הסטארטאפ הישראלי שיוזיל לכם את סל הקניות וימנע השלכת מזון לפח

אירנה נוזה5 דקות קריאה
Wastless גייסה 2 מיליון שקלים
שתף:

מי לא מכיר את הסיטואציה הבאה: אתם קופצים למכולת השכונתית, שולפים מהמדף את שקית החלב, מעיפים מבט מהיר בתאריך התפוגה המוטבע על גבי האריזה ומבינים שתוקפו של המוצר יפוג בעוד יומיים. סביר להניח, שתחזירו את האריזה למדף ותמשיכו לשלוף שקית אחרי שקית עד שתמצאו אריזת חלב שמשך חיי המדף שלה יהיו ארוכים יותר. ללא ספק, יש בכך הגיון. לצד זאת, הנתונים מצביעים על כך שרשתות המזון משליחות לפח באופן קבוע בין 3% ל-6% ממוצרי הצריכה בעלי חיי מדף קצרים. לא חבל על הבזבוז?

 

בואו נשאל זאת אחרת: האם הייתם נוהגים באותו אופן, אילו עלותה של שקית חלב שתוקפה יפוג בעוד יומיים הייתה נמוכה ביחס לשקית חלב שתחזיק במקרר למשך זמן ארוך יותר? חברת Wasteless מחוללת מהפכה צרכנית ומעמידת לרשותן של רשתות מזון מערכת חכמה שמאפשרת לתמחר כל מוצר על פי תאריך תפוגתו. כך המחיר של מוצרי מזון, המתאפיינים בחיי מדף קצרים, יתעדכן בהתמדה כשהוא הולך ופוחת ככל שמועד התפוגה מתקרב.

 

 

הצרכנים חוסכים, רשתות המזון מרוויחות ויחד כולנו שומרים על איכות הסביבה

מערכת Wasteless פועלת בענן: עיקרון פעולתה מתבסס על מנועי תמחור דינמיים ואלגוריתמים מתוחכמים המתממשקים עם מערכות המלאי, התמחור והקופות של רשתות המזון. המערכת מבצעת ניתוח של דפוסי מכירות, מנהלת את מלאי המוצרים ומציגה את היקף ה'בזבוז' – כמות מוצרי הצריכה שתוקפם צפוי לפוג ואשר עתידים להיזרק. בהסתמך על נתונים אלו כל אחד מהמוצרים הנ"ל מקבל תמחור חדש, נמוך יותר מהמחיר ההתחלתי. זאת, תוך שמירה על רווח אופטימלי עבור רשת המזון ומתן אפשרות לציבור הצרכנים ליהנות ממחירים מוזלים ב-5%-40% ביחס למחיר מלא של מוצרי צריכה בעלי חיי מדף קצרים (מוצרי בשר, סלטים וכריכים מוכנים, מוצרי חלב וכו'). המחירים המוזלים מתעדכנים באופן אוטומטי על גבי צגים אלקטרוניים המותקנים על מדפי החנות ומשתנים בזמן אמת כפועל יוצא מפרמטרים כגון, קצב המכירות, נתוני ה'בזבוז' של החנות ועוד.

 

wasteless תחסוך לכם כסף
המחיר של מוצרי מזון, המתאפיינים בחיי מדף קצרים, יתעדכן בהתמדה כשהוא הולך ופוחת ככל שמועד התפוגה מתקרב.

 

פרט לחיסכון המובטח לצרכנים בעלויות של מוצרי המזון והרווח הגלום עבור רשתות המזון במסגרת השימוש במערכת, Wasteless טומנת בחובה פוטנציאל עצום לשמירה על איכות הסביבה. על מנת לסבר את האוזן נאמר, כי על פי הנתונים העדכניים לשנת 2018 מדי שנה בישראל נזרק מזון בשווי של קרוב ל-20 מיליארד ש"ח ובמשקל כולל של למעלה משני מיליון טונות. אם כך, ירידה בשיעור של מוצרי מזון המושלכים לפח עקב בתפוגת תוקפם, ללא ספק, תאפשר להקטין מספרים אלה – חדשות נהדרות מההיבט האקולוגי.

 

בזכות יתרונותיה הרבים, מערכת Wasteless מתאימה לרשתות מזון קמעונאיות, סופרמרקטים, חנויות נוחות ורשתות דיסקאונט. לצד השתלבותה ההדרגתית בשוק הישראלי, מעוררת המערכת עניין רב במדינות אירופה וצפון אמריקה, זאת בשל מודעותן הגבוהה לאספקט של הגנת הסביבה ומניעה של תופעת השלכת המזון.

 

 

Wasteless – עוד סטארטאפ ישראלי מצליח

כפי שאולי ניחשתם, Wasteless הוא סטארטאפ ישראלי – רעיון מבריק וחדשני נוסף שניתן לזקוף לזכותה של ישראל (לא במקרה נהנית ישראל ממוניטין של Start-Up Nation). הסטארט-אפ הוקם בשנת 2016 על ידי עודד עומר (מנכ"ל), יזם בעל רקע עשיר בתחום טכנולוגיות מידע לצד ידע מעמיק בתחום המזון, יוסי רגב (סמנכ"ל טכנולוגיות) ובן בירון. משרדי החברה ממוקמים בתל-אביב ובאמסטרדם – ובקרוב צפוי להיפתח סניף נוסף בניו יורק. Wasteless השלימה כעת סבב גיוס מתקדם של 2 מיליון דולר מקרן הון סיכון הולנדית Slingshot Ventures, זאת לאחר שגייסה השקעה על סך 400 אלף דולר בשלב הסיד בשנת 2017 ממשקיעים זרים (ביניהם SOSV ו-Food Angels).

 

נאחל ל- Wasteless המון בהצלחה ונקווה שבקרוב כולנו נקבל הזדמנות לראות את המערכת בפעולה באחת מרשתות המזון הסמוכות לביתנו.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme