שער הפאונד – מידע בזמן אמת על פאונד לשקל

מורן בלסר5 דקות קריאה
שער הפאונד - מה צריך לדעת?
שתף:

שער הפאונד בזמן אמת

IL British Pound/Israeli Shekel4.7065
19 Apr · BOI · GBP
Bank of Israel
Check: 19 Apr 2024 09:55 UTC
Latest change: 19 Apr 2024 09:55 UTC
API: CurrencyRate
Disclaimers. This plugin or website cannot guarantee the accuracy of the exchange rates displayed. You should confirm current rates before making any transactions that could be affected by changes in the exchange rates.
You can install this WP plugin on your website from the WordPress official website: Exchange Rates🚀

שוק ההשקעות במט"ח הינו שוק ההשקעות הגדול, הפופולארי, והפעיל ביותר בעולם. השקעה במט"ח מבוצעת על ידי מכירה של מטבע אחד ורכישת מטבע אחר במקומו, מתוך הנחה שהמטבע הנמכר יאבד מערכו והמטבע הנרכש, לעומתו, יעלה בערכו. אחד הצמדים הנפוצים להשקעה במט"ח הוא הצמד פאונד ושקל, כמו גם הצמד פאונד ודולר. על מנת לבצע השקעה נבונה במט"ח, חשוב להכיר היטב את צמד המטבעות המעורבים בעסקה – והפעם, נכיר את הפאונד ואת שער הפאונד.

 

הפאונד, הוא הלירה סטרלינג, המטבע המשמש באנגליה. הוא המטבע הרביעי הכי נסחר בעולם (הראשון הוא הדולר האמריקאי, השני הוא האירו, והשלישי הוא היין היפני). באנגליה, אשר היתה שותפה באיחוד האירופי עד לאחרונה, ובחרה לפרוש מהשותפות באיחוד, נעשה שימוש במטבע המקומי, הפאונד, לצד המטבע האירופי, האירו, כאשר אפשר להניח שבתהליך איטי האירו יכובד פחות ופחות ברחבי הממלכה המאוחדת, והפאונד יחזור לשלוט בכתר ויהיה המטבע הרשמי היחיד של המדינה. כמו בשערים בזמן אמת של מטבעות אחרים, גם השער היציג של הפאונד משתנה באופן רציף, שערו של הפאונד נקבע על ידי הבנק המרכזי של הממלכה המאוחדת, והשינויים בשער הפאונד מושפעים מעוד גורמים סביבתיים, כלכליים ואחרים שמייד נרחיב עליהם את הדיבור. הכל אודות שערו של הפאונד, המסחר בפאונד ופאונד לשקל בזמן אמת – לפניכם.

 

שער הפאונד נקבע ע"י הבנק המרכזי באנגליה
שער הפאונד נקבע על ידי הבנק המרכזי של אנגליה והוא משפיע על ההשקעות בשוק המטח באופן משמעותי, בהיות הפאונד המטבע הרביעי הכי נסחר בעולם, אחרי הדולר, היורו, והיין היפני

 

שער הפאונד – כיצד הוא משתנה

שער הפאונד נקבע על ידי הבנק המרכזי באנגליה, הנקרא בנק אנגליה. בנק אנגליה משפיע על שער הפאונד על מנת לפקח על יציבות המחירים, ועל האיתנות הפיננסים הכללית במדינה. גם בנק ישראל מעורב בשער הפאונד, כאשר הוא קובע שער יציג לפאונד, ביחד עם עוד מטבעות דומיננטיים בשוק המט"ח, כמו דולר, יין, יורו, דינר, ואחרים. השער היציג של הפאונד הוא רלוונטי כמובן רק בתחומי ישראל, אולם שערו של הפאונד הכללי נקבע על פי בנק אנגליה.

 

בנוסף לשער הפאונד הנקבע על ידי הבנק המרכזי של אנגליה ושער הפאונד היציג המשפיע על המסחר בפאונד בישראל, אפשר לדבר גם על שערו של הפאונד ביחס למטבעות אחרים, שכן מסחר במט"ח תמיד עוסק בצמד של מטבעות – זה שנרכש וזה שנמכר. שער הלירה ביחס לשקל, מבטא לא רק את השער של הפאונד, למשל ביחס לסחורות (כלומר, כמה כיכרות לחם ניתן לרכוש בפאונד אחד, וכדומה) אלא את שער בפאונד ביחס לשערו של מטבע אחר.

 

מה משפיע על שער הפאונד?
שער הפאונד משתנה גם בעקבות החלטות של בנק אנגליה, הוא הבנק המרכזי בממלכה המאוחדת, וגם בעקבות שינויים בשער היציג של הפאונד בבנק ישראל, מה שמשפיע על שערו היציג של הפאונד בישראל בלבד. בנוסף, שער הפאונד מגיב לשינויים דמוגרפיים, כלכליים ואחרים וביחס לשערי מטבעות אחרים בצמדי מטבעות להשקעה

 

שער הפאונד ביחס לשקל – צמד פופולארי

כיום, שערו של הפאונד במונחים של שקלים ישראליים הוא 4.6481 (נהוג בשערי מט"ח לציין ארבע ספרות אחרי הנקודה, מפני שבעיסקאות יום, הרווחים בדרך כלל מגולמים בשינויים קטנים). זה אומר, שניתן לרכוש פאונד אחד בתמורה ל – 4.6481 שקלים. בחמש השנים האחרונות, בשער הפאונד אל מול השקל הישראלי, אנחנו רואים עליית ערך של השקל אל מול ירידת ערך של שער הפאונד. לדוגמה – ב – 1 לספטמבר 2012 היה שער הפאונד ביחס לשקל 6.3304. ב – 1 ליולי 2013 היה שער הפאונד ביחס לשקל 5.4219. ב – 1 לאוקטובר 2010 היה שער הפאונד 5.9624 ש"ח, ומאז הוא בסימן מובהק של ירידה, עד לשערו היום. מעניין לציין, כי בסביבות השקעה במט"ח מופיעות טבלאות שער הפאונד ביחס לשקל עד כדי רזולוציה של השינויים בשער הפאונד בדקה האחרונה. גרפים כאלה מראים, כי פעילות המסחר היומי בשער הפאונד ובמסחר במט"ח בכלל, הם נפוצים, וכי מכירות ורכישות מתבצעות במרווחי זמן קטנים מאוד, לרווחים של פיפסים בודדים שמצטברים לרווחים נאים (תוך פעילות אינטנסיבית ומלאת תשומת לב בשוק המט"ח).

 

שער הפאונד – האם לרכוש?

משקיעים במט"ח מתייחסים למטבע האנגלי, הפאונד, כאל מטבע יציב יחסית, ואכן, לאורך השנים הרבות בהן נסחר הפאונד, אנחנו רואים כי הוא שומר על יציבות יחסית ואינו מאבד מערכו באופן דראסטי. מרבית האנליסטים כעת מבטאים עמדה בעד רכישה של הפאונד האנגלי, וצופים כי השער יעלה, גם לאו הירידה בשערו בשנים האחרונות וגם לאור הברקזיט, אשר צפוי להשיב לפאונד האנגלי את הדרו ולהשיבו אל התואר – המטבע המרכזי (או היחיד) של אנגליה. שער הפאונד האנגלי הינו יציב יחסית, ולאור זאת, הפאונד מהווה בדרך כלל רכישה בטוחה, עם אפשרות להשקעה לטווח ארוך.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme