כמה כסף לתת לאירועים? הסכומים שתרשמו על גבי הצ'ק

אירנה נוזה5 דקות קריאה
כמה כסף לרשום על הצ'ק?
שתף:

הוזמנתם לאירוע ומתלבטים כמה כסף לשים במעטפה או איזה סכום לרשום על גבי הצ'ק? כידוע, ברוב המקרים מקובל לתת סכום כסף הנע בטווח שבין 250 ל-350 ש"ח לאירוע עבור מוזמן אחד. עם זאת, קיים מגוון מצבים וקריטריונים שנלקחים בחשבון בעת קבלת ההחלטה בדבר גובה הסכום הראוי. מצד אחד, יש את הרצון לשמח את הצד המזמין ולתת סכום כסף מכובד. מנגד, היות וריבוי האירועים הפך עבור רבים לנטל כלכלי, קיים הרצון להוריד בעלויות ולהביא לאירוע סכום כסף נמוך ככל הניתן, אך יחד עם זאת, סכום שלא יתפרש כעלבון על ידי הצד המזמין. הלכנו ובדקנו מהו סכום כסף ראוי שמקובל לתת בהתחשב במספר קריטריונים מרכזיים שכדאי לקחת בחשבון לפני שתצאו לאירוע.

 

כמה כסף להביא בהתחשב בסוג האירוע

חתונה – האירוע היוקרתי והמושקע ביותר, מחייב סכומי כסף גבוהים יחסית. לעומת זאת, לאירועים פחות מרכזיים, דוגמת, בר/בת מצווה, ברית/בריתה, תוכלו להביא סכום קטן יותר ב-25-35% ביחס לסכום שהייתם מביאים לחתונה.

 

כמה כסף לכל סוג אירוע
כמה כסף רצוי לתת כמתנה לחתונה, לברית או לבת מצווה? השאלה בהחלט תלויה בסוג האירוע.

 

מידת הקרבה לצד המזמין

גובה הסכום שמומלץ להביא לאירוע נגזר ביחס ישר למידת הקרבה שלכם לצד המזמין. חבר רחוק מתחתן? סכום של 250 ש"ח נחשב לסכום סביר. מדובר בחבר קרוב? לכו על סכום העולה על 400 ש"ח. הפעילו עיקרון דומה ביחס למידת קרבה של בני המשפחה: קרוב משפחה רחוק: כ-250 ש"ח, דודים, בני דודים ואחיינים: 300-450 ש"ח, ילדים, אחים ונכדים: החל מ-400 ש"ח וכלה בסדרי גודל של אלפים.

 

מספר המוזמנים

הולכים לאירוע לבד? ללא ספק, זוהי האפשרות החסכונית ביותר. אם תבחרו להגיע עם בן/בת הזוג תצטרכו, כמובן, לשלם יותר, אך לא חייבים לשלם כפול: תוכלו להפחית כ—10% מגובה הסכום של התשלום עבור כל אחד מכם. למשל: תכננתם לשים 300 ש"ח עבור כל אחד – ביחד 600 ש"ח: מורידים 10% ומקבלים 540 ש"ח לזוג. אם אתם מגיעים עם ילדים ולא יודעים כמה כסף לשים, הרי שעבור ילדים בדרך כלל לא משלמים את מלוא המחיר. מקובל להוסיף בין 50 ל-70 ש"ח לסכום הכולל עבור כל ילד נוסף המתלווה אליכם לאירוע. לחלופין, אם אתם לא מגיעים לאירוע מסיבה כזאת או אחרת למרות שהוזמנתם, כמחווה של רצון טוב תוכלו לרשום צ'ק על סכום הנמוך ב-10-25% מגובה הסכום שתכננתם לשים אילו כן הייתם מגיעים לאירוע.

 

מקום האירוע

בואו נצא מנקודת הנחה כי אולם אירועים הוא ברוב המקרים ברירת המחדל כמקום לחגיגה. אך איך יודעים כמה כסף לשים כשהאירוע נחוג במקום אחר? אם החגיגה מתקיימת בבית פרטי, מסעדה, בית מלון או בית כנסת – תוכלו להביא סכום הנמוך ב-10-20% מגובה הסכום שתכננתם לשים לאירוע הנערך בגן אירועים. את אותם האחוזים תוכלו להפחית מגובה התשלום, אם הנכם מתגוררים במרחק של מעל שעתיים נסיעה ממקום האירוע (בכל זאת טרחתם: בזבזתם זמן, דלק וכסף על הנסיעה…). אם, לעומת זאת, אתם מכירים את האולם ויודעים כי זהו מקום יוקרתי במיוחד (הידוע בעלויות גבוהות למנה), כדאי שתעלו את גובה הסכום שאתם מתכננים להעניק במתנה לצד המזמין.

 

העיסוק שלכם

מהו הסטטוס שלכם בספירה העסקית? אם אתם חיילים בשירות חובה, סטודנטים, מובטלים או אם יצאתםל פנסיה תוכלו להביא לאירוע סכום הנמוך ב-10-30% מגובה הסכום הסטנדרטי שמביאים בדרך כלל שכירים ועצמאיים. עובדים בהייטק? מצפים מכם ליותר – הוסיפו כ-4-5% לסכום המקובל.

 

קריטריונים שישפיע על השאלה כמה כסף להביא
יש לא מעט קריטריונים חשובים לצורך חישוב כמה כסף לתת לאירוע. מחשבונים מקוונים יעזרו לכם גם בזה.

 

מועד האירוע

בין החודשים מאי-אוקטובר ('עונת האירועים') עלות המנות ומחירי ההשכרה של אולמות האירועים גבוהים במיוחד. לפיכך, בתקופה זו מקובל להביא לאירועים סכומים הגבוהים ב-5% ביחס לאירועים המתקיימים בין נובמבר לאפריל. בדומה לכך, יום ה' נחשב ליום היקר ביותר בשבוע מבחינת עלויות ההשכרה ומחיר המנות. אם האירוע שאליו הוזמנתם נערך ביום חמישי, הוסיפו 10% לגובה הסכום הרגיל שאתם מביאים בדרך כלל לאירועים. 

 

כפי שנוכחתם לדעת, כדי להחליט כמה כסף מומלץ להביא לאירוע, כדאי לקחת בחשבון שורה ארוכה של קריטריונים. כדי להקל על המשימה תוכלו להיעזר באחד המחשבונים שנמצאים ברשת: פשוט מזינים את פרטי האירוע הרלוונטי והמערכת מחשבת את גובה הסכום המומלץ לתשלום.

 

ניפגש בשמחות!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme