מה הסיכויים להיות מיליונר בישראל? כל הדרכים להגשמת החלום

עומר גלעדי5 דקות קריאה
להיות מיליונר בישראל זה לא חלום
שתף:

על פי סקר שביצע הבנק השוויצרי Credit Swiss בסוף שנת 2016, עולה כי במהלך אותה שנה, גדל ב – 150% מספר המיליונרים מסביב לעולם. והנה עוד נתון מדהים – אחוז אחד בלבד, מאוכלוסיית העולם, מחזיק במעל 50% מסך הנכסים והעושר. בישראל, כ – 105,000 מיליונרים, ובעולם כולו כ – 40,000,000 (40 מיליון) מיליונרים. יש גם מיליארדרים בארץ – נכון לסוף שנת 2016 – 18 במספר. אז מה צריך כדי להיות מיליונר בישראל?

 

הסיכוי להיות מיליונר בישראל לא רע
מה הסיכוי להיות מיליונר בישראל? התשובה תלויה בתחום העיסוק והכישורים שלכם, ההשכלה, המשפחה ממנה באתם, וגם – המזל שלכם

 

מיהו מיליונר, וכמה אתם רחוקים מההגדרה?

 על פי הגדרת חברת הברוקראז' הגדולה באמריקה מריל לינץ', המעודכנת לשנת 2016, מיליונר הוא מי שיש לו מיליון דולרים או יותר – בניכוי התחייבויות ולא כולל נדל"ן. נכון להיום, אגב, מיליון דולרים הם קצת יותר מ – 3.5 מיליוני שקלים. מולטי מיליונר, על פי אותה החברה, הוא מי שברשותו לפחות 30 מיליוני דולרים, ומיליארדר הוא מי שברשותו מעל מיליארד (אלף מיליונים) של דולרים.

 

על מנת לדעת אם כבר נכנסתם, או שמא טרם, לרשימה הנחשקת (אך הלא קצרה) של מיליונרים ישראל, כדאי שתספרו את שווי הנכסים שלכם – נכסי נדל"ן לא כולל הדירה המשמשת לכם למגורים, רכבים (על פי שווי שוק ריאלי כיום), תכשיטים, חפצי אמנות, ושווי ערך נוספים. הגעתם לשני מיליוני שקלים לפחות? אם כן – אתם בהחלט בדרך להיות מיליונרים.

 

הסיכוי להיות מיליונר בישראל – הבחירות העסקיות משפיעות

הנה לפניכם רשימת הדרכים הפופולאריות ביותר להפוך למיליונרים ברחבי העולם:

 

  • אם אתם חלק מארגון שעושה חיל – כבעלים, כמנהלים, או כבעלי מניות – אתם צפויים לגרוף רווחים נאים לכיסכם באפיק זה. כשכירים, הסיכוי הכי טוב שלכם להפוך מיליונרים כתוצאה משכר העבודה שלכם הוא או אם אתם חברים בהנהלה הבכירה של ארגון משגשג (מנכ"לים או סמנכ"לים) – או שהארגון חילק אופציות לעובדים
  • בדרכים פסיביות, ניתן להגיע למיליון הראשון באמצעות ירושה או דרך זכייה בהגרלה – אולם, כמובן, לא נמליץ להמתין ללא מעש עד שזה יקרה
  • דרך ניצול הכישרון המיוחד שלכם – אם זה ציור, שירה, משחק או הדרכה – רבים צברו מיליונים, כאשר הפכו אושיות מפורסמות בתחום העיסוק שלהם. שחקנים, סופרים, ציירים, מנחים, וכדומה – מציעים כי משתלם לפתח כישורים ייחודיים
  • בדרכים לא חוקיות – רבים פונים לפשיעה או עוסקים ב"הלבנת הון" (שימוש בהכנסות שלא דווחו לרשויות המס) על מנת להעצים את העושר שלהם. פושעי "צווארון לבן" מצליחים לא פעם להעלים מאות אלפי שלים, לעיתים מיליוני שקלים, אולם חשוב לדעת כי מדובר בעבירה פלילית שדינה מאסר, על כן, זה לא הערוץ המומלץ ליצירת הון.

 

להיות מיליונר באופן חוקי
לצד הלבנת כספים, פשיעה וזכייה בהגרלות – ישנן גם דרכים חוקיות ואקטיביות להפוך מיליונרים בישראל – למשל, על ידי ניהול ארגון מצליח – גם כשכירים בהנהלה הבכירה; השקעה במניות; טיפוח כישורים ייחודיים; ועוד

 

האם מיליונרים בישראל ובעולם הם בעלי מאפיינים משותפים ייחודיים?

רק כ – 1.5% מכלל האזרחים הם מיליונרים בישראל. כמובן, שאם נפלח את כלל האוכלוסייה נוכל למצוא פלחי אוכלוסיה המאפיינים את המיליונרים בישראל ולהגיע לאחוזים גבוהים יותר (למשל – חילונים או מסורתיים; יהודים; וכדומה). מה הם המאפיינים המגדילים את הסיכוי שלך להיות מיליונר בישראל?

 

לימודים אקדמיים

התבוננות על המאפיינים המשותפים של כלל המיליונרים והמיליארדרים בעולם, מגלה לנו כי השכלה אקדמית, ובפרט תואר שני או תואר ראשון, מעלים משמעותית את הסיכוי שלך להיות מיליונר בישראל. במחקר שבוצע בכל העולם על מיליונרים, התגלה כי ישנם פי שתיים יותר מיליונרים בעלי תואר שני ביחס לכאלה בעלי תואר ראשון, ובמרבית האוכלוסיות הנבדקות (פרט למיליונרים שמוצאם מאסיה) אחוז המיליונרים שסיימו תיכון או אף לא זאת – הוא זניח.

 

טיפ – רוצים להיות מיליונרים? למדו לתואר שני בתחום בו אתם מוכשרים באופן טבעי

 

גיל

גם גיל המיליונרים בישראל ובעולם הוא מאפיין משמעותי – מרבית המיליונרים הם בני יותר מחמישים. גם המיליונרים שבינינו, התרכזו בהקמת משפחה וביסוס הקריירה בעשורים הראשונים לחייהם. בערך בעשור השישי לחיים (בסביבות גיל 50), היכולת לצמוח מבחינה עסקית נוסקת ואנחנו רואים כי הסיכוי הטוב ביותר להפוך מיליונר הוא בתוך העשור השישי לחיים – אחרי גיל 45, ועד גיל 61.

 

טיפ – אם הגעתם למסקנה שיש לכם סיכוי להפוך מיליונרים בישראל, ואתם בסביבות הגילאים 40-45 – זה הזמן, סטטיסטית, לצאת לדרך במלוא המרץ.

 

משפחה

מסתבר, שמרבית המיליונרים מנהלים חיי משפחה. זה לא שמשפחה הופכת אותך לעשיר – פשוט, גירושים הם עסק יקר והם פוגעים משמעותית ביכולת להיות מיליונר בישראל. משאל שבוצע בשנת 2016 על אוכלוסיית המיליונרים באמריקה גילה כי מעל מחצית מהם נשואים בפעם הראשונה, בין 30 ל – 50 שנים.

 

טיפ – רוצים להפוך מיליונרים? טפחו לצד קריירה רווחית, גם משפחה אוהבת, והשקיעו (גם) במשפחה ובזוגיות שלכם.

 

שתף:
קבלו טיפים על חיסכון השקעות וכלכלה מעשית
https://www.reali.co.il/wp-content/themes/realitheme