גיוס עובדים הוא רק הצעד הראשון – 4 אסטרטגיות שימור

עינת שמואלוביץ2 דקות קריאה
אחרי גיוס עובדים צריך גם שימור
שתף:

התחרות בשוק קשה יותר מאי פעם, וזה נכון כמעט בכל תחום. כדי להתמודד טוב יותר עם המתחרים שלנו אנחנו צריכים אנשים טובים, מוכשרים ואיכותיים שיידעו להתגבר על האתגרים ולעמוד במטרות העסק. אלא שבעלי עסק רבים נוטים לחפש כוח אדם זול במקום להתמקד בנושאים החשובים באמת – גיוס עובדים מוכשרים ודאגה לצרכים המרכזיים שלו כדי לשמר את העובדים הטובים, ולראות את העסק צומח יחד איתם. איך עושים את זה? הנה ארבע נקודות למחשבה.

 

1 – גיוס עובדים

אם המטרה היא בניית צוות מקצועי ומיומן שישלוט בכל המרכיבים הקטנים של העסק, גיוס עובדים הוא הצעד הראשון. בשלב הזה חשוב לנסות ולזהות האם העובד הפוטנציאלי יוכל ללוות אתכם לאורך זמן, ולאן הוא עשוי לגדול. חשוב לבחון את קורות החיים ולזהות את הקצב שבו עבר המועמד ממשרה למשרה, את הסיבות שהובילו לשינויים הללו והאם מדובר בעובד יציב שיישאר הרבה אחרי שתהליך ההכשרה שלו יסתיים. זה גם הזמן לבחון את כישורי המועמד, לזהות את הערכים המרכזיים שלו ולבחון את היכולת שלו לעבוד בצוות.

 

גיוס עובדים יציבים
בתהליך גיוס עובדים נסו לזהות האם העובד יציב מספיק כדי להישאר איתכם לאורך זמן

 

2 – משכורת טובה והכשרה נכונה

גייסתם עובדים עם פוטנציאל אדיר, ועכשיו הגיע הזמן לעזור להם להשתלב בעסק, להכיר את העבודה, להתחבר טוב יותר לעובדים ולזהות את הזדמנויות הקידום שעוד יחכו להם בהמשך. בנוסף, ולא פחות חשוב מכך, עובדים רוצים שיכירו בהם, בהצלחה שלהם ובכישורים שהם מביאים אל השולחן, ולכן שכר ראוי והטבות הם קריטיים. במילים אחרות, שימור עובדים חשוב לא פחות מאשר תהליך הגיוס, ואפילו הרבה יותר. עובד שיקבל תנאים טובים וירגיש מוערך הוא עובד נאמן הרבה יותר, וזה בדיוק מה שהעסק צריך. נאמנות תבטיח מחויבות לעסק ולהצלחה שלו, וגם עבודה קשה.

 

 

3 – מורל חיובי

כמעסיקים זה בהחלט התפקיד שלנו לייצר סביבת עבודה נעימה, חיובית, מקבלת ומכילה. כשאנחנו עושים את זה אנחנו מביעים דאגה אמיתית לעובדים שלנו ולרווחה שלהם, אנחנו מעודדים יצירתיות ואנחנו מתגמלים עובדים על הצלחה. התמיכה והעידוד לעצמאות ולחשיבה מחוץ לקופסה חשובים משום שהם מאפשרים גם לנו (המעסיקים) לקבל רעיונות חדשים, לראות את העסק מזווית ראייה שונה ולנסות מהלכים שלא חשבנו עליהם קודם. קיימו ישיבות צוות באופן קבוע, ספקו תמריצים ותנו לעובדים את התחושה שהעבודה שלהם בטוחה. כשהם ירגישו מועצמים הם יעבדו קשה עוד יותר, והם בעיקר ירגישו חלק מהותי בעסק – ולא עוד עובדים מן השורה.

 

 

4 – נא להתנהג בהתאם

זה אולי יפתיע אתכם (ואולי דווקא לא) אבל הסיבה המרכזית בגללה עובדים מתפטרים היא לא גובה השכר אלא היחס שהם מקבלים מהמנהלים שלהם. זה נכון שתפקיד המנהל הוא לעמוד ביעדים ברורים ומוגדרים, אבל יחס לא הולם לעובדים – זוטרים ככל שיהיו – די חוטא למטרה הזו. הבעיה היא שבמקרים רבים אנחנו מקדמים עובדים מצוינים לתפקיד, למרות שהם היו מצוינים כעובדים אינדיבידואליים ולא בהכרח אלה שניחנו ביחסי אנוש מרשימים במיוחד. העבודה הטובה שלהם לא מעידה על כישורי ניהול או על מנהיגות, ואלה הנושאים החשובים באמת כשאתם מגייסים מנהל. יחסי אנוש וכושר הנהגה חשובים לא פחות מאשר הביצועים בשטח, ואם תכשירו את המנהלים שלכם תגלו את ההבדל.

 

בשורה התחתונה

בעל עסק שמתמקד בחוזקות של העובדים הוא מעסיק שמצליח להעצים את העובדים שלו ולספק להם סיבה מצוינת להישאר במקום העבודה – ולהשקיע בו את כל האנרגיות האפשריות. מי שמרגיש מוערך יישאר ויתגאה לראות את העסק קוצר את הפירות. הקשיבו לעובדים שלכם, תנו להם להציע רעיונות, היו פתוחים לביקורת ולדאגות שהם מעלים בפניכם, וכל זה אפילו לא יעלה לכם שקל. אם המשאב המרכזי שנדרש מכם הוא זמן, תהיו בטוחים שמדובר במשאב שישתלם לכם מאוד להשקיע.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme