יציאה לפנסיה והחזרה ממנה – יתרונות וחסרונות שכדאי להכיר

עידו שיטרית5 דקות קריאה
לחזור אחרי יציאה לפנסיה
שתף:

המארג החברתי שלנו כבני אדם מחייב שכל אחד יתרום תרומתו לחברה ואכן רובנו ככולנו עובדים למחייתנו במשך כל שנות בגרותנו. באופן טבעי הכישורים ויכולת העבודה שלנו משתנים ברבות השנים כאשר בתחילת הדרך אנו צעירים ונמרצים אך חסרי ניסיון, בשלב מסוים אנו מגיעים לשיא הפרודוקטיביות וככל שאנו הולכים ומזדקנים זו, בסופו של דבר ובאופן בלתי נמנע יורדת. יציאה לפנסיה נועדה להבטיח שבבוא העת נוכל להפסיק לעבוד ולהמשיך להתקיים בכבוד, כל זאת תוך שאנו יוצאים ממעגל העבודה ומפנים מקומנו לבעלי מקצוע צעירים יותר שכוחם במותנם וראוי לאפשר להם להתקדם ולאייש משרות בכירות אליהן מגיעים בדרך כלל בגיל מבוגר יחסית.

 

בני אדם עשויים להיות שונים מאוד זה מזה ולכן קשה לשים את האצבע על גיל מסוים בו ראוי לעודד פרישה לגמלאות. אולם, חיים במדינה מתוקנת מחייבים הסדרת העניין משפטית וכך יוצא שבחוק גיל פרישה נקבע, נכון לסוף שנת 2017, שהגיל בו עומדת לעובדים זכות לצאת לפנסיה הוא 67 לגברים ו62 לנשים (ראוי לציין שאנו באיבו של מהלך להעלאת גיל הפרישה לנשים). למעסיקים עומדת הזכות לחייב עובדים לפרוש עם הגיעם לגיל 67 (לנשים ולגברים) וגיל פרישה לפנסיה מוקדמת הוא 60. מאז ומתמיד היו מי שביקשו להמשיך לעבוד גם אחרי הגיעם לגיל הפרישה הקבוע בחוק. נראה שככל שתוחלת החיים ממשיכה לעלות, כמו גם איכות החיים בגילאים מתקדמים, תופעה זו הולכת ומתרחבת. אם גם אתם הגעתם לגיל פרישה ושוקלים לחזור ולהחזיק משרה בהיקף כזה או אחר אספנו עבורכם מידע מאיר עיניים אודות היתרונות והחסרונות של חזרה לעבודה לאחר יציאה לפנסיה.

 

אחרי יציאה לפנסיה תעבדו כמה שבא לכם
פנסיונרים שחוזרים לעבוד מחזיקים במשרות בהיקף הנוח להם

 

חופש לבחור עומס עבודה כרצוננו

רובנו ככולנו מפיקים הנאה מן המלאכה שאנו מבצעים, מההווי במקום העבודה, האינטראקציה המקצועית והחברתית הכרוכה בשיתוף פעולה עם קולגות וכד'. עם זאת, אצל שכירים רבים שביעות הרצון נפגעת מן הכורח לבלות במקום העבודה שעות רבות תוך שאנו נושאים בעומס העשוי להיות כבד מדי לטעמנו. חזרה לעבודה לאחר יציאה לפנסיה נעשית ברוב המקרים מבחירה (למעט אצל מי אשר מסיבות שונות אינם יכולים להרשות לעצמם לפרוש לגמלאות). מכיוון שכך אנו נהנים מן החופש לקבוע בעצמנו את העומס האופטימלי עבורנו ולקחת את הזמן כדי למצוא משרה בהיקף מתאים. כך יוצא שמי שחוזרים לעבודה לאחר שכבר יצאו לפנסיה מוצאים עצמם לא פעם נהנים מכל היתרונות שהוזכרו לעיל מבלי לסבול מן החסרונות הנובעים מעומס יתר.

 

ההיבט הכלכלי

ישנה סברה רווחת לפיה עבור מי שזכאים לתשלומי פנסיה בסכום כזה או אחר הכדאיות הכלכלית שביציאה לעבודה לאחר גיל פרישה היא נמוכה, זאת בשל מיסוי גבוה על תוספת ההכנסה. חשוב מאוד להבין שברוב המקרים אין זה המצב כלל וכלל. הכנסה מעבודה לאחר גיל פרישה מהווה בדרך כלל תוספת מבורכת אשר בכוחה לשפר את איכות החיים באופן משמעותי. לא רק זאת אלא שניתן להמשיך ליהנות מהפקדות משתלמות לחסכונות (קרן השתלמות לדוגמא), תנאים נלווים (כגון רכב מהעבודה, טלפון, חופשות וכד'). יתרונות כלכליים נוספים הם מנת חלקם של מי שחוזרים לעבוד לאחר שיצאו לפנסיה מוקדמת, זאת משום שכך אינם נדרשים עוד לשלם מכיסם לביטוח לאומי ומס בריאות.

 

חשוב מאוד לתת את הדעת על האופן בו תשפיע חזרה לעבודה ששכר נמוך יחסית בצידה על גובה תשלומי הפנסיה מקופת פנסיה ותיקה אליה בוחרים להמשיך להפקיד כספים מדי חודש. זאת בשל הורדה של השכר הממוצע הקובע לצורך חישוב גובה הקצבה החודשית לה תהיו זכאים. כדי לוודא שאתם מפיקים את המרב מההכנסות שאתם מייצרים מעבודה לאחר גיל פרישה מומלץ מאוד להיעזר בשירותיהם של בעלי מקצוע כגון יועץ פנסיוני, יועץ מס או רואה חשבון. כך למשל ביצוע תיאום מס בכוחו לחסוך לכם אלפי שקלים מדי שנה.

 

העסקת עובדים לאחר גיל פרישה היא משתלמת עבור מעסיקים רבים

אם אתם שוקלים לחזור לעבודה לאחר יציאה לפנסיה חשוב מאוד שלא תעשו זאת מתוך הרגשה שתצטרכו למצוא מישהו שיאות להעסיק אתכם למרות גילכם המתקדם. עבור מעסיקים רבים העסקת עובדים מבוגרים לאחר גיל פרישה היא משתלמת מאוד. עובדים מבוגרים מביאים עימם ניסיון עשיר והם נחשבים לא פעם למומחים של ממש. מכיוון שהם כבר מבוססים ואינם נושאים על כתפיהם עול גידול ילדים עובדים לאחר גיל פרישה פנויים יותר ומגלים גמישות בכל הקשור לשעות עבודה ותנאי העסקה נוספים.

 

משתלם לעבוד אחרי יציאה לפנסיה
העסקה לאחר גיל פרישה היא משתלמת למעסיק ולעובד כאחד


מציאת עבודה לאחר יציאה לפנסיה

מציאת משרה לאחר יציאה לפנסיה אינה שונה בהרבה מהליך קבלה לעבודה בכל גיל אחר. מומלץ לחפש באינטרנט, להפעיל קשרים, לפנות מיוזמתכם למעסיקים רלוונטיים וכד'. פנסיונרים רבים עבדו באותו מקום שנים רבות ומרגישים אי וודאות וחוסר נכונות להתחיל תהליך של איתור משרה מתאימה. אנו ממליצים לנצל את יתרון הזמן העומד לרשותכם שהרי מחפשי עבודה צעירים יותר בדרך כלל חייבים למצוא מישרה חדשה במהירות. אז נכון, ישנן סיבות רבות להמשיך לעבוד גם לאחר גיל פרישה, אם אתם חשים שזהו הדבר הנכון גם עבורכם דעו שרבים כבר עושים זאת ואין דבר המונע מכם מלהצטרף למעגל הולך וגדל זה.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme