אפל עשויה להגדיל את שווי השוק – לטריליון דולר

מערכת5 דקות קריאה
אפל מתקרבת להישג חסר תקדים
שתף:

חברת אפל מתקרבת לנקודת ציון מרשימה במיוחד: היא עומד להגיע לשווי שוק של טריליון דולר. נתח השוק של אייפון הגיע בתחילת ספטמבר 2017 לשיא חדש, ונכון למועד זה רחוקה החברה מרחק קטן מאוד מהשיא המכובד, זה שיכתיר אותה כחברה האמריקאית הראשונה שתחצה את רף טריליון הדולר במונחי שווי שוק. יש לציין שרק השנה מציין האייפון את יום הולדתו העשירי, והוא היה להצלחה גדולה מרגע שהושק לראשונה ב-2007. דרך אגב, כדי להגיע לאבן הדרך הזו צריכה החברה לרשום עלייה של 18 אחוזים על פי נתוני FactSet.

 

באירוע השנתי של החברה בספטמבר היא אמורה, לפחות על פי התחזיות, להכריז על השקתו של מוצר חדש. אפל עצמה לא אישרה את הדיווח הזה, אבל על פי ההשערות אייפון 8 הוא זה שיככב באירוע. מומחים בתחום, שניבאו בתחילת 2017 כי החברה תגיע לרף של טריליון דולר כבר ב-2018, סמוכים ובטוחים שיהיה זה אייפון 8 שיעזור לה לעבור את המשוכה הזו. עם המכירות הצפויות ועם השירותים העסקיים שהיא מציעה זה ככל הנראה יקרה עוד במהלך המחצית הראשונה של השנה הבאה. עלייה של 18 אחוזים, לפחות על פי ההיסטוריה, היא ריאלית בהחלט. רק לצורך ההדגמה, בכל 11 ההכרזות הקודמות של אייפון טיפסה אפל כלפי מעלה עם עליות של כ-27 אחוזים בשבועיים שקדמו לכל הכרזה, ועד לתקופה של חצי שנה לאחר מכן.

 

אפל - שווי שוק של טריליון דולר
על פי התחזית אפל תגיע לשווי שוק של טריליון דולר כבר במחצית הראשונה של 2018

 

אפל – המובילה ב- S&P500

מבט חטוף על רשימת החברות ב- S&P500 מגלה שחברת אפל נמצאת בראש הרשימה, ואם שווי השוק שלה ימשיך בקצב הקיים, טריליון דולר קרובים מתמיד. אם המשקיעים יהמרו על המשך הצמיחה של החברה זה בהחלט צפוי לקרות מהר מאוד. על פי פרשנים כלכליים בארה"ב, מכפיל הרווח של אפל ב-12 החודשים האחרונים (18) נחשב לנמוך יחסית בהשוואה לענקיות כמו מיקרוסופט, אלפאבית של גוגל או פייסבוק. מכפיל הרווח בחברות אלו נע על הציר שבין 27 ל-38. הנתון הזה משקף עד כמה מוכנים המשקיעים לשלם תמורת מניה, ואם אפל תגיע ל-20 הרי שהיא בכיוון הנכון לעבר הטריליון.

 

מחכים לאייפון

אם שואלים את המשקיעים (ומקורות זרים כבר עשו זאת, כמובן), אפשר לזהות מגמה די ברורה: משקיעים רבים רוכשים מניות של אפל שבועיים או שלושה לפני ההכרזה ומוכרים אותן כשלושה חודשים לאחר שמושק דגם חדש של אייפון. כך הם משיגים רווח של כ-4.5 אחוזים. אפשר להבין, אם כן, מדוע המשקיעים ומומחי ההשקעות בארה"ב מהמרים על האייפון הקרוב כעל הצעד הנוסף שהחברה צריכה לפני שתוכל להגיע לשיא חדש ומרשים במיוחד. מצד שני, אפשר גם לנסות לתהות מה יקרה אם אייפון 8 יתגלה ככישלון.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme