מתלבטים אם להקים עסק? עכשיו זה דווקא הזמן המושלם

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
למה כדאי להקים עסק דווקא היום?
שתף:

בחודשיים האחרונים החיים של כולנו קצת השתנו, וגם הרגלי העבודה שלנו. את המספרים בוודאי לא צריך להציג, ומאז שפרץ המשבר פוטרו או הוצאו לחל"ת למעלה ממיליון עובדים שכירים. מן הצד השני, גם בעלי העסקים בוודאי לא נהנו מצמיחה אדירה, אלא להיפך. עם מענקים שהתעכבו ומחאות של עצמאיים, נדמה שרבים מהם עשויים לחשב מסלול מחדש – ולחפש עבודה. אלא שיש גם רבים אחרים שעבורם, דווקא ההיפך הוא הנכון. מי שהיה קודם שכיר ונהנה מתלוש שכר קבוע עם שעות מוגדרות, דווקא עשוי לבחור לשנות את המציאות. אז למה להקים עסק דווקא עכשיו?

 

 

חוסר הוודאות לא שמור רק לעצמאיים

כל מי שהתלבט אי פעם האם להתפטר מהעבודה או דווקא להקים עסק חדש, בוודאי שינן את המנטרה הזו: עובד עצמאי מתמודד עם חוסר ודאות, ובהיעדר מעסיק שידאג להפקיד משכורת בכל חודש, אין לדעת מה יביא עמו החודש הבא. אחד הלקחים המשמעותיים שלמדנו בתקופה האחרונה הוא שדווקא רבים מהשכירים מצאו את עצמם בחוסר וודאות. גם מי שלא קיבל מכתב פיטורין או נשלח לחופשה ללא תשלום, נאלץ לראות חלק משכרו נעלם. משכורות קוצצו, שעות נוספות נמחקו, והיציבות החלומית של השכירים כבר לא הייתה חלומית.

 

אם כן, דווקא עכשיו, כשעסקים רבים מתלבטים האם להמשיך או לא, ואחרים בכלל מחפשים את הדרך החוצה – זו יכולה להיות הזדמנות טובה להגשים חלום ישן ולהפוך לבוסים של עצמכם. במקרה הזה אתם יכולים לפחות לדעת שלא יחכה לכם מכתב פיטורים אם חלילה ניקלע למשבר נוסף.

 

חוסר ודאות גם לשכירים
המשבר הנוכחי הוכיח שכולנו חיים בחוסר ודאות – גם השכירים

 

הזדמנות להקים עסק – דווקא מתוך המשבר

האמת היא שחברות גדולות רבות בארץ ובעולם נולדו דווקא בתקופות משבר. בזמני מיתון אחרים הוקמו חברות כמו דיסני, טויוטה או HP למשל, וגם מייסד Airbnb הסביר פעם שהמותג נולד לאחר המיתון הגדול של 2008. אם כן, יכול מאוד להיות שהמשבר הנוכחי הוא הזדמנות נהדרת להפגין יוזמה, להקים עסק ולצאת לדרך חדשה, גם אם לא תהפכו למותג ענק כמו דיסני.

 

 

המשאבים המסורתיים עולים היום פחות

אם נודה באמת, בזמני משבר אנחנו רואים ירידה בעלויות הייצור והשירותים, ויזמים יכולים לנצל את המצב הזה לטובתם – ולטובת העסק החדש שלהם. בין אם מדובר בעלויות שכירות או בגיוס עובדים ניתן למצוא היום פתרונות חסכוניים יותר. חוץ מזה, בזמן המשבר ובוודאי כשהמשק מתאושש, אנשים משתוקקים לשינוי. הם מבינים שמה שהיה קודם לא ממש עזר בתקופת המגיפה, ואולי הגיע הזמן לנסות משהו אחר.

 

חסכוני להקים עסק במשבר
להקים עסק דווקא יעלה לכם פחות בשל המשבר

 

רעב למודלים חדשים – ולרעיונות חדשים

אז היום בהחלט אפשר להגיד שיש צורך בשינוי, ואנשים צמאים למשהו קצת אחר. כדי לחולל את השינוי הזה הם לא צריכים משאבים כבירים אלא כמה צעדים פשוטים יותר:

1 – הבנת צרכי הלקוחות: דברו עם קהל היעד, נסו להבין מה הוא צריך ואיזה פתרון תוכלו להציע לו.

2 – הציגו את המוצר הראשוני: בעיקר כדי שתוכלו להפיץ את הבשורה ולספר לכולם על הרעיון שלכם כבר עכשיו.

3 – המשיכו לשפר את המוצר: בדקו את התגובות אליו והכירו את הליקויים והבעיות כדי ללטש ולשפר אותו.

דרך אגב, כבר היום אנחנו רואים כמה וכמה יזמים שסחטו את הלימון והחלו לעבוד על הלימונדה שלהם, כמו עסקים שהחלו לשווק ציוד רפואי למשל. אין ספק שגם אתם יכולים למצוא כמה רעיונות נהדרים, וזה בדיוק הזמן להקים עסק חדש.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme