משכורות בהוליווד – מהתסריטאי ועד השחקן הראשי

מערכת5 דקות קריאה
משכורות בהוליווד - בתפקידים השונים
שתף:

כולנו רוצים להרוויח משכורת יפה, ורבים מאיתנו חולמים להצליח בהוליווד. תעשיית הסרטים נראית לנו מאוד מפתה, ובשנים האחרונות אנחנו גם עדים לכמה הצלחות ישראליות שמעודדות אותנו לחלום בגדול. אז נכון, הסיכויים להצליח בקדמת הבמה הם יחסית נמוכים, אבל אם אתם מוכנים להישאר מאחורי הקלעים יש לא מעט תפקידים אחרים שיאפשרו לכם להשתלב בתעשייה וגם להרוויח כסף. מצד שני, רגע לפני שאתם שולחים קורות חיים ואורזים מזוודה בדרך ללוס אנג'לס, כדאי שתכירו את כללי המשחק. כל מה שרציתם לדעת על משכורות בהוליווד במשרות השונות – לפניכם.

 

משכורת של שחקן מוביל

הכוכבים הגדולים ביותר, אלה שכל מפיק חולם לעבוד איתם ולו רק למען יחסי הציבור של הסרט, מרוויחים לרוב בין 15 ל-20 מיליון דולר על השתתפותם בסרטים עתירי תקציב. ברשימה הזו נמצאים בוודאי שחקנים כמו הריסון פורד, מריל סטריפ, ג'וליה רוברטס ושמות גדולים אחרים. שחקנים מבוקשים "מדרגה שנייה" ירוויחו לרוב בין מיליון וחצי לארבעה וחצי מיליון דולר על השתתפותם בסרט, ובקטגוריה הזו אפשר למנות שחקנים כמו כריס פיין שהרוויח על השתתפותו בסרטי "סטאר טרק" בין מיליון וחצי לשישה מיליון דולר (הסכום עלה בין הסרט הראשון לשלישי, כמובן). במקביל אפשר למנות כמה שחקנים קצת פחות מוכרים שאולי זכו לככב בסרטים משלהם – אבל ממש לא זכו על כך לתגמול גבוה במיוחד. בעוד משכורות בהוליווד צפויות להיות גבוהות לכוכבי שוברי הקופות, גל גדות קיבלה על תפקידה כוונדר וומן כ-300,000 דולר, בעוד הסרט בכיכובה הכניסה למעלה מ-800 מיליון דולר בקופות, והנרי קאוויל קיבל סכום דומה על "איש הפלדה", הסרט הראשון שלו כסופרמן.

 

משכורות בהוליווד מתחילות בקטן
משכורות בהוליווד יכולות להיות גבוהות במיוחד, אבל גל גדות והנרי קאוויל למדו שרק אחרי להיט גדול השכר מזנק באמת.

 

מאפרים מקצועיים

אם ניחנתם בכישרון גדול ואתם רוצים להצליח בתחום האיפור, תשמחו לדעת שהמשכורת בהוליווד לא רעה בכלל. מאפר מקצועי בתעשייה ירוויח לרוב כ-48 דולר לשעה, וכ-75,000 דולר בשנה. באופן טבעי משכורות בהוליווד תלויות גם בתקציב ההפקה של הסרט, וככל שהוא גבוה יותר גם שכרם של העוסקים במלאכה גבוה יותר, וזה כולל את המאפרים. אם תצליחו להשתלב בסרט עתיר תקציב תוכלו להגיע לשכר של 124,000 דולר ואף יותר. לצורך השוואה, מאפר מקצועי מחוץ לתעשיית הסרטים ירוויח כ-18 דולר לשעה.

 

משכורות בהוליווד לתסריטאים

על פי ההסכם העדכני של איגוד התסריטאים האמריקאי, תסריטאים יקבלו שכר של 72,600 דולר לכל הפחות על תסריט מקומי, או 63,500 דולר על עיבוד מחודש לתסריט קיים. מצד שני ישנם כמה תסריטאים ותיקים ומבוקשים כמו ארון סורקין ("הבית הלבן", "בחורים טובים") שמקבלים בין 3 ל-5 מיליון דולר לכתיבת תסריט. השכר החציוני קרוב בכל זאת לסכום שנקבע בהסכם של האיגוד – 72,414 דולר.

 

משכורות בהוליווד לתסריטאים
משכורות בהוליווד לתסריטאים נקבעים לרוב על פי הסכם איגוד התסריטאים, אבל ארון סורקין הוא דוגמה לתסריטאי ותיק ומוערך שמקבל 3-5 מיליון דולר לתסריט.

 

כמה מרוויח מפיק?

בין בעלי משכורות בהוליווד נדמה שאחד התפקידים הנחשקים הוא תפקיד המפיק. אם אתם שוקלים את הכיוון הזה כדאי שתדעו למה לצפות, כאשר השכר החציוני של המפיק הוא 66,121 דולר להפקת סדרות וסרטי טלוויזיה. עם זאת, רוב המפיקים בהוליווד ירוויחו 750,000 עד מיליון דולר לסרט, בעוד בתחילת הדרך השכר יעמוד על כ-250,000 דולר. אם תצליחו להפיק שובר קופות תקבלו שכר גבוה הרבה יותר, ויש מפיקים שקיבלו עשרות מיליוני דולרים על הפקת להיטי ענק.

 

במאי הסרט – כמה הוא מרוויח?

משכורתו של הבמאי גם היא תלויה במידה רבה בתקציב הסרט, אבל הממוצע הוא כחצי מיליון דולר לסרט. אם נדמה לכם שבמאים מרוויחים הרבה יותר מחצי מיליון דולר אתם ממש לא טועים, אבל השכר הגבוה יגיע אחרי ההצלחה הגדולה. משכורות בהוליווד לבמאים יתחילו מסכום "סמלי" ומשם יעלו, והדוגמה הטובה ביותר לזינוק הזה היא הבמאית פטי ג'נקינס שעומדת מאחורי ההצלחה הגדולה של וונדר וומן, עליו קיבלה שכר של כמיליון דולר. חשוב לזכור שזה היה הסרט השני בלבד שג'נקינס ביימה, מה שמסביר את השכר "הנמוך" יחסית, אבל הצלחת הסרט בקופות אפשרה לה לדרוש הרבה יותר על סרט ההמשך. על פי הדיווחים היא צפויה לקבל שכר של כ-8 מיליון דולר על "וונדר וומן 2" שמיועד לצאת לאקרנים בסוף 2019.

 

פורסם במקור באתר Business Insider

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme