סיירות התכנות – המדינה תממן הכשרה של אלפי עובדי הייטק חדשים

עומר גלעדי5 דקות קריאה
סיירת התכנות - פרויקט במימון המדינה
שתף:

בישראל חסרים כ – 10,000 מתכנתים – והחוסר הזה חי ובועט מזה שנים. פתרון אחד לחברות עתירות טכנולוגיה וחברות היי-טק הוא להעתיק את המשרדים לחו"ל (למשל למדינות מזרח אירופה, בהן מתכנתים איכותיים בעלויות דומות לאלה של ישראל – אולם במחיר של פעילות רחוק מהבית) או לעבוד גם עם צוותי מפתחים מרחוק. פתרון נוסף, אותו מדינת ישראל מנסה לעודד, הוא הגדלה משמעותית של כמות המתכנתים בישראל. לאחרונה, הודיעה רשות החדשנות של משרד הכלכלה והתעשייה על עידוד מסגרות של הכשרה חוץ אקדמית והסבות אקדמאים להנדסת תוכנה, באמצעות מענקים בשווי אלפי שקלים ובסיוע משמעותי בהשמה. הכל על תכנית "סיירות התכנות" של רשות החדשנות – במאמר שלפניכם.

 

סיירות התכנות - יוזמה חשובה
סיירות התכנות – יוזמה של רשות החדשנות, המאפשרת הגברה משמעותית, פיקוח על תכנים ומענקים של עד 14,000 ש"ח, למוסדות חוץ אקדמיים המציעים מסגרות איכותיות ומפוקחות להסבה לפיתוח

 

Coding Bootcamps – השראה אמריקאית מאחורי סיירות התכנות

באין די אנשי תכנות איכותיים לחברות הסטארט-אפ בישראל, זמני הפיתוח (הנמדדים ב"שנות אדם") מתארכים, והיכולת התחרותית אל מול שווקי העולם – בשוק רווי רעיונות ויכולת – פוחתת. על מנת להתמודד עם מחסור באנשי תוכנה איכותיים, משתמשת רשות החדשנות בטכניקה שניראה שעבדה היטב באמריקה – ה Coding Bootcamps – קורסים מזורזים (אינטנסיביים אך בעלי תכנים מוקפדים ובהשגחה מקצועית מדוקדקת) במסגרות שאינן אקדמאיות. התכנית אשר פעלה באמריקה, היתה הצלחה ומעסיקים רבים דיווחו כי בוגרי התכנית היו טובים לא פחות, לעיתים אף יותר, מבוגרי אוניברסיטאות בתחום התכנות. ב-7 לנובמבר 2017 יערך יום עיון בנושא "סיירות התכנות". הקריאה היא לחברות הכשרה פרטיות, חברות הייטק וגם מוסדות אקדמיים המעוניינים לפתוח מסגרות לימוד מעשיות – לפתיחת מסגרות לימודים של "סיירת התכנות". רשות החדשנות מבטיחה למי שיימצא מתאים לפתיחת כאלה מסלולי לימוד:

 

  • פיקוח מקצועי קרוב על תכני הקורסים, ליווי דידקטי של ועדה מקצועית מלווה
  • מתן מלגות, מענקים כספיים, סבסוד הפעילות, סיוע במיון התלמידים
  • סיוע בהשמה לאחר סיום הלימודים, חשיפה בפני מעסיקים פוטנציאליים, ועוד

 

היעדים – עוד 1,000 מתכנתים בכל שנה

רשות החדשנות מתכננת הכשרה של כ – 250 מתכנתים חדשים במסגרת הפיילוט של סיירות התכנות אשר יתחיל לפעול במהלך שנת 2018, ולאחר מכן, לפחות 1,000 עובדי היי-טק חדשים בכל שנה בקרב מסיימי תכניות ההכשרה האינטנסיביות והמעשיות של סיירות התכנות במסגרות עבודה, באוניברסיטאות, ובמוסדות אחרים שיתקבלו לתכניות. הרשות משאירה בידי מנהלי תכניות הסיירת בארץ את פרטי תנאי הקבלה ללימודים – אולם קובעת תנאים מדוקדקים לקבלת הסיוע הכספי, המלגות והמענקים. הנה כמה מהתנאים שנקבעו:

 

  • בכל מחזור לימודים, לפחות 50% מהתלמידים יהיו בעלי תואר אקדמי בתחום המדעים, ועד 25% בעלי תואר אקדמי בתחום המחשבים
  • תוצאות מוכחות בסיום הקורס: בדיקות בשוק בתוך עד 15 חודשים מיום סיום הקורס, ובחינת כמות הבוגרים אשר מאיישים תפקידי מחקר ופיתוח בחברות היי-טק למשך לפחות תשעה חודשים ובשכר שעולה על 14,000 ש"ח ברוטו

 

השכר הממוצע במשק – כ – 10,000 ש"ח. השכר הממוצע בתחום ההיי-טק: כ – 21,000 ש"ח

אחד המדדים המצביעים על עודף הביקוש ביחס להיצע של אנשי היי-טק ומפתחים, הוא העלייה המתמדת בשכר המתכנתים בעלי הניסיון בשוק. נאמר על שוק המתכנתים שהוא תלוש משאר תחומי העיסוק בארץ, ושהשכר המוצע בו למפתחים איכותיים הוא לא פרופורציונאלי ביחס לשכר הממוצע בשאר קטגוריות העיסוק במשק. סיירות התכנות צפויות "להזרים" לשוק ההיי-טק בישראל 250,000 אנשי פיתוח איכותיים בתוך עשור – ובכך להכפיל את היצע העובדים בתחום.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme