חיילים? סקירת כל ההטבות הייחודיות של הלוואות לחיילים

מורן בלסר5 דקות קריאה
הלוואות חיילים מציעות תנאים נוחים למדי
שתף:

רוב בני ה- 18 בישראל מתגייסים לשירות חובה בן כשנתיים עד שלוש (תלוי אם מדובר בחייל או חיילת ובתפקיד אותו הם מאיישים), ישנם מי שממשיכים לשירות קבע באורך כזה או אחר. משכורתם של חיילי חובה עומד על כמה מאות שקלים בודדים (שוב, גובה השכר משתנה בהתאם לתפקיד). למרות שהצבא מספק לחיילים ולחיילות את כל צרכיהם הבסיסיים, לאור המשכורות הנמוכות המשולמות לחיילי החובה לעיתים תכופות קורה שחיילים מגלים שהם מעוניינים או אפילו זקוקים למימון בסכומים גבוהים מאלה העומדים לרשותם בנקודת זמן מסוימת כזו או אחרת. חיילים המוצאים עצמם במצב כזה יכולים לפנות לקבל הלוואות לחיילים. 

 

הלוואות לחיילים (בתנאים שיכולים לקבל רק חיילים) ניתנות על ידי גופים שונים ובראשם הבנקים המסחריים. במאמר זה נפרט עוד על מאפייניהן של הלוואות לחיילים, מי מציעים הלוואות כאלה, כיצד לבחור את ההלוואה המתאימה לכם ביותר, מתי משתלם לקחת הלוואה ומתי עדיף להימנע מכך ועוד. נקדים ונציין כי מאמר זה עוסק בהלוואות לחיילים בשירות חובה. במאמר מוסגר נזכיר כי ישנן הלוואות לחיילים, העשויות להינתן בתנאים שונים לחלוטין, המיועדות לאנשי קבע כמו גם הלוואות המוצעות לחיילים משוחררים.

 

הלוואות לחיילים ניתנות בתנאים מועדפים לחיילים בשירות חובה בלבד. הלוואות לחיילים נועדו לאפשר לחיילים, שהשכר המשולם להם הוא נמוך, אפשרות מימון בריביות נמוכות ובתנאי החזר גמישים
הלוואות לחיילים ניתנות בתנאים מועדפים לחיילים בשירות חובה בלבד. הלוואות לחיילים נועדו לאפשר לחיילים, שהשכר המשולם להם הוא נמוך, אפשרות מימון בריביות נמוכות ובתנאי החזר גמישים

 

 

הלוואות לחיילים הן הלוואות לקהל לווים אטרקטיבי יותר מן הנהוג לחשוב

חיילים הם אזרחים בוגרים בשכבת הגיל הצעירה ביותר. מכיוון שמצבם הכלכלי של רוב הישראלים הולך ומתבסס עם השנים חיילים בשירות חובה הם, יחסית לכלל האוכלוסייה, מעוטי יכולת כלכלית, סכומי הכסף שהם יכולים לייצר כהכנסה חודשים מוגבלים מאוד. לאור זאת יש נטייה לחשוב שגופים המעניקים הלוואות לחיילים (בנקים מסחריים, חברות אשראי, פלטפורמות הלוואות חברתיות ועוד) ינהגו בזהירות יתרה בבואם להציע הלוואות לחיילים. זהירות אשר מן הסתם תתבטא גם בטיב התנאים שיציעו (שהרי ככל שמדבור בהלוואה בסיכון גבוה יותר – הריביות והתנאים בהם תינתן יהיו נוחים פחות). אולי תופתעו לגלות שבפועל מצב הדברים בכל הנוגע להלוואות לחיילים שונה בתכלית.

 

חיילים בשירות חובה הם אמנם בעלי הכנסה חודשית נמוכה אולם מדובר בהכנסה בטוחה עד לתאריך ברור וידוע מראש, הסיכוי שיהיה שינוי בלתי צפוי הוא קטן מאוד. עניין נוסף המשחק לידיהם של חיילים הוא שבשלב זה של חייהם הם נדרשים לממן את עצמם בלבד ועל פי רוב לא מכבידות עליהם התחייבויות כספיות קודמות. יוצא איפוא שככל שהדבר נוגע להלוואות בסכומים נמוכים (אלפי שקלים בודדים) לטווח קצר – בינוני (כמה חודשים – שלוש שנים) דווקא חיילים בחובה נחשבים ללווים אידיאלים. זו הסיבה שגופים כה רבים מציעים הלוואות לחיילים, התחרות בתחום משחקת כמובן לידיהם של החיילים אשר יכולים להשיג מימון למטרות שונות בתנאים נוחים מאוד.

 

הלוואות לחיילים ניתנות בתנאים אטרקטיביים
הלוואות לחיילים ניתנות בתנאים אטרקטיביים במיוחד לא רק מסיבות של אחריות חברתית – חיילים הם לווים יציבים שיכולת ההחזר שלהם קבועה, ועל כן ההלוואות לחיילים הן הלוואות בטוחות במיוחד

 

מתי כדאי לחיילים לקחת הלוואה

כפי שתואר לעיל יש היצע גדול של הלוואות לחיילים ועובדה זו עלולה לגרום לכך שחייל ייטול הלוואה גם במקרים בהם היה עדיף להימנע מלעשות זאת. מצבים אופייניים בהם כדאי לחיילים לשקול לקחת הלוואה הם כאשר יש להם הוצאות בלתי נמנעות אותן אין הם יכולים לכסות באמצעות המשכורת הצבאית בלבד, כאשר מעוניינים במימון למטרה מוגדרת מסוימת וראויה (הוצאת רישיון נהיגה למשל, קורס פסיכומטרי, אפילו רכישת רכב או טיול לחו"ל). חשוב מאוד להבין את ההתחייבות שנוטלים על עצמינו ולוודא שנוכל לעמוד בתשלומים החודשיים לאורך כל חיי ההלוואה, כל זאת מבלי שהדבר יפגע יתר על המידה באיכות חיינו.

 

תנאים אופייניים בהם ניתנות הלוואות לחיילים

רוב הבנקים המסחריים מציעים הלוואות המיועדות במיוחד לחיילים בשירות חובה. כך למשל בבנק הפועלים מציעים הלוואות כאלה לחיילים להם חשבון בבנק זה, מדובר בהלוואות בסכום של עד 10,000 שקלים, לכל מטרה, כאשר החזר ההלוואה יבוצע תוך חמש שנים, ניתן לדחות את תחילת ההחזר בעד 24 חודשים וניתן לבחור בין ריבית קבועה (הנעה סביב 6% לשנה) וריבית משתנה המושפעת מריבית הפריים ו/או מדד המחירים לצרכן. בבנק מזרחי טפחות מציעים לחיילים בעלי חשבון בבנק זה הלוואות עד 5,000 שקלים בפריסה של עד 36 חודשים בריבית פריים + 1%. בבנק זה ניתן גם לקבל הלוואת שחרור של 10,000 ש/יש להחזיר בתוך 18 חודשים. גם בנקים נוספים כגון מרכנתיל דיסקונט, בנק לאומי, בנק אוצר החייל ועוד מציעים הלוואות לחיילים בתנאים דומים. מומלץ להשוות את התנאים שניתן לקבל בבנק לאלה המוצעים בפלטפורמות הלוואות חברתיות, אמנם שם אין מסלולים ייעודיים לחיילים אולם ייתכנו יתרונות משתלמים אחרים.

 

 

קבל הצעה להלוואה מיידית, ללא שום התחייבות

כבר 33,523 אנשים קיבלו הצעה להלוואה מיידית

פרטיותך חשובה לנו

הנני מאשר ומסכים לתנאי שימוש, אשר בכפוף להם הפרטים שמסרתי ישמשו לצורך קבלת פניות ו/או הצעות מצד שלישי

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme