8 הסימנים שמוכיחים שהעסק שלך צריך לחכות עוד קצת

סיון קידר3 דקות קריאה
הסימנים שמעידים שאולי לא כדאי לכם להקים עסק
שתף:

למרות ההתלהבות היזמית של עמק הסיליקון, לא כולם יכולים להקים עסק או לשמור על הקיים – וזה בסדר. "פתיחת עסק היא עניין קל, אך פיתוחו וטיפוחו של העסק לוקח הרבה אנרגיה, ועבור חלק מהאנשים, צעד שכזה עלול להיות מסוכן" , אמרה בראיון ל"ביזנס אינסיידר" רני לנגר-קרואגר, מייסדת ושותפה ב"אופטימה", חברה התומכת ביזמים. לנגר-קרואגר הוסיפה, כי "אין בושה להיות מאושר כשכיר, ונטול חשיבה יזמית. ואף על פי שכל אדם יכול לפתח תכונות יזמות, העסק שלך צריך להיות משהו שאינך מסוגל שלא לעשותו".

 

הנה 8 הסימנים על פי לנגר-קרואגר, שעל פיהם כדאי שתישארו במקום העבודה שלכם ולוותר על פתיחת עסק משלכם, לפחות לעת עתה.

 

להקים עסק כשאתם מוכנים
לפני שאתם ממהרים להקים עסק ולהיפרד מהמשרה הקבועה – ודאו שאתם באמת מוכנים לזה

 

1 – יש לך תיאבון נמוך לסיכונים

לא מדובר בחשש, כיוון שכולם חוששים, אך בעל עסק ניזון פעמים רבות מהסיכון שבלקיחת צעדים עסקיים או כלכליים עבור העסק שלו. הרי זה ידוע, שאם לא מסתכנים לא מתקדמים, וכבעל עסק, עליך לדעת ליהנות מזה. ואם נהיה מדויקים יותר, הנה האמת המרה: כ- 70% מעסקי הסטארט- אפ שהוקמו כבר אינם פעילים בעשור האחרון, לפי פונדרה. לכל עסק ציר זמן משלו, והשעון מתקתק עבור כולם. גם אם השירות או המוצר שלכם מדהימים ויוצאי דופן, מטרת העסק היא רווחים, אשר באמצעותם מממנים את משכורות העובדים, שכירות העסק, חומרי הגלם, שיווק ועוד. "ציר הזמן של העסק", לדברי לנגר-קרואגר, "קשור לרווחה הפיננסית שלו. כלומר, בעל עסק חייב להבין כמה זמן הוא יכול להרשות לעצמו לפעול ולהגדיל את העסק מבלי לקבל משהו בתמורה, בידיעה שייתכן שלא ירוויח מכך בסופו של דבר. בדרך זו ניהול הסיכון הופך להיות קל יותר ומרתיע פחות".

 

 

2 – יש לך "מחשבת חסר"

"אדם שנמצא במחשבה של מחסור חושב שאין מספיק הזדמנויות או משאבים עבורו", אמרה לנגר-קרואגר. "זה יכול לגרום לתחושת ייאוש, שתוביל אותו לפעול באפיקים שפוגעים בעסק שלו, כך שלא יוכל לזהות הזדמנויות טובות יותר, בטח שלא לנצלן. זה מכשול אפילו לבעלי עסקים מנוסים במהלך תקופות שפל בעסקיהם, שעלולים להכשיל גם עסק וותיק". עוד ציינה, כי ייתכן שנחוצה לשם כך עבודה על מערכת היחסים שלנו עם כסף, ושהידיעה כי היחסים עשויים להיות מושרשים עמוק בתודעתנו הכרחית ליציאה ממחשבת החסר.

 

להקים עסק מתוך תסכול
תחושת חסר מייצרת תסכול שבוודאי אינו תורם למי שרוצה להקים עסק

 

3 – אתה זקוק לרווח מהיר

מגמות עסקים קטנים דיווחו כי רק 40% מהסטארט-אפים אכן מרוויחים ו -82% מהכישלונות העסקיים הקטנים קשורים לבעיות של תזרים מזומנים. "הפיכת עסק לרווחי עשויה לקחת לעתים מספר שנים, וניסיון להרוויח כסף במהירות עלול להפעיל לחץ רב על העסק, לפגוע בתפקודו ובניהולו ולמנוע ממנו את צמיחתו", לדברי לנגר-קרואגר.

 

4 – אתה לא מבין את המספרים בעסק שלך

לנגר-קרואגר מציינת, שחיוני עבור יזם להבין את העסק שלו ואת ניהול הכספים. לדבריה, אם בעל עסק לא שומר על כל תיעוד הכספים היוצאים מהעסק והנכנסים אליו, הוא עלול לפספס רמזים חשובים שישמשו אותו לצורך התאמת תכנית עסקית בהתאם לביצועי העסק בפועל. הקלת ראש בעניין הפיננסים עלול להוביל לקבלת החלטות רגשיות לעומת החלטות מושכלות, ובכך להמית אסון על העסק.

 

5 – אין לך תוכנית עסקית

מחקר של אוניברסיטת מישיגן, שחקר פאנל יזמים, תומך בטענה כי תכנית עסקית טובה תגדיל את סיכויי העסק להמשיך לפעול.  לנגר-קרואגר ממליצה ליזם מתחיל לבחון את השוק אליו הוא נכנס ולייצר תכנית עסקית, ומציינת שגם עבור עסקים פעילים, אף פעם לא מאוחר לייצר אחת כזו, שתיתן הכוונה והגדרת מטרות ויעדים להשגת מטרות העסק והגשמת חזונו.

 

להקים עסק בלי תכנית
לפני שאתם ממהרים להקים עסק כדאי שתתכננו את הצעדים שלכם טוב יותר

 

6 – לא ביצעת מבחן שווקים עבור הרעיון העסקי שלך

סקר סי.בי.אינסייט, שבחן את כישלונותיהן של חברות סטארט-אפ שונות, מצא כי הסיבה העיקרית לסגירת המיזמים הייתה מוצר ללא שוק. לנגר-קרואגר מציינת, "ניתן להשקיע הרבה זמן ,משאבים, מאמץ וכסף על מנת ליצור משהו, שלא יהיה פופולרי בשוק, אז ודאו שיש לכם יכולת לבצע מחקר שוק לפני שתתחייב לרעיון העסקי שלך. זה יכול להיות כל דבר החל מסקרי שוק ועד שיווק אב טיפוס", וממליצה להיעזר במנטור מהתחום עם ניסיון בתעשייה בה אתם שואפים להתברג.

 

 

7 – אתה לא מוכן לצאת לשווק את הרעיון שלך

"אם אתה מכיר כמה בעלי עסקים, וודאי שמעת אותם מתלוננים לא אחת על שיווק העסק. זוהי אחת מיני משימות רבות של בעל עסק, שיש להגדירה כ"משימה מועדפת", שכן בלעדיה, העסק לא ישרוד", מבהירה לנגר-קרואגר, ומחדדת את דבריה, "העסק שלך הוא אישי, ולכן אתה חייב לשים את עצמך בקדמתו, וכאשר אתה צריך לשווק את עצמך, אתה חייב להתגבר על פחד הקהל. אתה המשווק הטוב ביותר של העסק שלך, ואם אינך מוכן להביא את כולך, כנראה שזה לא בשבילך".

 

8 – אתה מתקשה לצאת מאזור הנוחות כדי להקים עסק מוצלח

"מגיע שלב שבו, כדי להרחיב את העסק, אתה באמת צריך לשכור אנשים, כך שתוכל להאציל סמכויות, ולנצל באופן יעיל את זמנך", טוענת לנגר-קרואגר. "עיסוק רב מידי בהקמת וניהול חברה מתוך הון אישי מוגבל יכול לעקוף את הצמיחה העסקית שלך על ידי שחיקת אותם משאבים בזמנים קריטיים, כאשר ייתכן שיהיה עליך להעסיק עובדים. לשם כך תוכל להיעזר בהלוואה עסקית, שעשויה לסכן אותך במידה ולא תצליח להחזירה, אך מצד שני, יכולה לסייע לעסק שלך לצמוח". מה שמחזיר אותנו לתחילת הכתבה, כמה סיכון אתה מוכן לקחת?

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme