40 סימנים לזה שהגיע הזמן להקים עסק משלך

מערכת3 דקות קריאה
האם הגיע הזמן שלך להקים עסק?
שתף:

אם אתם מבלים את הזמן שלכם במשרד בחלומות על העסק שלכם, הגעתם למקום הנכון. נתחיל ונבהיר שהקמת עסק פרטי היא לא משימה קלה, וגם כותבת המאמר ניהלה בעבר עסק משלה, שאמנם הצליח – אבל אחרי הרבה יזע, דמעות וסבלנות. אז יכול להיות שאתם לא מרוצים מהתפקיד שלכם, אולי אתם מרגישים שאין לכם חופש פעולה ואולי אתם פשוט משתוקקים להקים עסק שהוא רק שלכם, ואתם אלה שתכתיבו בו את הכללים. אולי אתם זקוקים לשינוי, ואתם קצת חוששים לעשות את זה. אם כן, הנה הסימנים שאתם לא תמיד מזהים, אלה שקוראים לכם לצאת לדרך אחרת – בלי בוס על הראש.

 

1 – אתם תמיד חושבים

יזמים לא מפסיקים לחשוב ולחלום בגדול. זו ברכה, למרות שיש גם מי שאולי יחשוב שזו קללה. אם גם אתם חושבים בלי הפסקה, אולי זה הזמן לצאת מהמרוץ היומיומי הזה ולעשות משהו עם כל הרעיונות האלה. כאן מתאימה גם הקלישאה: אין זמן טוב יותר מאשר ההווה.

 

כל הזמן חושבים
תפסיקו לחשוב ותתחילו לעשות

 

2 – אתם מלאי תשוקה

יש עסק או תחום פעילות שבהם תמיד רציתם להתמקד, אולי כאלה שהתאהבתם בהם בנקודת זמן כזו או אחרת. מי יודע, אולי זה הזמן שלכם להפוך את התשוקה הזו למציאות יומיומית. יזמים ובעלי עסקים באמת מלאי תשוקה ביחס למה שהם עושים, והם יהפכו עולמות כדי לקדם את החזון שלהם ולראות אותו הופך למוצר (או לשירות) שממנו כולם יהנו.

 

3 – אתם עצמאיים

אתם אולי פונים לעזרה כשצריך ויודעים לעבוד בצוות, אבל באופן כללי אתם אנשים די עצמאיים. אתם פותרים בעיות לבד ויודעים למצוא דרך יצירתית להתגבר על המכשול הקיים. בקיצור, יש לכם את היכולת גם להתמודד עם עסק משלכם. זה לא יהיה קל, אבל אתם ערוכים לזה.

 

4 – יש לכם מוטיבציה

אתם לא צריכים משהו או מישהו כדי להתחיל להתקדם. אתם מתעוררים בבוקר ועושים בדיוק את מה שצריך. המוטיבציה הזו היא בדיוק מה שאתם צריכים כדי להקים עסק ולקדם אותו.

 

להקים עסק עם חיוך
אם יש חיוך בבוקר – אתם מסודרים

 

5 – אתם אנשים מאורגנים

מניסיון, להקים עסק ולנהל אותו דורשים ארגז כלים די מכובד ולא מעט כישורי ארגון. תצטרכו גם מומחים בתחומים שונים (כולל יועצי מס ורואי חשבון, ואפילו עורכי דין או מנהלי שיווק) אבל לפחות בהתחלה תנסו להישען בעיקר על עצמכם. עם הכישורים שלכם, תעמדו במשימה בהצלחה.

 

 

6 – אתם מרגישים צורך לעזור

אם אתם מרגישים צורך לעזור לאחרים באמצעות מוצר או שירות, זה סימן שאתם ממש מוכנים לעשות את זה. הרצון הזה לעזור יחזיק אתכם גם ברגעים שבהם העסק קצת פחות יעבוד, וזה יקרה – כי ככה זה בעסקים.

 

7 – אתם יכולים לעשות את זה יותר טוב

אולי אתם משכנעים את עצמכם שזו חשיבה קצת אגואיסטית, אבל האמת היא שאתם פשוט בטוחים שתוכלו לנהל את העסק שלכם טוב יותר מעסקים אחרים סביבכם. אם זה ככה, לפחות אתם יודעים שיש לכם מושג מאיפה להתחיל, ומה העסק שלכם יעשה אחרת.

 

להקים עסק ולהצליח
מי יעשה את זה טוב מכם?

 

8 – אתם מרגישים תקועים

אתם ממש רוצים לקום בבוקר ולהרגיש סיפוק, וגם לדעת שאתם מממשים את היכולות והפוטנציאל שלכם. גם קידום לא תמיד ישיג את המטרה הזו, לפחות מבחינתכם. אם זה המצב, ואם השגרה של 9 שעות עבודה כבר לא ממש עושה לכם את זה, אתם לגמרי מוכנים לעשות דברים אחרת.

 

9 – אתם צריכים להוכיח את החזון שלכם

יש לכם רעיון, כולם אומרים שאין סיכוי שהוא יעבוד ואתם? אתם פשוט יודעים שהם טועים. איך תוכיחו את הנקודה שלכם? אתם בטח יודעים מה התשובה לשאלה הזו.

 

10 – אתם רוצים לבנות לעצמכם שם

יזמים ואנשי עסקים שהצליחו בגדול הם אלה שרצו לבנות לעצמם שם והאמינו שיש להם את מה שצריך כדי שזה יקרה. סטיב ג'ובס הוא אחד מהם. הוא ידע שהוא מיוחד וכנראה שהוא ממש לא טעה. אם גם אתם מרגישים ככה, דברים גדולים בהחלט מחכים לכם בהמשך הדרך.

 

11 – תמיד רציתם להיות הבוסים של עצמכם

בין אם זה משום שאתם מכורים לשליטה ובין אם משום שאתם פשוט רוצים קצת שקט מבוס תובעני, ההחלטה להקים עסק משלכם תספק את הצורך הזה. יהיו לכם בוסים אחרים (הלקוחות) אבל זה כבר עולם אחר לחלוטין.

 

מי הבוס?
הגיע הזמן שתהיו הבוסים של עצמכם

 

12 – גיוס עובדים עצמאיים נמצא במגמת עלייה

יותר ויותר אנשים פרטיים ובעלי עסקים מחפשים עובדים עצמאיים, או פרילנסרים כמו שאתם בטח מכירים אותם. בארה"ב, למשל, ההערכות הן שעד 2020 יהוו הפרילנסרים כ-40 אחוז מכלל כוח העבודה.

 

13 – חסרות משרות בתחום שלכם

יש תחומים שבהם תמיד קיים ביקוש, ויש כאלה שבהם יש הרבה יותר היצע. הדוגמה הבולטת ביותר היא כמובן בתחום המשפטים, אבל לא רק עורכי דין מתמודדים עם הבעיה הזו. אם כן, דרך טובה להתמודד עם האתגר הזה היא להקים עסק משלכם, ולוותר על חיפושי העבודה המפרכים (שעשויים להוביל גם למשרה בשכר נמוך).

 

14 – אתם לא מפחדים מסיכונים

אם אתם רווקים וללא ילדים אתם בטח דואגים (כלכלית) בעיקר לעצמכם. זה בדיוק הזמן לעשות מהלך אמיץ שאולי ידרוש קצת יותר משאבים – לפחות בתחילת הדרך – אבל יאפשר לכם להגיע לשלב הבא בחייכם כשאתם מתחזקים עסק יציב.

 

15 – הדרך למשרד בלתי נסבלת

אם אתם מבלים את הזמן בפקקים או בהמתנה לרכבת (ששוב מאחרת), בטח נמאס לכם מבזבוז הזמן הנוראי. כמובן שאם אתם עובדים מהבית או אפילו שוכרים משרד קטן קרוב אליו, הפקקים כבר לא אמורים להטריד אתכם.

 

להקים עסק בלי פקקים
גם לכם נמאס מהפקקים?

 

16 – יש לכם משמעת עצמית

אם אתם יכולים להושיב את עצמכם על יד המחשב ולעבוד במשך 10 שעות ביום, יש לכם את היכולת לתפעל את העסק. משמעת עצמית היא קריטית, בטח למי שלא צריך לתת דין וחשבון לבוס.

 

17 – אתם רוצים לצאת מהשגרה

אתם ממש רוצים לחקור ולגלות את הלא-נודע? אז עסק משלכם הוא בדיוק זה שיאיר את הדרך. זה גם מהלך עדיף למי שמשתעמם עד מוות בעבודה שגרתית וצפויה להחריד.

 

18 – אתם מחפשים להשתפר

לא משנה מה אתם עושים, איפה אתם עובדים ומה התפקיד שלכם – אתם תמיד רוצים לעשות יותר ולהשתפר. כבעלי עסק תוכלו לממש את הפוטנציאל שלכם הרבה יותר, לשפר את הכישורים שלכם וללמוד עוד המון תחומים חדשים.

 

להקים עסק ולהשתפר
תמיד יש לאן להשתפר

 

19 – הספקים שלכם מגייסים עובדים

אתם רואים את הספקים שלכם (אלה שאתם פוגשים בעבודה) ומגלים שהם מתרחבים, מגייסים עובדים ובאופן כללי פונים לעזרה ככל שהם מקבלים יותר פרויקטים. זה אמור להוכיח לכם שיש מספיק עבודה לכולם, ושיש גם לכם סיכוי לא רע ליהנות מהשפע הזה.

 

20 – אתם רוצים לבנות צוות משלכם

בא לכם לעבוד בצוות שתרכיבו בעצמכם, זה שיכלול רק אנשים שחולקים אתכם חזון משותף ויכולים לעבוד לצדכם לקידום מטרות משותפות. אז קדימה – זה הזמן להקים עסק ולעשות בדיוק את זה.

 

21 – אתם רוצים לעבוד בשבילכם

אתם לא סובלים את ההוראות שמגיעות מלמעלה, אתם מתעבים את הבוס וקורסים תחת עומס המטלות הלא-הגיוניות. זה הזמן לתכנן את הדרך החוצה ולהפוך לבוסים של עצמכם.

 

22 – לא תנוחו עד שהשם שלכם יופיע על הדלת

הקמת עסק לא קשורה רק ביכולת שלכם לייצר הכנסה טובה יותר. היא גם קשורה ברצון שלכם לראות את השם תלוי על הדלת.

 

להקים עסק בשם שלכם
כאן יופיע בקרוב השם שלכם!

 

23 – בא לכם להיות הבוס שלא היה לכם

הבוס המושלם שלכם הוא זה שמלמד אתכם, מעודד אתכם וגם יודע להעניק ביקורת – אבל בונה ואפקטיבית. אם לא היה לכם כזה, תוכלו לפחות להפוך לכאלה עבור העובדים שתגייסו בעתיד.

 

24 – המוצר או השירות לא קיימים

אתם פותרים בעיות ובאופן כללי יש לכם את הרגעים האלה שבהם אתם מזהים פתרון שלא ברור איך לא חשבו עליו קודם. השתמשו בזה ופתחו מוצר חדשני. אולי זה יעורר בכם השראה ותייצרו מוצרים נוספים בהמשך.

 

25 – אתם רוצים להיות חופשיים

המשרד הוא אותו משרד, נמאס לכם מהקירות שלו וגם אם תעברו שולחן או תחליפו תמונה על הקיר, שום דבר לא באמת ישתנה. עסק משלכם הוא הזדמנות לשנות אווירה ולעבוד מכל מקום – בבית, בעסק, בבית קפה או אצל הלקוחות שלכם.

 

26 – אתם רוצים לנהל את לוח הזמנים שלכם

אולי אתם יותר יעילים דווקא ב-4 בבוקר ואולי הייתם מעדיפים לעבוד בלילה. הייתם גם שמחים יותר לצאת לחופשה בלי לבקש אישור, ולפגוש חברים לקפה בלי להסביר לאף אחד איפה אתם. כבעלי עסקים יהיה לכם את החופש הזה, והוא לגמרי שווה את זה.

 

להקים עסק בזמן שלכם
צאו לאימון מתי שרק תרצו

 

27 – דיכאו את היצירתיות שלכם

אתם מחשיבים את עצמכם כיצירתיים, אבל הרעיונות שלכם נעלמים בעולם שבו היצירתיות לא ממש באה לידי ביטוי. בעסק שלכם זה לא יקרה, כי אתם אלה שמחליטים מה עושים, ואתם אלה שנדרשים להפגין יצירתיות.

 

 

28 – אתם מעוררי השראה כשמותר לכם

אתם אלה שנותנים עצה ומעוררים באחרים השראה, ואתם אפילו נהנים מהתפקיד הזה – רק שלא תמיד נותנים לכם לעשות את זה. אם השם שלכם תלוי על הדלת, יש לכם חופש מוחלט לעורר השראה בכל האנשים סביבכם.

 

29 – אתם רוצים לבנות עסק לגאוות הילדים

בין אם יש לכם ילדים ובין אם עדיין לא, אתם בטח רוצים לבנות עסק שיעורר בהם גאווה. גם אם הם לא ירצו לתפוס את מקומכם, הם עדיין ילמדו מכם איך מנהלים עסק ואיך עבודה קשה ומסירות למטרה יכולים להניב פירות.

 

גאווה לילדים
מי הכי גאה בכם?

 

30 – אתם אוהבים ללכלך את הידיים

יש מי שמעדיף להתמקד רק בצדדים הכיפיים בעבודה וקצת סולד מהעבודה השחורה, אבל אם אין לכם בעיה גם איתה – ממש לא תהיה לכם בעיה לעשות את זה בעסק משלכם.

 

31 – אתם מחפשים אתגרים

אם הגעתם לתקרת זכוכית במקום העבודה שלכם, אתם בטח ממש משועממים. הכול צפוי וידוע מראש, וזה בדיוק הזמן לחפש אתגרים חדשים במקום אחרים. איזה אתגר יהיה גדול יותר מאשר הקמת עסק משלכם?

 

32 – אתם יודעים לפתור בעיות

אם כולם באים אליכם כדי לפתור בעיה או ליישב מחלוקת, זה סימן שיש לכם את מה שצריך כדי לנהל עסק משלכם.

 

פתרון בעיות
אתם גם ככה פותרים בעיות בשביל כולם, לא?

 

33 – נולדתם כדי ללמוד

יש מי שתמיד רוצה ללמוד עוד, לצבור כישורים חדשים ולהיכנס לתחומים שעדיין לא הכיר. כבעלי עסקים תלמדו הרבה יותר, ולא רק בתחום שלכם.

 

34 – אתם מג'נגלים בין משימות

יש אנשים שיכולים להתמודד עם כמה משימות במקביל. אם אתם שייכים לקבוצה הזו, ולחץ ממש לא גורם לכם לקרוס, אין שום סיבה שלא תעמדו בגבורה גם באתגרי העסק שלכם.

 

35 – אתם לא פוחדים להיכשל

כבעלי עסקים תכירו מושגים כמו "כישלון" בנקודת זמן כזו או אחרת. אם זה לא מפחיד אתכם וגורם לכם להשתתק, כנראה שאתם כבר ממש בשלים לזה.

 

36 – אתם מזהים צרכים ויודעים לספק אותם

החוכמה האמיתית בעולם העסקים היא לזהות צורך אצל קהל היעד שלכם, ולדעת איך לספק אותו. אם אתם שייכים לקבוצת האנשים שיודעת לעשות את זה, אתם מוכנים לנהל עסק.

 

37 – הכישרון שאתם צריכים כבר קיים

אולי יש לכם תואר אקדמי מספק, אולי צברתם ניסיון בעבודה ואולי יש לכם את האנשים המוכשרים ביותר למשימות הקריטיות בעסק החדש (זה שאתם רק חולמים עליו בשלב הזה). נסו לגייס את האנשים האלה לטובתכם וחשבו על האופן שבו תוכלו לתגמל אותם כדי שיצטרפו למסע שלכם – וילוו אתכם בהגשמת החלום.

 

ידע וכישורים
יש לכם את הידע והכישורים?

 

38 – ברור לכם שזה הזמן להקים עסק

אחת הבעיות הגדולות, ואולי מה שגורם לעסקים לקרוס באופן מוחלט – זה דחיינות. במקום למשוך את הקץ ולהגיד שתעשו את זה בשנה הבאה או בגיל 40, פשוט תעשו את זה. כאן ועכשיו.

 

39 – אתם מבינים את סוגיות המס

בעלי עסקים קטנים יכולים לעשות משהו ששכירים לא ממש יכולים לעשות – הם יכולים לדווח על הוצאות, ובאופן כללי יש הטבות מס שונות שיוכלו לנצל מדי שנה. אם אתם רוצים לקנות לפטופ חדש, למשל, תוכלו לרשום אותו כהוצאה ואפילו להזדכות על תשלום המע"מ. אם אתם מבינים את זה ורואים בזה יתרון, נחשו מה אתם צריכים לעשות עכשיו.

 

40 – יש לכם יחסי אנוש טובים

אם אתם מתחברים לאנשים בקלות, יהיה לכם קל להתחבר ללקוחות פוטנציאליים וגם לעובדים שתגייסו לאורך הדרך. ניהול עסק הוא אידאלי למי שניחן בכישורים בינאישיים.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme