עבודה מהבית בקלדנות, מתי זה משתלם ומה חשוב לדעת?

עינת שמואלוביץ5 דקות קריאה
עבודה מהבית בקלדנות - גמישות רבה
שתף:

עבודה מהבית בקלדנות או בכל תחום אחר, היא עבודה המתאימה למי שיודע לנהל את עצמו ומחפש לנהל עסק עצמאי, בו הוא יהיה זה שיקבע אילו עבודות לעשות ומתי, באיזה קצב ועל פי איזה תמחור. בכלל, יש סיבות רבות לבחור בעבודה מהבית. יש כאלה שמעוניינים לחסוך את שעות הנסיעה המלחיצה בפקקים, יש כאלה המעוניינים להתמסר למשפחה ולהיות נוכחים בבית, תוך התאמת שעות העבודה לצרכים המשתנים של המשפחה, מה שמאפשר, למשל, לגדל ילדים באופן נוכח יותר. העבודה מהבית מציבה אתגרים אחרים בפני הבוחרים בה – כמו למשל הצורך לארגן סביבת עבודה, להתחייב לפרויקטים, ולמצוא זמן לעבודה, כמו גם לעסוק בניהול פיננסי ובשיווק העבודה, בניגוד לעבוד במשרד – אבל יש הרבה שיאמרו, שזה שווה את המאמץ.

 

מבין התחומים השונים המאפשרים עבודה מהבית, עבודה מהבית בקלדנות היא אחת הנפוצות. עבודה מהבית בקלדנות הינה עבודה המאפשרת הקלדת נתונים, למשל מתוך קובץ מושמע (תמלול) או מקבצים הכתובים בכתב יד (למשל בעבודות אקדמאיות), בתשלום לפי עמוד או לפי מילה. כמה אפשר להרוויח בעבודה מהבית בקלדנות, איך מוצאים עבודה ולמי זה משתלם? על כך ועוד – במאמר שלפניכם.

 

עבודה מהבית בקלדנות - נפוצה אצל נשים
עבודה מהבית בקלדנות מאפשרת ניהול זמנים גמיש לצד שכר גבוה למקלידים המהירים. זהו אחד התחומים הנפוצים לעבודה מהבית, בעיקר (אבל לא רק) אצל נשים

 

סוגים שונים של עבודה מהבית בקלדנות

עבודה מהבית בקלדנות היא שם כולל למספר אפשרויות שונות לעיסוק בקלדנות מהבית. בין התחומים שתוכלו לבחור בהם, תמצאו בעיקר שני תחומים עיקריים:

 

  • הקלדת טקסטים כתובים – זה יכול להיות מחברות של סטודנטים, עבודות להגשה, תכנים עסקיים המגיעים בקבצים שאינם קבצי מעבד תמלילים, וכדומה. העיקרון הוא אותו עיקרון בכל עבודות הקלדנות הללו – קבלת קובץ ומסירתו בקובץ ממוחשב. בעבודה מהבית בקלדנות חשוב לברר כי הקובץ שניתן לכם ברור. קבצים בכתב או בתצורה לא ברורה, ייתכן שתתמחרו גבוה יותר – או אף שתבחרו להימנע מהתחייבות להקלדתם
  • הקלדת טקסטים מושמעים – תחום זה של עבודה בקלדנות מכונה תמלול, והוא עוסק בהקלדת תכנים מושמעים, למשל של הרצאה, שיחה בין אנשים, וכדומה. חשוב לדעת, כי ישנם תתי סוגים של תמלול, כמו למשל תמלול משפטי, שחשוב לבצע על פי כללים קבילים בבית המשפט, ועל כן לא כל מי שבוחר בעבודה מהבית בקלדנות, הוא מורשה או מסוגל לבצע כל עבודת תמלול

 

עבודה מהבית בקלדנות - טיפ חשוב
עבודה מהבית בקלדנות בדרך כלל מתבצעת מול קבצים כתובים או מול קבצי שמע (תמלול). חשוב לוודא את איכות קבצי המקור ולהעריך את המורכבות בהקלדת החומרים, למשל אם מדובר בקבצי מקור בכתב יד או בקבצים מושמעים בהקלטה איכותית יותר או פחות

 

עבודה מהבית בקלדנות – כמה מרוויחים והאם אפשר לחיות מזה?

הרווחיות בתחום עבודה מהבית בקלדנות תלויה במהירות ההקלדה שלכם. מחירי ההקלדה נקבעים בדרך כלל על פי כמות הדפים להקלדה, כאשר בכל דף בממוצע, במילים בגודל 12 ברווח בודד – כ – 400 מילים. העלות לדף עבור הקלדה נעה בין 15 ל – 50 ש"ח לדף, תלוי במורכבות התוכן להקלדה ובכמות הכללית של דפים בעבודה. מסקר קצר שערכנו בין כאלה שבחרו בעבודה מהבית בקלדנות, עולה כי בשעה אחת ניתן להקליד כעשרה עמודים. עולה, אם כן, כי בשעה נטו של עבודה תוכלו להרוויח בין 150 ל – 500 ש"ח.

 

איך מוצאים משרות בתחום של עבודה מהבית בקלדנות?

אם כל מה שנאמר עד כה בנושא עבודה מהבית בקלדנות מדבר אליכם, והייתם רוצים להתנסות בסוג זה של עבודה, המשוכה הראשונה שתתבקשו לעבור הוא איתור פלטפורמות שיסייעו לכם להשיג עבודות מהבית בקלדנות. ככל שאתם פחות בעלי ניסיון, כך יהיה לכם קשה יותר למצוא עבודות, או במילים אחרות – זה נהיה קל יותר עם הזמן. תמצאו שפע של אתרי אינטרנט המרכזים משרות לעצמאיים (פרילנסרים) או לשכירים שרוצים לעבוד מהבית, בתחומים של קלדנות והקלדה. כנראה שתצטרכו להתחיל בתמחור נמוך, עד שתארגנו לעצמכם תיק עבודות מכובד מספיק על מנת להתחיל להעלות מחירים. אם אתם מתכוונים לעבוד כפרילנסרים מול אנשים פרטיים ולא רק כעובדים "מן המניין" בתלוש שכר חודשי – תצטרכו לפתוח תיק עוסק ולהתחיל לנהל את חשבונותיכם בטרם תיקחו על עצמכם את העבודה הראשונה בקלדנות.

 

ואם אתם יכולים לעשות יותר מאשר רק להקליד?

אם בנוסף ליכולת הקלדה מהירה אתם גם בעלי ידע כללי נרחב, תוכלו לא רק לבצע עבודה מהבית בקלדנות אלא גם לחפש עבודות מהבית בכתיבה של חומרים מקוריים. גם כאן, תמצאו שפע של הצעות לכתיבת מאמרים, בלוגים, סטטוסים ברשתות החברתיות, עבודות אקדמאיות ועבודות עבור תלמידים, ועוד ועוד. עבודה מהבית בקלדנות, בכתיבה, או שילוב של שני התחומים – עשויים בהחלט לאפשר בסיס רווח רחב מספיק כדי שתוכלו להגשים את החלום, לעבוד בנעלי בית, להתמסר לגידול המשפחה ולהיות הבוסים של עצמכם. בהצלחה!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme