השקעה לצעירים שחושבים קדימה – טיפים שכדאי להכיר

מורן בלסר5 דקות קריאה
השקעה לצעירים שרוצים לתכנן קדימה
שתף:

העשור הראשון של החיים העצמאיים, בין גיל 20 לגיל 30, מתאפיין בדרך כלל בשכר נמוך בשלבי בניית הקריירה ההתחלתיים, וברמת חיסכון נמוכה. העשורים שמגיעים לאחריו, מזמנים עימם הפתעות ושמחות גדולות (כמו בניית המשחה, רכישת דירה וכדומה) – ועימן הוצאות משמעותיות. על כן, דווקא בעשור הראשון לחיים העצמאיים, כאשר ההתחייבויות הכלכליות בדרך כלל לא גבוהות על אף ההכנסה ההתחלתית – מומלץ לשקול אפיקי הכנסה שיאפשרו התחלת חיים מרווחת כלכלית. השקעה טובה היא תולדה של בחירה באפיקי השקעה מאוזנים, המאפשרים חיסכון יעיל לטווח הבינוני ולטווח הארוך. לפניכם – המדריך השלם לאפיקי השקעה רלוונטיים ורווחיים, כולל טיפים למטרות השקעה לצעירים, שיסייעו לכם להשתמש בהכנסה הפנויה שלכם באופן הרווחי ביותר.

 

השקעה לצעירים - טיפים חשובים
טיפים להשקעה לצעירים, יאפשרו לחסוך או להשקיע את הכספים הפנויים בתחילת החיים, באופן שיאפשר את הרווחים המרביים לצד הסיכון הנמוך ביותר להפסדי כספים

 

טיפ ראשון להשקעה לצעירים – בנייה של תיק השקעות המורכב ממוצרי השקעה שונים

 טיפ הראשון להשקעה שחשוב לדבר עליו, הוא פרופורציות מוצרי ההשקעה שתבחרו. חשוב לדעת, שבאפיקי השקעה שונית רמות הרווחים הפוטנציאליים משתנים – אולם ברוב המכריע של המקרים, ככל שהפוטנציאל לרווח הוא גבוה יותר – כך גם עולה הפוטנציאל להפסדים – או במילים אחרות, הספקולטיביות של ההשקעה גבוהה. כל משקיע מנוסה מכיר את רמות הספקולטיביות שאיתן נוח לו, וגם אתם חשוב שתבחרו – כמה מההשקעות שלכם יהיו סולידיות וללא סיכון להפסד (ולצידם, גם סיכוי לרווחים יציבים אך נמוכים לאורך זמן) – וכמה מההשקעות שלכם, יהיו ספקולטיביות או מסוכנות ובעלות פוטנציאל להפסדי כספים – וידרשו מכם ניהול אקטיבי ושוטף.


אפיקי השקעה סולידיים – טיפ למשקיעים צעירים שמעדיפים "ללכת על בטוח"

לא משנה מה גובה השכר החודשי שלכם, הקצו סכום מסוים מתוכו שיופרש מדי חודש לתכנית חסכון סולידית המוצעת על הבנק שלכם. בדרך כלל מדובר בפיקדון קצר מועד חודשי (פק"מ), מלווה קצר מועד (מק"מ) אגרות חוב ממשלתיות (אג"ח ממשלתיות) ועוד. פתרונות אלה מציעים תכניות ממוקדות המניבות רווח שנע בין 0.5 אחוזי תשואה ל-3.5 אחוזי תשואה, לצד השקעה שבדרך כלל מוגנת מתנודתיות השוק, אינפלציה ועוד.

 

אל תזניחו את אפיקי ההשקעה לטווח הארוך

ברשימות רבות של טיפים למי שמחפש השקעה לצעירים, נזנחים אפיקי ההשקעה לטווח הארוך ולתקופות הפרישה. זוהי טעות משתי סיבות – האחת היא, שחיסכון לפרישה הוא חיסכון שיש להתחילו מוקדם ככל האפשר, על מנת שיתאפשר לכם לחסוך פחות בתקופות מאתגרות יותר בחיים ועדיין להגיע לקצבת פרישה נאה. הסיבה השנייה היא – שהחיסכון לעת הפרישה מאפשר הטבות מס שמומלץ לנצל. זכרו, אם כן, לכלול בתכניות ההשקעה שלכם גם הפרשה של סכום כסף חודשי לקופת גמל ו/או לקרן פנסיה. צעד זה יבטיח לכם כי ביום בו תצאו לפנסיה, תוכלו להמשיך להנות מרמת חיים טובה ומגוונת.

 

אפיקי השקעה לצעירים - לטווח ארוך
כשאתם מחפשים אפיקי השקעה לצעירים, התמקדו במסלולים לטווח הארוך

 

השקעה לצעירים בנדל"ן – אפיק השקעה מניב ובטוח

זכיתם בסכום כסף גדול או שמא קיבלתם ירושה מכובדת? כל מי שהצליח לצבור הון ראשוני משמעותי שוקל השקעה בתחום הנדל"ן ממנו יוכל להפיק תשואה אם מדמי השכירות או ממכירה עתידית שלה. אפיק השקעה זה הוא מומלץ גם עבור זוגות צעירים בעלי הון התחלתי נמוך שיכולים להסתייע במסלול עוקף משכנתא כמו הלוואה חוץ בנקאית בריבית נמוכה ואטרקטיבית. רכישת דירה להשקעה שבינתיים תניב תשואה יפה ובעתיד תימכר לטובת רכישה של דירה גדולה יותר, תמיד עדיפה על  השקעה בהרפתקאות כלכליות לא בטוחות. יתרה מכך, קורסי מימון נדל"ן באקדמיות המובילות בעולם ממליצים לשלם את ההלוואה/משכנתא שנלקחה על הדירה, מדמי השכירות שתגבו בעבורה, כדרך בטוחה וריאלית לממן את הרכישה.

 

מניות או לא להיות

כשנכנסים לעולם ההשקעה במניות רצוי מאוד להסתייע בבית השקעות ותיק ומנוסה. מנהל ההשקעות יבנה לכם תיק השקעות לאחר שיציג בפניכם את היצע המניות הכדאיות ביותר להשקיע את כספכם בהן. כאשר תנודתיות השוק עומדת לצדכם היא עשויה להניב רווחים נאים, אך מאידך חשוב לזכור כי הבורסה ככלל עשויה להפתיע בתנודתיות שלאיש אין שליטה עליה או יכולת לחזות אותה באופן מדויק, כמו גילוי של תופעות לווי חדשות לתרופה הנסחרת בבורסה, תקיפה של ישראל בסוריה, ועוד. בתחומי ההשקעה לצעירים חשוב לזכור כי בעולם המניות מומלץ ככלל אצבע, לא "לשים את כל הביצים בסל אחד", כלומר, העדיפו לגוון את תיק ההשקעות שלכם, לפזר סיכונים, ולהשקיע את כספכם במספר מוצרי השקעה. כך, אם אפיק השקעה אחד יכזיב – תוכלו "לגדר הפסדים" באמצעות אפיקי השקעה אחרים, שיאזנו את מצד התיק.

 

השקעה לצעירים – זה אף פעם לא מוקדם מדי להתחיל

כאמור, דווקא בתחילת החיים העצמאיים, מומלץ להניח תשתית לחסכונות והשקעות העתיד. פתרונות השקעה לצעירים בהם תבחרו בסופו של דבר הוא עניין אישי, וחשוב ללמוד את הנושא לעומק לפני שמתקבלת החלטה שתשפיע על רווחתכם הכלכלית. אל תהססו להסתייע באנשי מקצוע כמו יועצי השקעות, מנהלי תיקי השקעות, מתווכים ועוד, ובקשו מהם להסביר לכם באופן הברור והמקיף ביותר אודות הפתרונות השונים וההבדלים ביניהם. היו סבלניים וזכרו לא להשוות את עצמכם לאחרים שכן מרוויחים באפיקי ההשקעה שלהם. חלקו את ההשקעות שלכם באפיקים סולידיים וספקולטיביים, לטווחים שונים, ועקבו אחר ביצועי כל מוצר השקעה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme