לבחור מחשב נייד בלי חרטות – איך עושים את זה נכון?

אירנה נוזה5 דקות קריאה
לבחור מחשב נייד בלי להתחרט~
שתף:

בוחרים מחשב נייד? היצע המחשבים בשוק כה עשיר: כל כך הרבה יצרנים, דגמים, סוגים, מבחר רחב של יכולות וביצועים, טווח גדול של מחירים… בקיצור, הבחירה כלל וכלל לא פשוטה. עם זאת, בחירה לא נכונה של מחשב עשויה לעלות לכם ביוקר. אפשרות אחת היא שהביצועים יאכזבו אתכם. ייתכן, שתרגישו שהמחשב אינו תואם את הציפיות שלכם מבחינת גודל, משקל, אורך סוללה וכו'. ויכול להיות, שעד מהרה תבינו שרכשתם דגם יקר למדי, בעוד שבפועל אינכם זקוקים למחשב כה יוקרתי ומתקדם. החלטנו להעלות את הכתבה במטרה להקל עליכם את הבחירה הלא קלה ולעזור לכם לבחור מחשב נייד אידיאלי שתואם את הצרכים שלכם באופן מושלם.

 

לבחור מחשב נייד ע"פ חלוקה לקטגוריות

עוד לפני שתגשו לבצע סקר שוק ולבחור מחשב, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלה: 'מהי מטרת הרכישה?' או 'מה יהיה דפוס השימוש שלי במחשב החדש?' כדי להקל עליכם את המשימה, בואו נסווג את המחשבים ע"פ שלוש קטגוריות מרכזיות:

 

  1. מחשב לגיימינג / למשחקי מחשב
  2. מחשב לביזנס / לעסק
  3. מחשב לשימוש ביתי

 

לבחור מחשב לגיימרים
כדי לבחור מחשב המותאם לגיימרים חשוב לבחון את הביצועים שלו, וסביר בהחלט להניח שהוא יהיה קצת יותר יקר ממחשבים אחרים

 

בחירת מחשב נייד לגיימרים

למי זה מתאים? אם אתם נמנים עם קהילת הגיימרים, מעבירים את זמנכם הפנוי במשחקי מחשב ומתכננים לאתגר את הלפטופ בהרצת משחקים 'כבדים' מבחינה גרפית, כדאי שמראש תוותרו על רכישת מחשב נייד פשוט וזול ותבחרו לעצמכם מחשב גיימינג איכותי. פרט לכך, מחשבי גיימינג מתאימים גם לכל העוסק בעריכות גרפיות ועריכת סרטונים ואנימציות המחייבות הרצת תוכנות דוגמת PHOTOSHOP,  MAYA וכו'.

 

מאפיינים: מחיר מחשבי נייד לגיימינג לרוב גבוה יותר ביחס לעלות הממוצעת של המחשבים בשוק, יחד עם זאת לפטופים אלו מתאפיינים בשילוב בין כוח עיבוד רב וכרטיס גרפי חזק ביותר. מן הראוי לציין, כי מחשבים אלו אינם מצטיינים בזמן סוללה ארוך והם גם כבדים יחסית – ויש לכך הגיון מסוים: גיימרים ומעצבים גרפיים ממעיטים בהתניידות ממקום למקום, לפיכך, חיבור החשמל בדרך כלל נגיש עבורם. לרוב גודל המסך של מחשב הגיימינג עומד על 15 אינצ' לכל הפחות.

 

טווח מחירים ממוצע: 5,000-20,000 ש"ח.

דוגמאות:

הולכים על הזול: Asus ROG Strix GL553VD (כ-5,200 ש"ח).

מחיר בינוני: MSI GT72 6QE  (כ-12,000 ש"ח).

היקר ביותר (והטוב ביותר): Dell Alienware 17 R4 (כ-19,000 ש"ח).

 

איך לבחור מחשב לעסקים?
אם אתם מעוניינים לבחור מחשב לעסקים ודאו שהוא עונה על הצרכים והדרישות של העסק

 

לבחור מחשב לעסקים

למי זה מתאים? מחשב לביזנס ישמש בדרך כלל חברות ואנשי עסקים המרבים בנסיעות, הנוהגים לקחת את המחשב האישי לפגישות והממעיטים לשהות בקרבת נקודות חשמל זמינות.

 

מאפיינים: אם אתם מחפשים לפטופ לביזנס כדאי לכם לבחור מחשב עם יכולות עיבוד גבוהות המתאפיין בזמן סוללה ארוך. פרמטרים נוספים המזוהים עם קבוצת מחשבים זו הם גודל מסך קטן יחסית (כ-13-14 אינצ') ומשקל נמוך לעומת מחשבי גיימינג ומחשבים לשימוש ביתי. כמו כן, מחשבים אלו בעלי שלדה חזקה וקשיחה המאפשרת לשמור על הלפטופ בזמן נסיעות ולהגן עליו במקרים של נפילות ומכות.

 

טווח מחירים ממוצע? 5,500-22,000 ש"ח.

דוגמאות:

הולכים על הזול: Dell Latitude 7280 (כ-5,500 ש"ח).

מחיר בינוני: Dell XPS 15 UltraBook (כ-10,000 ש"ח).

היקר ביותר (והטוב ביותר): Apple MacBook Pro 15  (כ-22,000 ש"ח).

 

בחירת לפטופ לשימוש ביתי

למי זה מתאים? משתמש ממוצע הזקוק למחשב נייד לשימוש שאינו מקצועי: הפעלת תוכנות פשוטות דוגמת OFFICE, הרצת משחקי מחשב 'לא כבדים', צפייה בסרטים וכו'.

 

מאפיינים: אם אתם שוקלים לבחור מחשב בקטגוריה הזו חשוב שתדעו כי מדובר בסוג מסוים של פשרה: המחיר, אמנם, נמוך בהרבה לעומת מחשבי גיימינג וביזנס, אך גם יכולות העיבוד של מחשבים אלו נמוכות, זמן סוללה קצר והכרטיס הגרפי חלש יחסית. המחשבים הביתיים כבדים יותר לעומת מחשבי ביזנס וכך גם גדלי המסך מתחילים מהסטנדרט של 15 אינצ' ומעלה.

 

טווח מחירים ממוצע? 3,000-6,000 ש"ח.

דוגמאות:

הולכים על הזול: Lenovo Yoga 510 (כ-3,000 ש"ח).

מחיר בינוני: Dell Inspirion 5000  (כ-4,500 ש"ח).

היקר ביותר (והטוב ביותר): HP Pavilion x360 (כ-6,000 ש"ח).

 

ומה עם מחשבים זולים יותר?

אם תרצו לחסוך בקניית מחשב, תוכלו למצוא לא מעט מחשבים אף זולים יותר מהמחירים שצוינו לעיל: מחשבים ב-1,000 ו-2,000 ש"ח. אם זאת, קחו בחשבון שבדרך כלל הזול הוא גם הפחות איכותי. בקיצור, אם אינכם מעוניינים להתמודד עם מחשב איטי שאינו מצליח לבצע במהירות סבירה פונקציות בסיסיות, כדאי לכם לבחור מחשב לפחות קצת יותר יקר ואיכותי.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme