אתם מתכננים להקים עסק עצמאי. יש לכם חלום, יש לכם רצון, יש לכם אומץ לקחת סיכון, אתם מסוגלים לצמצם הכנסות לתקופה ויחד עם זאת, אין לכם מספיק כסף לתנופה. למרות שזה נראה כמו המכשול ב-ה’ הידיעה, מחסור בהון ראשוני לא צריך להוות מכשול וכל עוד אתם יודעים איך להתנהל, יתכן שלא תצטרכו אותו כלל.

 

כל עסק צריך כסף

למרות שבכל מקרה של הקמת עסק יש דרישות כלכליות ראשוניות שלו, אין נוסחה והן יכולות להשתנות מעסק לעסק, בהתאם לצרכיו. כמובן שישנן דרכים יצירתיות לגייס הון עבור הקמת עסק משלכם, אך עליכם להבין קודם כל כמה כסף בערך יש להשקיע בו ולפניכם מספר שיקולים שיש לקחת בחשבון:

השכרת מקום – האם מדובר בשטח שדורש הוצאות גדולות כמו דמי שכירות, ארנונה, חשמל ומים? כמובן שצריך לזכור הוצאות על תקשורת כמו טלפון ואינטרנט.

רישיון עסק – לכל עסק נדרש הרישיון שלו.

אספקה – רכישת חומרי גלם או כלים לעבוד איתם.

ציוד – רכישת ציוד מחשוב מתאים ו/או תוכנות הפעלה נדרשות. אולי בכלל עליכם לרכוש ציוד מכני כבד?

תשלומים חודשיים למנויים – חברות חודשית בארגון או אגודה או אולי מגזין שיווקי.

הוצאות תפעול – קחו בחשבון את הוצאות התפעול השוטף של העסק.

שיווק – מה עלויות הפרסום? תצטרכו לשכור משרד פרסום או פשוט להשתמש ברשתות החברתיות?

שכירת יעוץ משפטי – יכול להועיל במהלך הקמת העסק שלכם, במידת הצורך.

תשלום לעובדים – ככל שאתם לא מתכוונים או יכולים לעבוד לבד, זהו שיקול שתצטרכו לחשב מראש.

כדי שתוכלו לשלם עבור כל ההוצאות שצוינו לעיל יהיה עליכם להחליט האם אתם מצמצמים הוצאות או מגייסים הון ראשוני ממקורות חיצוניים, ולכך עומדות בפניכם מספר אפשרויות:

 

צמצום הצרכים:

ככל שתצמצמו את הרשימה שלעיל יותר, כך יפחתו ההוצאות שלכם. עבודה מהבית תוזיל את עלויות השכירות. יכול להיות שכך תצמצמו גם את הייעוץ המשפטי (תלוי בעסק שלכם) אך אולי תאלצו לרכוש ביטוח שיכסה פגיעות של אחרים בביתכם. אם ברשותכם מקום בבית, תוכלו גם להעביר בו סדנאות. כך גם תצמצמו את הוצאות התפעול והתקשורת (שכן סביר להניח שברשותכם חיבור לטלפון ולאינטרנט). שיווק באמצעות רשתות חבריות יעלה לכם בזמן אך לא בכסף, או לפחות יצמצם את ההוצאה. סקר שוק של חומרי הגלם הנדרשים יוביל אתכם למחיר המשתלם ביותר עבורכם. יתכן שעל רישיון עסק ואגרות שונות לא תוכלו לוותר. יחד עם זאת, כבר צמצמתם את ההון לו נדרשתם בהתחלה.

 

להתחיל בקטן:

תוכלו להיכנס לעסק החדש שלכם לאט לאט, עם קהל יעד מצומצם וממוקד ולצבור ניסיון ומוניטין. ככל שהעסק שלכם יתחיל להניב רווחים, השתמשו בהם להשקיע בו יותר ולהגדיל אותו.

 

גיוס הון חיצוני:

אם בכל זאת עליכם להשקיע הון ראשוני בעסק שלכם והוא אינו מצוי בידיכם, תוכלו לנסות לגייס אותו ממקורות שונות:

בני משפחה או חברים – תתפלאו לדעת שאולי הם ישמחו לעזור.

משקיעים פרטיים – בעלי הון פרטיים שמוכנים למנף עסקים קטנים.

קרנות הון סיכון – בעלי הון שחברו יחד ומוכנים להשקיע במיזמים בהם הערכת הסיכונים היא גבוהה.

גיוס המונים – תחום שצובר תאוצה ומאפשר לרעיונות טובים לצמוח.

משרד האוצר – משקיע בקרנות הון צמיחה לעסקים קטנים ובינוניים.

הלוואה מהבנק – עם קצת נחישות ניתן להתמקח על גובה העמלות.

 

האפשרויות שצוינו לעיל יכולות לצמצם את ההון העצמי הנדרש עבור העסק החדש שלכם, ולמרות ההקרבה שלעתים אולי יהיה עליכם לקחת, אם תחלמו ותאמינו – השמיים הם הגבול!

 

 

אולי יעניין אותך גם?

X
זירת ההשוואות חיסכו עכשיו >