דקטלון בישראל – על המחירים, הסתערות הלקוחות הישראלים, ומה שצפוי בעתיד

מורן בלסר5 דקות קריאה
למה נסגרה דקטלון לקהל לאחר שבוע?
שתף:

רשת ביגוד וציוד הספורט הצרפתית "דקטלון" היא הגדולה מסוגה בעולם, בישראל סניף של רשת זו נפתח בסוף אוגוסט 2017 במרכז G בראשון לציון. ימים ספורים לאחר הפתיחה נאלצו בדקטלון לסגור את הסניף החדש זמנית כדי לחדש מלאי לאחר שקהל קונים עצום נהר אל החנות ורוקן את המדפים. חנות הרשת של דקטלון בישראל, מיד עם פתיחתה, הפכה לחנות הספורט הגדולה בארץ כשהיא גוזלת תואר זה מחנות הדגל (בחיפה) של רשת מגה ספורט הישראלית. בפסקאות הבאות תמצאו מידע רב שריכזנו עבור מי שסקרנים לדעת עוד על רשת דקטלון בכלל, על המוצרים שנמכרים בחנות החדשה של רשת זו בישראל, עד כמה המחירים המוצעים בה אטרקטיביים, איך המחירים בארץ ביחס לאלה שנגבים בסניפי הרשת בארצות אחרות ועוד.

 

דקטלון נפתחה ב-2017 אבל סגרה לחידוש מלאים
חנות דקטלון בישראל נפתחה במהלך שנת 2017, ומייד עם פתיחתה הפכה חנות הספורט הגדולה בארץ. במשך ימים ספורים נמכרו כל כך הרבה מוצרים בחנות שזה אך נפתחה, עד כי מדפיה התרוקנו והיא נאלצה לסגור שעריה לקראת הצטיידות במלאי מחודש

 

דקטלון ישראל – על מה כל המהומה?

כל מי שמתעניין בחדשות הנוגעות לצרכנות בכלל ולכל הקשור במוצרי ביגוד והנעלה ספורטיביים כמו גם ציוד לענפי ספורט שונים נחשף לרעש והצלצולים שליוו את פתיחת חנות רשת דקטלון בארץ. כדי שתבינו טוב יותר על מה כל ההתרגשות הנה כמה עובדות מעניינות על רשת זו שהינה מובילה בעולם בתחומה. חנות דקטלון הראשונה נפתחה תחת שם זה בעיר ליל (Lille) בצרפת עוד בשנת 1976. השם שהוענק לחנות הוא כשם ענף ספורט אולימפי מאתגר במיוחד בו כל מתחרה נידרש להפגין יכולות בעשר ענפי אתלטיקה שונים – ריצה (למרחקי 100 מטרים, 400 מטרים וקילומטר וחצי), קפיצה לרוחק, הדיפת כדור ברזל, קפיצה לגובה, ריצת משוכות, זריקת דיסקוס, קפיצה במוט וזריקת חנית. בשנת 1986 נפתח סניף בגרמניה שסימן תחילתה של התפשטות מהירה אל ארצות רבות נוספות, תחילה באירופה ואח"כ ברחבי העולם כולו. כיום לרשת כ1,100 סניפים ב38 מדינות. גודל ממוצע של סניף הוא כ4,000 מטרים רבועים (הסניף בישראל משתרע על כ3,000 מ"ר), ברשת מועסקים כ80,000 עובדים.

 

רשת דקטלון מפתחת ומוכרת מותגים השייכים לה עצמה. בארץ יוצעו למכירה רק מוצרים ממותגי הרשת אולם במקומות אחרים בעולם נמכרים בסניפי הרשת גם מותגים בינלאומיים מובילים אחרים. מגוון המוצרים הוא עצום וכולל ביגוד, הנעלה וציוד לשלל ענפי ספורט כגון רכיבה על אופניים, דייג, אימוני כושר בשיטות שונות, גולף, טניס, שחיה, מחנאות, טיפוס, ספורט מים (כולל צלילה), סקי שלג ועוד. המוצרים ממותגי הרשת נחשבים למתקדמים ואיכותיים. הבעלות על המותגים מאפשרת לרשת דקטלון להציע מוצרים באיכות מעולה במחירים משתלמים במיוחד. גם מוצרים של מותגים שאינם בבעלות הרשת נמכרים במחירים תחרותיים מאוד בזכות כוח הקניה העצום המאפשר לרשת דקטלון להצטייד במלאי במחירים זולים במיוחד.  

 

מן התיאור הנ"ל מתברר התמהיל שהופך את דקטלון לאטרקטיבית כל כך, מגוון עצום, סניפים מרווחים ומזמינים, מחירים שקשה להתחרות עימם, נציגים להם הידע הדרוש כדי לסייע לקונים במידת הצורך (למשל בבחירת ציוד מתאים), התנהלות מקצועית ויעילה, אפשרות לביצוע רכישה מקוונת וקבלת המוצרים במשלוח, כל אלה ועוד בכוחם להסביר את התלהבות קהל הצרכנים הישראלי אם כי זו הפתיעה בעוצמתה אפילו את מי שהיו אמונים על השקת הסניף הישראלי הראשון.

 

נעלי ספורט של דקטלון ומותגים אחרים
אחד המאפיינים הייחודיים של חנות מוצרי הספורט דקטלון הוא שהחנות מציעה בין יתר גם מוצרי ספורט ממותג הבית שלה, הידועים באיכותם המעולה, ובמחירים נמוכים

 

המחירים בסניף הישראלי ביחס לאלה בסניפי דקטלון בארצות אחרות

כאמור ההצלחה הניכרת לה זוכה רשת דקטלון נובעת הן מפיתוח מותגים השייכים לרשת והן ממכירת מוצרים של מותגים מובילים אחרים במחירים משתלמים במיוחד. עוד טרם פתיחת הסניף בישראל הכריזו בדקטלון כי מטרתם להציע לקהל הישראלי מוצרים מן האיכות הגבוהה ביותר במחירים הנמוכים ביותר ולכן, לפחות בתחילת דרכה, בחנות בישראל ימכרו רק מוצרים ממותגי הרשת (לא ימכרו מוצרי מותגים בינלאומיים מובילים אחרים). עוד הבטיחו בדקטלון כי המוצרים ממותגי הרשת ימכרו במחירים זהים לאלה שבסניפי הרשת באירופה.

 

עם פתיחת הסניף בישראל התברר מיד כי בדקטלון מבטיחים ומקיימים. למעשה, מוצרים רבים מוצעים למכירה בארץ במחירים הנמוכים ב – 6 – 10% מן המחירים בסניפים בצרפת למשל. ההסתערות על הסניף החדש בארץ הייתה גדולה מעל ומעבר למצופה. היא נובעת אולי מהיכרות של קהל הצרכנים הישראלי עם הרשת וציפייה ארוכה לפתיחת סניף בארץ. עם זאת לא קשה להבין את ההתלהבות, בדקטלון מוצעים מוצרים מבוקשים באיכות מעולה ובמחיר נמוך במיוחד, כך למשל ניתן לרכוש כדורסל מקצועי ב20 ש"ח בלבד, טייטץ כושר נאה ונוח לנשים ב – 50 ש"ח, נעלי ריצה מתקדמות בפחות מ – 70 שקלים, מכנסי רכיבה לגברים ב – 120 שקלים, נעלי הרים למבוגרים ב – 275 שקלים, רולרבליידס מצוינים לילדים בשמונים שקלים, בגדי ים בפחות מ – 20 שקלים, סנדלים עמידים וקלי משקל ב – 50 שקלים ועוד.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme