כך תקימו את העסק שתמיד רציתם גם אם אין לכם מספיק כסף

שני ודאוקר2 דקות קריאה
אם אין הון - עדיין אפשר להקים עסק
שתף:

עולם החדשנות והיזמות קורץ ל-לא מעט אנשים. בתקופה של סטארט אפים ואקזיטים, בעולם של המצאות ורעיונות חדשניים – נדמה לעיתים שכל אחד יכול לחשוב על איזשהו רעיון שאף אחד עדיין לא חשב עליו מעולם. לחילופין, התקופה הזאת יכולה להיות כזאת שתכניס הרבה מאד אומץ במי שעד כה מסתפק בחיי נוחות של עבודה כשכיר ולא מעז, משלל סיבות, לעשות את הצעד הגדול של לעזוב הכל ולהקים עסק כמו שהוא באמת רוצה וחולם. האם זה כל כך מסובך וקשה? האם באמת צריך סכומי כסף אדירים כדי לעשות את זה? מומחים רבים טוענים כבר שנים שהמחסום העיקרי שעוצר אותנו הוא אנחנו בעצמנו, שחוששים לעשות את השינוי הגדול. אז אם נגלה כאן איך מקימים עסק ללא מגבלה כספית – האם תלכו על זה?

 

לא עוזבים עבודה בטוחה בשלב הרעיון

יש לך רעיון מצוין? נהדר! בעוד שהחלום בטח לוקח אותך רחוק – העבודה הנוכחית היא בטח זו שמשלמת את החשבונות. למרות הדחף לעשות ולשנות, חשוב לנשום עמוק, להיאחז במציאות ובזמן שיש עבודה בטוחה, נוחה ויציבה – אפשר להתחיל לבנות את התשתית לעסק החדש שלך. לעבודה היומית יש יתרון נוסף מעבר לתשלומים הקבועים שתקבל ממנה – היא תסייע בשמירה על השגרה, בעוד עזיבה אימפולסיבית עלולה לגרום לכאוס בחיים השגרתיים, יהיה הרעיון לעסק טוב ככל שיהיה. העבודה תמשיך לספק שקט נפשי וביטחון אישי וגם תאפשר תשתית מתאימה ללקיחת סיכונים שכמובן דרושים בהקמה של כל עסק.

 

להקים עסק בזמן שאתם עובדים
חכו רגע לפני שאתם מתפטרים

 

להיות האריה של העסק שלי!

מי שיהיה הכי עסוק בפיתוח כל ההיבטים של העסק החדש הוא אתה. גם אם יהיו לך מקצוענים לצדך שיסייעו, ייתנו רעיונות או יהיו שותפים להגשמת החלום – צריך לקחת בחשבון שלא מעט עול יהיה מונח רק על הכתפיים שלך – להתקשר לאנשים, לשווק, לחפש רעיונות, לבחון לעומק את השוק ועוד. חייב להיות לך ה- DRIVE הזה, הניצוץ בעיניים והדחף הבלתי נשלט להצליח. עם כל אלה בעשייה היומיומית של פיתוח הרעיון שלך – גם היעדר מקורות מימון לא יהוו מכשול. כשתהיה שלם ובטוח שהעסק המתהווה שלך הוא רעיון מצוין שאתה מאמין בו – יהיה לך קל הרבה יותר להצליח.

 

 

בנייה ולימוד של אבטיפוס

אם מדובר בעסק המבוסס על ייצור מוצרים – אסור לצאת לייצור המוני לפני שבוחנים לעומק דוגמא אחת שתהיה קרובה ככל האפשר למציאות. כשתגיע לשלב של חיפוש משקיעים, האבטיפוס שבנית, ניתחת, שיפרת ובחנת שוב ושוב יהיה כרטיס הכניסה שלך לעולם העסקים ויהיה הקלף המנצח שלך להמשיך בדרך הרבה יותר בקלות. כיום אפשר לבנות אבטיפוס לשלל מוצרים בתחומים רבים ללא השקעה כספית גדולה ובעידוד של מוסדות או גופים רשמיים. רק צריך לדעת לחפש אותם ולבקש את הסיוע שלהם.

 

הקמת עסק בלי מימון
לפני שמקימים עסק – מתכננים

 

להיעזר במומחים ולדעת לקבל עצות

אתה לא הראשון שעושה את השינוי הזה ולא הראשון שמנסה להקים עסק. הרבה עשו את זה לפניך, יתכן אפילו שיש לך הכרות מעמיקה עם כאלה. כדאי לשאול שאלות (הרבה שאלות, כל שאלה!), לשמוע חוויות, לבקש שיתופים אודות תהליכים שקרו והכי חשוב – ללמוד ולקבל ביקורת. גם אתה סבור שאתה יודע מה השלב הבא לביצוע אבל אדם מנוסה יאמר לך את ההיפך – הקשב לו וסמוך על ניסיונו. ייתכן שתחסוך בכך לא מעט זמן וכסף.

 

 

הלוואות ומימון המונים

הרשתות החברתיות יכולות לסייע מאד בגיוס כספים, גם בסכומים קטנים. חפש את הגופים שנותנים הלוואות לעסקים קטנים בצמיחה, את האתרים של גיוס ההמונים. אלה יכולים להיות המקפצה עבורך להמשיך בדרך ואתה עשוי גם לגלות לא מעט אנשים שהרעיון שלך קוסם להם ויסמכו לתמוך בו. כשאין מה להפסיד ואפשר לפנות לכל הכיוונים – באמת שלא צריך לחשוש. בעידן של יזמות והמצאות – אף פעם אי אפשר לדעת מי יתאהב לגמרי ברעיון שלך ויחליט שהוא ממשיך איתך עד הסוף!

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme