לעשות עסקים – 12 המדינות שבהן זה ישתלם לכם יותר

מערכת5 דקות קריאה
12 מדינות שבהן שווה לעשות עסקים
שתף:

אם אתם מחפשים לעשות עסקים ולצאת מגבולות ישראל, הרשימה שלפניכם היא בדיוק בשבילכם. על פי דירוג מיוחד שפורסם באתר Doing Business של הבנק העולמי יש 12 מקומות אטרקטיביים במיוחד. היעדים הללו (וגם הדירוגים שלהם) נקבעו על פי מספר קריטריונים, לרבות היכולת של העסק לקבל אשראי, ההתמודדות עם היתרי בניה, תהליך הקמת העסק, מיסוי או מסחר חוצה גבולות. הרשימה הזו חלקית בלבד, וגם רשימת המדינות שמופיעה לפניכם היא חלקית. הרשימה המלאה, שמחכה לכם באתר הבנק העולמי, כוללת לא פחות מ-190 מדינות. אם תהיתם ישראל לא תופיע כאן, פשוט משום שהיא במקום ה-52.

 

12 – אסטוניה

בשנת 2016 היא דורגה במקום ה-11, אבל ב-2017 היא ירדה מקום אחד. מה שתורם משמעותית לדירוג שלה הוא הפשטות ברישום העסק, אבל בכל הקשור לפתרונות במצבי חדלות פרעון היא מדורגת במקום ה-42 בלבד.

 

11 – טאיוון

גם טאיוון יורדת מקום אחד בהשוואה לשנה הקודמת. בכל הקשור להשגת אנרגיה וחשמל היא מדורגת במקום השני, אבל אם תזדקקו לפתרונות אשראי תיתקלו באתגרים לא פשוטים, ולכן בתחום הזה היא מדורגת במקום ה-62.

 

10 – מקדוניה

זוהי עליה מרשימה למדינה שדורגה 16 בשנה שעברה וזינקה בזכות העובדה שהיא מקלה משמעותית על תהליך פתיחתו של עסק חדש. בקטגוריה הזו היא מדורגת במקום הרביעי והמכובד.

 

המדינה התשיעית שבה שווה לעשות עסקים
למרות שקשה לקבל בה אשראי, שוודיה היא המדינה התשיעית בדירוג המדינות שבהן משתלם לעשות עסקים

 

9 – שוודיה

השוודים נותרים במקומם, על אף שכאן תתקשו לקבל אשראי (מקום 75 בדירוג הכללי בתחום הזה). מצד שני, בכל הקשור לתשתית חשמל יהיה לכם די פשוט להסתדר, שכן שוודיה מדורגת במקום השישי בקטגוריה.

 

8 – ארה"ב

אולי ציפיתם לראות אותה במקום גבוה יותר אבל ארה"ב יורדת מקום אחד בהשוואה לשנה הקודמת, בעוד היא שומרת על המקום השני והמכובד בקטגוריית מתן אשראי. מה שפוגע בדירוג שלה הוא סוגיית ההגנה על משקיעים מיעוטים, וכאן היא מדורגת במקום ה-41.

 

7 – בריטניה

גם בריטניה בירידה, למרות שהיא מגוננת על משקיעים מיעוטים (מקום 6). הפגיעה בדירוג קשורה ככל הנראה לקושי ברישום העסק, תחום שבו יש 46 מדינות שמצליחות להתעלות עליה.

 

6 – נורבגיה

הנה מדינה שעולה שני שלבים מעלה ומסיימת רביעית בקטגוריית אכיפת הסכמים. היתרי בניה הם בכל זאת עקב האכילס של הנורבגים, וכאן הם מדורגים במקום ה-43 בלבד.

 

ב-4 מדינות אחרות שווה לעשות עסקים
אם אתם שוקלים לעשות עסקים בדרום קוריאה – יש רק 4 מדינות בעולם שבהן זה יהיה פשוט יותר

 

5 – דרום קוריאה

בכל מה שקשור לקבלת חשמל ואנרגיה דרום קוריאה היא המדינה שנמצאת במקום הראשון. גם בתחום אכיפת ההסכמים היא במקום הראשון. זה לא עוזר לה לסיים בראש הדירוג הכללי משום שבקטגוריית המסחר מעבר לגבול היא במקום ה-32.

 

4 – הונג קונג

הקמת עסק היא משימה פשוטה יחסית בהונג קונג, ורק שתי מדינות אחרות יקלו עליכן יותר ממנה. היא מדורגת שלישית גם בקטגוריות נוספות, בהן הגנה על משקיעים מיעוטים, גישה לחשמל וסוגיות מיסוי. מה שבכל זאת מוריד אותה שלב אחד מטה הוא הנושא של רישום עסקים, כאן היא מדורגת 61.

 

3 – דנמרק

המדינה הסקנדינבית יורדת מקום אחד אבל שומרת על ראש הדירוג בקטגוריית המסחר מעבר לגבול. בכל הקשור למתן אשראי היא מדורגת במקום ה-32 בלבד.

 

2 – סינגפור

בכל הקשור להגנה על משקיעים מיעוטים סינגפור עושה עבודה מצוינת ומקבלת את ראש הדירוג. היא לא רחוקה מהפסגה גם בכל הקשור לאכיפת הסכמים.

 

ניו זילנד - במקום הראשון
המקום שבו הכי משתלם לעשות עסקים: ניו זילנד

 

1 –הכי טוב: לעשות עסקים בניו זילנד

בראש הדירוג נמצאת ניו זילנד, וזו לא הפעם הראשונה שלה. זו המדינה שבה הקמת עסק היא המשימה הפשוטה ביותר, היתרי בנייה מושגים בצורה יעילה למדי, וגם מתן אשראי והגנה על משקיעים מיעוטים הם נושאים שבהם היא מככבת. הדירוג הנמוך שלה הוא 55, והוא בקטגוריית המסחר מעבר לגבול.

 

התפרסם במקור באתר Business Insider

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme