצמצם הוצאות אחרות (אם אפשר) או להגדיל את ההכנסות בדחיפות. יכול בהחלט להיות שאתם משלמים יותר מדי על בילויים, ארוחות במסעדות או קניות, וכדאי שתהיו מודעים למצב ההכנסות וההוצאות שלכם.

 

הפתרון: נסו לרדת ברמת החיים שלכם, לפחות בשלב הזה. קיצוץ רוחבי בכל התחומים הוא צעד קריטי, וככל שתצליחו להשתלט טוב יותר על ההוצאות וההכנסות כך תשפרו את המצב, תחסכו כסף ותהיו רגועים יותר. במקום לצאת למסעדה מפוארת התחילו ללמוד לבשל, ובמקום להגיע לסופרמרקט עם ארנק פתוח החליפו אותו בתקציב מוגדר ורשימת קניות ברורה. תתפלאו, אבל גם כשאתם קשוחים קצת יותר אתם יכולים ליהנות מרמת חיים לא רעה בכלל, היא פשוט תהיה שונה מזו שהתרגלתם אליה.

 

אתם מצליחים לעמוד בתשלומים?
אם אתם מתקשים לעמוד בתשלומי החשבונות שלכם ומתחילים לקבוע מה תשלמו מתי, יש לכם מצוקת תזרים חמורה שכדאי לבחון לעומק

 

4 – אין לכם מאיפה לקצץ

ערכתם רשימה של הוצאות והכנסות, ניסיתם לקצץ מסעיפים כאלה ואחרים, אבל פשוט אין לכם יותר לאן לרדת. ויתרתם על הטלוויזיה, אתם מתאמנים בחוץ ולא במכון הכושר, ולמדתם לבשל ארוחת נפלאות ממצרכים בסיסיים וזולים במיוחד. אם אתם עדיין לא מצליחים לסגור את החודש, ואם עדיין קשה לכם לעמוד בתשלומים ובהתחייבויות, אתם לא מרוויחים מספיק כדי להתמודד עם התקציב הקטן-ממילא.

 

הפתרון: הגדירו תקציב נוקשה יותר, כזה שיוריד את רמת החיים שלכם עוד יותר אבל יאפשר לכם להתייצב בתוך כמה חודשים. במילים אחרות, ותרו לחלוטין על המותרות, וגם על הבילוי החודשי או על הקנייה הגדולה. במקום זאת, רכשו רק מוצרי מזון הכרחיים, שלמו רק את החשבונות והמיסים, והתרגלו שלא לבזבז כלל על מה שמוגדר כמותרות או הנאה. אל דאגה, זהו פתרון לטווח קצר, וברגע שהתקציב יתייצב וגם תמצאו פתרון שיגדיל את ההכנסה, תוכלו לשחרר קצת את הלחץ ולחזור לפאב האהוב עליכם.

 

5 – איך מתמודדים עם מצב חירום?

הרכב נכנס למוסך, נזילה בדירה מחייבת תיקון או לחלופין, כאבי שיניים חמורים מחייבים טיפול מידי. כל אחד מאלה יעלה לכם לא מעט, וההגדרה הטובה למצבים האלה היא מצב חירום. אם אתם לא יכולים להתמודד איתם כלכלית הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש ולחפש דרכים להגדיל את ההכנסה.

 

הפתרון: תקציב חירום. הוסיפו את הסעיף הזה לתקציב שלכם והתחילו לחסוך 200 או 300 שקלים לפחות מדי חודש, כדי שיהיה לכם תקציב חירום אם וכאשר תזדקקו לו. כך תוכלו לטפל ברכב, בדירה או בבריאות שלכם כשאין לכם ברירה אחרת.

 

מה זה תקציב חירום ואיך נקבע אותו?
האם יש לכם את הסכום הדרוש כדי להתמודד עם תקלה במכונית? אם לא, כנראה שאין לכם תקציב חירום מוגדר, ובדיוק בשביל המצבים הללו חשוב שתגדירו אותו

 

6 – אתם דואגים לגבי כסף כל הזמן

יש הבדל גדול בין דאגה לתשלום על הוצאת רכב מפתיעה לבין תחושת הבחילה שנלווית לכל ביקור שלכם בסופרמרקט, כשאתם תוהים אם כרטיס האשראי יעבור. אם המצב השני הוא זה שאתם מכירים טוב יותר, ואם אתם לא ממש ישנים טוב בלילה כי אתם דואגים לכסף, אתם פשוט לא מרוויחים מספיק, ואין דרך עדינה לומר זאת.

 

הפתרון: הפסיקו לנהל את הכסף שלכם מתוך לחץ, והגדירו תקציב שמאפשר לכם לנהל את ההכנסה בצורה חכמה כדי לכסות חובות והלוואות, תשלומים קבועים וגם מותרות (אם יש תקציב פנוי לכך). ניהול נכון של הכסף יאפשר לכם לשפר את המצב, להשיג את היעדים הכלכליים שלכם ולישון טוב יותר. בלי בחילות.

 

7 – אתם לא עומדים במטרות שלכם

יכול להיות שאתם ממש רוצים לכסות הלוואה גדולה, להירשם ללימודים, לקנות רכב או לחסוך סכום גדול לקראת טיול משמעותי בחו"ל. אם אתם לא מתקרבים לשם גם אחרי תקופה ארוכה של עבודה קשה, אתם יכולים להסיק את המסקנה המתבקשת, והיא שאתם לא מרוויחים מספיק. כשהתחלתם לעבוד זה היה נראה מספיק, אבל היום אפשר להודות בפה מלא שהמצב השתנה ואתם חייבים להגדיל את ההכנסה.

 

הפתרון: בצעו התאמות נדרשות ברשימת היעדים שלכם. אפשר להניח שהיעדים שלכם לא מאוד ריאליים, ובהתאם תתקשו להגיע אליהם. במקום לשאוף לרכישת רכב חדש בתוך שנה אפשר להגדיר רכישת רכב יד שנייה בתוך שנתיים או שלוש. כך תצטרכו לחסוך קצת פחות, במשך תקופה מעט יותר ארוכה, והיעד הזה בהחלט הרבה יותר ריאלי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme