שער היורו – מידע בזמן אמת על יורו לשקל

עומר גלעדי5 דקות קריאה
שער היורו, האם כדאי לכם להשקיע?
שתף:

שער היורו בזמן אמת

 

Symbol Name Last Price Change % Change

 

כל משקיע יודע שעסקאות "שורט" בסיסיות הן רווחיות כאשר אתה קונה בזול ומוכר ביוקר. אם כן, זה הזמן לתת את הדעת על המטבע האירופי – היורו. שער היורו היום הוא נמוך יותר משהיה מזה מעל עשור, וספקולציות רבות נשמעות בעניין פוטנציאל עליית הערך והרווחים לרוכשים יורו בשער יורו נמוך כל כך. האם המטבע של האיחוד האירופי עוד יעלה בערכו ויהפוך את ההשקעה בו לרווחית? הכל על שער היורו, במאמר שלפניכם.

 

שער היורו - מה יגרום לו לעלות?
שער היורו כיום הוא הנמוך ביותר מזה 15 שנים. אם שער היורו צפוי לעלות – הרי שמדובר בהשקעה מזהירה במט"ח שתגרוף רווחים משמעותיים. אבל אולי הטלטלות בעולם, באירופה ובארה"ב, דווקא ימנעו משער היורו לעלות

 

שער היורו – הנמוך ביותר מזה זמן רב

בעשור האחרון ראינו את אירופה משתנה באופן דרמאטי. הנה חלק מהשינויים שעברו על אירופה בעשור האחרון, והשפיעו על תחושה כללית של חוסר יציבות בכלכלה:

 

  • בשנת 2007 החל משבר הסאב פריים בארה"ב, כתוצאה ממתן הלוואות משכנתא ללווים בעלי כושר החזר מוטל בספק – ובסופו של יום, אי היכולת של אותם לווים להחזיר את ההלוואות שנטלו. המשבר, אשר החל בארה"ב כאמור, התפשט לכדי משבר עולמו והשפיע על השער ועל היציבות הכלכלית באירופה.

 

  • "משבר האשראי העולמי" או המשבר הכלכלי העולמי, אשר החל בשנת 2008, הודיע בנק ההשקעות האמריקאי "ליהמן ברדרס" על קריסה. מכאן, העניינים התפתחו כמו כדור שלג. ראשי הכלכלה באירופה ובכל העולם יצאו בהצהרות פסימיות למדי, שווקאי האשראי המדיניים והבין לאומיים קפאו, בורסות רבות קרסו, והכלכלה באירופה ובעולם חוו מצב של אי וודאות. שער היורו הגיב לאי היציבות והמשך לרדת.

 

  • גם שינוי דמוגרפי במדינות אירופה וריבוי של אוכלוסיית מוסלמים, כולל שכונות שנשלטות בידי מוסלמים, וכולל עלייה חדה בפיגועי טרור, באירועים על רקע לאומני, כמו גם בחלק ממדינות אירופה – בקריאות אנטישמיות, גרמו לחוסר יציבות בשוק הכלכלי.

 

  • הברקזיט – פרישתה של הממלכה המאוחדת, בריטניה, מן האיחוד האירופי, אשר החלה בחודש מרץ של 2017, לאחר הצבעה אזרחית שנערכה בשנת 2016 ובה ניכר כי מרבית הבריטים תומכים בצעד זה. ההערכה של מרבית האנליסטים מייד לאחר ההודעה על הברקזיט היא שהתאוששות שווקי אירופה תואט עקב יציאת בריטניה מן האיחוד האירופי, והתחזית לעלייה בשער היורו נבלמה.

 

גורמים המשפיעים על שער היורו
שינויים דמוגרפיים, פוליטיים, וכלכליים כלל עולמיים השפיעו על שער היורו וגרמו לצניחה שלו, שניראה כי היא ממשיכה. שער היורו יורד, וגורם למחירים ביורו להפוך נמוכים יותר, ביחס לשקל

 

שער היורו מגיב לשינויים ולחוסר היציבות באירופה

היורו, המטבע אשר נקבע עבור כל מדינות האיחוד האירופי, הגיב למאורעות העשור האחרון, ושער היורו נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות. בפברואר האחרון ירד שער היורו לשפל חסר תקדים של מתחת ל-4 שקלים. זוהי הרמה הנמוכה ביותר של השער ב-15 השנים האחרונות.

 

האם כדאי לקדם השקעות ביורו?

לכאורה התשובה המיידית לשאלה האם שער היורו צפוי לעלות בקרוב – היא לא. שער היורו נמצא בשפל חסר תקדים בעיקר בגלל המצב הכלכלי הרעוע של מדינות אירופה השונות. אנגליה למשל סובלת ממצב כלכלי גרוע מאד ועם ההיערכות לקראת יציאתה מהאיחוד האירופאי היא צפויה לפי התחזיות להתמודד עם משבר כלכלי אפילו טראומתי יותר בשנים הבאות לאחר הברקזיט. גם מדינות מבוססות יותר כמו גרמניה וצרפת רואות האטה בפעילות הכלכלית.

 

במצב כזה, השאלה האם להשקיע כאשר השער נמוך היא שאלה בעייתית. מחד, שערו של היורו אכן נמוך לא כתוצאה משיווי משקל טבעי אלא כתוצאה ממשברים שצפויים לחלוף, אולם אותם האירועים אשר השפיעו על שער היורו – לא ניראה כי השפעותיהם תפוגנה בעתיד הקרוב, או במילים אחרות – ההערכות הבולטות בקרב אנליסטים בעניין השקעה ביורו בעתיד הקרוב, אינן צופות עלייה בשער היורו המצדיקה השקעה ביורו כעת. אמנם, השפל שמציג שער היורו מפתה ופותח הזדמנויות גם למי שרוצה להשקיע בסכומים קטנים יחסית – אולם חשוב לדעת, שהמשקיעים ביורו יבנו או על השקעה לטווח ארוך – ייתכן אף שארוך מאוד, או בהשקעה לטווח קצר מאוד, עם ניצול של עליות נקודתיות בשער היורו.

 

מה צפוי לשער היורו בשנה הקרובה?

שנת 2017 היא שנה לא יציבה לא רק עבור הכלכלה האירופאית ובתוכה שער היורו הצונח, אלא גם עבור הפוליטיקה האירופאית כולה. האיחוד האירופאי משתנה בין השאר בשל "חילופי משמרות" במדינות רבות באירופה. הבחירות בצרפת היו יריית הפתיחה של שנת הבחירות, שקדמו לה גם הבחירות בארצות הברית שמשפיעות על הלך הרוח בעולם כולו. הבחירות בבריטניה שהיו לכאורה מהמיותרות בשנה הנוכחית, חיזקו רק יותר את המשבר שאליו הגיעה האימפריה הבריטית.

 

בהמשך השנה יתקיימו גם בחירות בגרמניה ובמדינות נוספות, והמצב הלא יציב בתוך שנת בחירות, משפיע גם על השקעות ופיתוח כלכלי. לכן, שער היורו צפוי להיות לא יציב גם הוא.

 

השקעה בשער היורו – לספקולנטים, או לסוחרים יומיים

כנראה ששער היורו אינו מציג אלטרנטיבה ראויה להשקעות יציבות או רווחיות בעתיד הקרוב. האפשרות היחידה – אבל לא ברור אם היא זו המומלצת. היא להשקיע ביורו לא מתוך הנחה ששער היורו יעלה בקרוב, אלא על מנת לנצל פיפסים של עלייה בערך בין הירידות, או על מנת להחזיק במט"ח לא לצרכי רווחים או לטווחים ארוכים. שער היורו אינו ניראה כהשקעה אטרקטיבית היום. למשקיעים במט"ח – אנחנו ממליצים לבדוק שערי מטבעות אחרים, כמו יין יפני, פרנק שווייצרי, דולר אוסטרלי, ואחרים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme