קניות אימפולסיביות בבלאק פריידיי? כך תימנעו מטעויות

רונן פדרבאום5 דקות קריאה
קניות אימפולסיביות בבלאק פריידיי
שתף:

יום שישי השחור, הוא ה Black Friday, הוא יום השישי שלפני החגים האמריקאים, המתחילים בחג ההודייה (Thanks Giving, החל ביום חמישי השלישי של חודש נובמבר) ומסתיימים בחגיגות ראש השנה, ב – 31 בדצמבר (וב – 25 בדצמבר, כמובן, חג המולד). יום שישי השחור קיבל את שמו בשל הצבע השחור של דוחות המאזנים בארה"ב – בעיקר מפני שמדובר ביום שבאופן מסורתי שובר את שיאי הרכישות בכל העולם ליום אחד. בעולם כולו הפכו את יום שישי השחור, אשר חל השנה בתאריך ה – 24 לנובמבר, ליום של מבצעים ומכירות במחירים מופחתים משמעותית – ואם אתם נהנים מרכישות בחו"ל, באתרים בין לאומיים כמו איביי, אמזון, אתי אופנה מוכרים ואחרים – מומלץ בחום לעקוב אחר מבצעי בלאק פריידי. גם אתרי מכירות רבים בארץ עוקבים אחר הטרנדים העולמיים ומציעים מבצעי בלאק פריידי, בעיקר על מנת לפתות את הלקוחות שבימים אלה מתכוונים לבצע רכישות רבות, אלא שמבצעי בלאק פריידי מעוררים קושי בקרב מי שסובל (או אולי גם נהנה?) מקניות אימפולסיביות. קניות אימפולסיביות הן קניות שנראות לנו הכרחיות, משתלמות, שאנחנו ממש מרגישים צורך עז לבצען בו במקום – לא תמיד בהתאמה לצרכים האמיתיים שלו, או גרוע מכך – ליכולות הכלכליות שלנו. אם חגיגות יום שישי השחור מעורר בכם את הדחף לבצע קניות אימפולסיביות – המאמר הזה הוא עבורכם.

 

לקראת הבלאק פריידי שמציף את אתרי הקניות ברשת האינטרנט ואת רשתות השיווק בחו"ל במבצעים והנחות, נסקור בכתבה הבאה את הדרכים שיאפשרו לכם להימנע ככל האפשר מקניות אימפולסיביות – איך נהנים ממבצעי בלאק פריידי בלי להפוך את יום ההפחתה של כרטיס האשראי ליום אבל?

 

קניות אימפולסיביות בבלאק פריידיי
קניות אימפולסיביות הופכות מפתות במיוחד ביום שישי השחור – היום בו באופן מסורתי נשברים כל שיאי הרכישות, וכל חנות ואתר אינטרנט מציעים מבצעים והנחות במיוחד ליום זה

 

קניות אימפולסיביות מתחילות בהזדמנות – בטלו את הרשמתכם לאתרי מכירה וקופונים מקוונים

אתרים רבים בארץ ובחו"ל מציעים ללקוחות קופוני הנחה בתחומים שונים ומגוונים, המגיעים בכל יום או במועדים קבועים, היישר אל תיבת המייל שלכם. כלל ראשון שימנע מכם את הקניה האימפולסיבית הוא ביטול ההרשמה לאתרים אלו, המציפים אתכם במידע ובהזדמנויות בהצגה שיווקית ומפתה במיוחד, ולעתים שולחים הצעות רבות מספר פעמים ביום. הסיכוי שתרכשו מוצר שלא תכננתם לרכוש – כלומר, ברכישות אימפולסיביות, גדל ככל שעולה חשיפתכם לאותם קופונים. הדחף לקניות אימפולסיביות מתחזק כאשר אנו יודעים כי הקופון מוגבל בזמן ואנו חוששים לאבד את הזדמנות הרכישה. כאשר אתם מבטלים את שליחת הקופונים האוטומטית לתיבת המייל שלכם, אתם למעשה מחזירים את השליטה לידיכם ונמנעים מקניה בלתי מבוקרת המונעת מדחף ולא מצורך. כאשר אתם מעוניינים לרכוש מוצר מסוים – חפשו אותו בעצמכם ברשת ובאתרי הקופונים השונים.

 

למרות שניסיתם להימנע מכך, יתכן שתגיעו לקופה עם מספר מוצרים נוספים אותם רכשתם באופן אימפולסיבי. בדקו את מועד פקיעת התוקף של הקופון, במידה ונשאר זמן עד תום המבצע, נצלו אותו וחשבו היטב אם אתם באמת נזקקים למוצרים הנוספים. בנוסף לכך, יתכן ובמועד התשלום יציע לכם האתר לרכוש מוצרים נלווים או משלימים למוצר שנרכש. הימנעו ככל האפשר מהוספה של מוצרים לקופה ברגע האחרון, ונסו לחשוב באופן רציונאלי אם המוצר, על אף מחירו הכדאי, באמת נחוץ לכם.

 

קניות אימפולסיביות - לא חייבים ליפול בפח
המפתח להימנות מקניות אימפולסיביות טמון ביכולת שלכם לשקול, אם אתם באמת צריכים את המוצר הזה. אם תצליחו להכניס רגע של מחשבה טרם שתלחצו על כפתור ההזמנה – אולי תוכלו למנוע חלק מהרכישות המיותרות, של מוצרים בהם לעולם לא תשתמשו

 

הימנעות מקניות אימפולסיביות באמצעים חריפים – הזמינו עותק פיסי של חשבון האשראי

מטעמים אקולוגיים, סביבתיים ואף כלכליים, עברו רוב חברות האשראי לחשבון אשראי הנשלח במייל ללקוחות הרוצים בכך. פעמים רבות אנו נמנעים מפתיחת הקובץ שנשלח והעובדה שאנו נדרשים להקליד סיסמה שלא תמיד זכורה לנו, מקלה על ההחלטה שלא לעיין בקובץ. דרשו מחברת האשראי לשלוח לכם עותק פיסי של חשבון האשראי שיגיע ישירות לתיבת הדואר בביתכם. צעד זה עשוי לשמש בלם עבור הדחף לבצע קניות אימפולסיביות, הוא יעניק לכם שליטה טובה יותר בהוצאות ויאפשר לכם לבצע מעקב פיננסי תקין ועקבי אחר הרכישות שביצעתם באשראי – בארץ ובחו"ל.

 

שינוי אסטרטגיית הקנייה

אם אתם נמצאים בחו"ל בזמן הבלאק פריידי ועורכים קניות ברשתות השיווק הפיסיות, זכרו שהחנויות, במיוחד בחגים, מסודרות ועובדות על אותו עיקרון עליו מושתתות רשתות המזון – מוצרי הבסיס והמוצרים הזולים יותר נמצאים בחלק הרחוק יותר של החנות ואילו המוצרים היקרים יותר ומוצרי המותרות מקודמים לתחילת החנות, במטרה לגרום ללקוחות לבצע קניה אימפולסיבית יזומה. שיטה זו נבנתה על פי מחקרים אמינים ומבוססים על התנהגות הצרכנים. לכן, היו מודעים לשיטת מכירה זו, השתדלו במידת האפשר להגיע לחנויות עם רשימת קניות שיש לכם כוונה להיצמד אליה, והתחילו את הקנייה דווקא מהחלק הפנימי יותר של החנות והתקדמו בהדרגה לעבר הקופות הנמצאות בחלק הקדמי. עצם המודעות לאסטרטגיית המכירה המעודדת קניה אימפולסיבית,  תאפשר רכישות רציונאליות יותר.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme