מה עשתה האולימפיאדה למניות הספונסרים שלה?

רננה מור5 דקות קריאה
שתף:

האולימפיאדה היא ארוע הספורט הגדול בעולם, ומותגי הספורט הגדולים מוכנים לשלם מאות מיליונים כדי להיות מזוהות עם האירוע.

 

מעבר למיליונים שמקבלים הספורטאים כדי שילבשו או ינעלו פריטים של המותג, החברות משקיעות הרבה מאוד כסף ביצירת ליינים מיוחדים לאולימפיאדה, בקמפיינים פרסומים, והחברה שמשלמת את הסכום הגבוה ביותר זוכה להיות הספונסרית הרשמית של האולימפיאדה. אנדר ארמור למשל  נותנת באולמפיאדת ריו חסות ל-250 ספורטאים, ביניהם השחיין מייקל פלפס, אדידס מספקת מדים לנבחרות שונות, ולכבוד המשחקים היא השיקה ליין של נעלי ספורט במהדורה מיוחדת עם פסים בארד, זהב וכסף.

 

ענקיות הספורט לא עושות את כל זה רק כדי לתמוך בספורט, והשורה התחתונה מבחינת הספונסריות השונות היא ערך המניות שלהן. אז מה קרה למניות של מותגי הספורט אחרי שבוע של חגיגה אולימפית? המניה של נייקי, הספונסרית הרשמית של האולימפיאדה, עלתה ב- 1%, ודווקא אנדר ארמור, חברה לביגוד ספורט, עלתה ב- 3% ואדידס, שפרסמה תוצאות טובות ברבעון השני, זינקה ב- 6%. הזוכה הגדול הוא ראלף לורן, שעיצב את מדי המשלחת האולימפית האמריקאית בטקס פתיחת האולימפיאדה, ומניות החברה שלו עלו בלא פחות מ- 12% עד כה.

 

רוב הסיכויים שבנייקי די מאוכזבים מההשפעה מינורית על המניה, אבל לעומת אולימפיאדות בייג'ינג ולונדון, בהן ירדה המניה ב- 3% , מדובר דווקא בשיפור. המניות של נייקי ירדו ב- 10% מתחילת השנה, לאחר שהתוצאות הרבעוניות שפרסמה ביוני אכזבו את המשקיעים, ואם נוסיף לזה את התחרות הגוברת מצד מותגי הספורט האחרים, נראה שימים לא קלים עוברים על ענקית הספורט האמריקאית.

 

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme