אייפון 8 – מה אנחנו יודעים עליו?

מערכת5 דקות קריאה
שתף:

יש לא מעט שמועות בנוגע למראה החדש של אייפון 8, שההכרזה הרשמית עליו צפויה לצאת בתקופה הקרובה. הצרכנים הנאמנים של אפל סקרנים לדעת מה צפוי להם בגרסה החדשה של אייפון, ואפשר להבין את פשר הסקרנות. כדי לעזור לכם להתכונן טוב יותר לקראת הרגע הגדול לפניכם השמועות וההדלפות שעשויות לשפוך אור על התעלומה.

 

האם צפוי לו שם חדש?

בעוד רובנו מדברים על אייפון 8 פשוט כך, על פי מספר סידורי, יש גם שמועות לפיהן הוא צפוי לקבל שם מעט שונה כמו אייפון X למשל. הסיבה לכך היא שמדובר בדגם חדש וגדול יותר, בוודאי בהשוואה לאייפון 7. הציפייה היא גם לדגם פרימיום, עם עיצוב חדשני ויוקרתי. כך הוא יהווה שדרוג משמעותי בהשוואה לאייפון 7, 7S ושלל הגרסאות שיצאו בתקופה האחרונה.

 

הדלפות שהתקבלו ישירות מאפל

אם נאמין להדלפות שהגיעו מתוך משרדי אפל, צוות הפיתוח של iOS עומל על שדרוג חדש שיכלול תצוגה של מסך מלא. זו כנראה השמועה היחידה שאפל כן נתנה לה אישור כלשהו בכל הקשור לציפיות כלפי אייפון 8. יש גם הדלפה מתוך החברה לפיה צפויה השקה של Face ID, כלומר – במקום טביעת האצבע שבאמצעותה הגנו על המכשיר נוכל להגן עליו באמצעות זיהוי פנים.

 

הדלפות הקשורות למכשיר אייפון 8
אייפון 8 מושך תשומת לב רבה מאוד, וגם ההדלפות מתוך משרדי אפל תורמים לקלחת. למה אפשר לצפות באמת?

 

צפי להשקת אייפון 8

השאלה המסקרנת ביותר היא מתי צפוי אייפון 8 לצאת לשוק. אם נשפוט לפי ההיסטוריה, אפל השיקה אייפון חדש מדי שנה בחודש ספטמבר, לפחות מאז אייפון 5 בשנת 2012. ההערכות מדברות על כך שהגרסה החדשה תשבור את התבנית הזו, ובעוד אייפון 7S או 7S פלוס ייצאו בספטמבר כמתוכנן, אייפון 8 ימתין מעט. אפשר להניח שאירוע ההשקה יתקיים בספטמבר אבל המכירה עצמה תחל מאוחר יותר, יותר לכיוון אוקטובר או נובמבר.

 

מחירו של הטלפון החדש

על פי השמועות וההערכות, מכשירי אייפון 7 החדשים לא ישתנו במחירים שלהם, אבל אייפון 8 יעלה לנו קצת יותר. 100 דולר יותר, ככל הנראה. מאחר ומדובר בעיצוב חדש לחלוטין ובקפיצת מדרגה גדולה עבור אפל, המחיר בהחלט עלול לעלות. עלויות הייצור והמכר צפויות לעלות, ואת המחיר ישלם הצרכן כמובן. המחיר המשוער כיום עומד על 1,100 דולר, אבל אפשר בהחלט לדמיין תרחיש שבו המחיר הסופי שייקבע יהיה קצת יותר נמוך. רק לצורך השוואה, גלקסי S8 פלוס עולה 825 דולר, ואפל לא צפויה להציע מחיר גבוה בפער משמעותי כל כך.

 

גודלו של המכשיר החדש

המסך של אייפון 8 צפוי להיות גדול יותר וגם צורתו צפויה להשתנות. מי שרוצה ליהנות מאייפון עם מסך של 5.8 אינץ' ישמח כשהדגם החדש יצא לשוק, והוא גדול יותר מהדגמים הישנים יותר עם 4.7 אינץ' או 5.5 אינץ'. עם זאת, רבים חוששים שמסך גדול יקשה יותר על השימוש במכשיר, אבל ההערכות מדברות על שינוי מהותי שיתמודד עם האתגר הזה. בפשטות, הצפי הוא לעיצוב חדש שמבטל את הקצוות ה"ריקים", כך ששטח הפנים של הטלפון יהיה כולו חלק מהמסך. הסקרנים ישמחו לדעת שיש גם שמועות ביחס לרזולוציה גבוהה יותר מזו של סמסונג, אבל בתחום הזה אין כל אישור רשמי של אף גורם באפל.

 

הוויתור על כפתור הבית

המסך הגדול של אייפון 8 יובל לשינוי בכפתור הבית הקלאסי, והוא כנראה יוחלף במקש אחר – על גבי המסך עצמו. היעדרו של כפתור פיזי הוא בגדר הפתעה גדולה, והוא מעלה שאלה גם בכל הקשור לטביעת האצבע הבטיחותית. התחזיות מדברות על כך שהחיישן החדש ישובץ על גבי המסך עצמו, או לחלופין, הוא יעבור אל חלקו האחורי של המכשיר. על פי הערכות אחרות החיישן ימוקם בצדי המכשיר בדומה למכשירים של סוני, או שלא יהיה חיישן כלל והוא יוחלף בזיהוי הפנים.

 

כפתור הבית של אייפון 8 ייעלם
עם השינוי המיועד בעיצוב, אפשר רק להניח שכפתור הבית של אייפון 8 לא יהיה כפתור קלאסי אלא פיתוח חדש לחלוטין, שישנה את המכשיר כפי שאנחנו מכירים אותו.

 

חיישן פנים תלת ממדי

כאמור, חיישן פנים תלת ממדי נמצא ככל הנראה בפיתוח, והוא עשוי להוות תוספת לחיישן טביעות האצבע. הבעיה היא שאפל מתקשה להגיע לתוצאה איכותית מספיק בכל הקשור לפיתוח תוכנה לזיהוי פנים. לכן ייתכן שהשדרוג הזה לא יופיע בהשקת אייפון 8 אלא בטלפון הבא, אם בכלל.

 

המצלמה של אייפון 8

אוהדי אפל כבר מדמיינים את האירוע של אפל, שבו יעלה טים קוק לבמה ויספר בהתרגשות על הדברים "הבלתי רגילים" שנוכל לעשות עם המצלמה של אייפון 8. ההנחה הזו קשורה בהצהרות קודמות של קוק, שהתייחסו לרעיון של מציאות רבודה (AR) המשולבת במכשיר האייפון. אולי הרכיב הזה יאפשר לטלפון לזהות עבורנו חפצים במרחב, או שהיא תזהה פרצופים. אנליסטים בחברה מאמינים שבבוא היום המצלמה החדשה גם תעזור לנו למצוא את המושבים שלנו באצטדיון ענק וצפוף או לשלוח אותנו למדף הנכון בסופרמרקט כדי לאסוף את הפריט שאנחנו מחפשים.

 

המצלמה של אייפון 8 מסקרנת במיוחד
המצלמה של אייפון 8 אמורה להיות איכותית מאוד ומסקרן לדעת איך היא קשורה לחזון של טים קוק בכל הקשור למציאות רבודה (AR).

 

טעינה אלחוטית וצבעים

אייפון 8 צפוי להביא עוד חידוש מרענן ולאפשר לנו לטעון הטלפון באופן אלחוטי. כלומר, במקום לחבר שנאי ולהגביל את עצמנו בזמן הטעינה נוכל להמשיך להשתמש בו בחופשיות. כנראה שאין מנוס אלא לפתח רכיב מהסוג הזה לנוכח השינוי הדרמטי בעיצוב. למען הסר ספק, השינוי בעיצוב אמור להביא גם להופעתם של צבעים חדשים, לרבות גימור דמוי ראי, מכשיר לבן לחלוטין, וכמובן – השחור ששולט בכל השמועות, בכל המכשירים.

 

עמידות למים

כמה נפלא זה יהיה אם הטלפון הנייד שלנו יהיה עמיד במים, וכמה תקלות זה יחסוך לנו. הבשורה הטובה, לפחות לפי הציפיות והתחזיות, היא שאייפון 8 יהיה הרבה יותר חזק ומוגן בפני נוזלים. אם אתם אוהבים לצלם תמונות או סרטונים תחת המים זה בדיוק מה שאתם מחפשים אבל כדאי לתת לאחרים לוודא קודם שזה באמת עובד.

 

אייפון 8 - אולי עמיד למים?
לפי השמועות אייפון 8 צפוי להיות עמיד למים. בעוד יש לפונקציה הזו המון יתרונות, כדאי לחכות לפני שפותחים את השמפניה.

 

מפרט מהיר הרבה יותר

אייפון 8 עומד להיות מכשיר מהיר מאוד, עם מפרט מצוין שישדרג את הביצועים בהשוואה לכל מה שאנחנו מכירים. לפי הדיווחים אפל מתעניינת בעיקר בשיפור הביצועים ולכן היא מייעדת לנו טלפון מתקדם עם RAM של 3GB כמו באייפון 7 פלוס (היה זה שדרוג בהשוואה ל-2GB של אייפון 7 הרגיל). שיפורים נוספים שתוכננו נמצאים ככל הנראה תחת ויכוחים משפטיים הקשורים לקניין רוחני ופטנטים, כך שלא בטוח מה באמת אפשר לצפות מהמכשיר החדש. על פי הערכות אחרות אנחנו עומדים לקבל את אייפון 8 בשתי גרסאות בלבד – 64GB או 256GB, ללא 32GB שיופיע אמנם בדגמים החדשים אייפון 7S ואייפון 7S פלוס, אבל לא באייפון 8.

 

עדכונים נוספים – כנראה בקרוב

אייפון 8 מושך תשומת לב רבה מאוד, ואפשר להבין מדוע. חברת אפל עובדת קשה כדי לספק מכשיר מתקדם יותר, מהיר יותר, עם ביצועים משופרים באופן ניכר ובעיצוב חדשני. גרסת הבטא של iOS11 אולי מספקת כמה רמזים באשר לשינויים ולפיתוחים הצפויים, אבל עד להכרזה הרשמית קשה לדעת למה באמת לצפות. דרך אגב, אחד הנושאים המרכזיים שבהם מתמקדת אפל הוא אורך חיי הסוללה, סוגיה רגישה מבחינת הצרכנים. לאור העובדה שישנם מתחרים שמציעים סוללה יציבה למדי, יש לאפל עבודה בתחום הזה, ואפשר לקוות שאת התוצאות נראה כבר בגרסה החדשה של אייפון, עליה בוודאי יוכרז באירוע הקרוב של החברה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme